АНАЛІЗ МЕТОДИЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ДІАЛОГІЧНОГО МОВЛЕННЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Тамара Шевчук
  • Ольга Ткачук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.277566

Ключові слова:

діалогічне мовлення; діалогічна компетентність; ситуаційна вправа; ситуації мовлення; інтерактивні технології; мовленнєво-комунікативні завдання; інтерактивні технології

Анотація

У статті проаналізовано методичне забезпечення розвитку діалогічного мовлення учнів початкової школи засобами інтерактивних технологій. Обґрунтовано значиму роль підручників української мови та читання як способу навчання здобувачів освіти, засвоєння знань, передбачених типовими освітніми програмами. Зосереджено увагу на дидактичному матеріалі цих підручників. Зазначено, що зміст вправ та завдань дозволяє вчителеві самостійно коригувати їх застосування на уроці залежно від рівня знань кожного учня, створюючи індивідуальну освітню траєкторію для кожного окремого здобувача початкової освіти або для цілого класу.

Біографії авторів

Тамара Шевчук

кандидат філологічних наук, доцент кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету

Ольга Ткачук

старший викладач кафедри теорії і методик початкової освіти Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Vashulenko, M.S., Vasylkivska, N.A. & Dubovyk, S.P. (2020). Ukrainska mova ta chytannia [Ukrainian language and reading]. Textbook for 3rd grade. institutions of general secondary education (in 2 hours). Part 1. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Strebna, О. & Sotsenko, A. (Eds.). (2006). Interaktyvni metody navchannia v praktytsi pochatkovoi shkoly [Interactive learning methods in elementary school practice]. Kharkiv, 176 p. [in Ukrainian].

Pometun, O., Kobernyk, G., Komar, O. et al. (2009). Interaktyvni tekhnolohii navchannia v pochatkovii shkoli [Interactive learning technologies in elementary school]. Education manual. Uman, 264 p. [in Ukrainian].

Ischenko, O. & Ischenko, A. (2020). Ukrainska mova ta chytannia [Ukrainian language and reading]. Textbook for 3rd grade. Part 1. Kyiv, 112 p. [in Ukrainian].

Kondratiuk, O.M. (2011). Tekhnolohiia orhanizatsii navchalnoho dialohu molodshykh shkoliariv [The technology of organizing an educational dialogue of junior high school students]. Developmental technologies of teaching junior high school students. Kharkiv, рр. 64–119. [in Ukrainian].

Medved, N. (2017). Rozvytok dialohichnoho movlennia zasobamy instsenizatsii [Development of dialogic speech by means of staging]. Kharkiv, 112 р. [in Ukrainian].

Ponomarova, K. (2020). Ukrainska mova ta chytannia [Ukrainian language and reading]. Textbook for 3rd grade ZZSO. Part 1. Kyiv, 160 р. [in Ukrainian].

Typovi osvitni prohramy dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity: 1–2 ta 3–4 klasy (2019). [Typical educational programs for general secondary education institutions: 1–2 and 3–4 grades]. Kyiv, 336 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

Статті