ТЕХНОЛОГІЯ RWCT: ОСМИСЛЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ У СИСТЕМУ МОВНОЇ ОСВІТИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Марія Ліоненко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.284812

Ключові слова:

критичне мислення; технології розвитку критичного мислення; технологія RWCT; розвиток критичного мислення; молодші школярі; мовна освіта; Нова українська школа; освітній процес

Анотація

Стаття присвячена опису технології “Читання та письмо для розвитку критичного мислення” (RWCT) та її впровадженню в систему мовної освіти нової української школи. В статті зосереджено увагу на ключових етапах технології та її ролі в розвитку критичного мислення учнів. Розглядаються методи та прийоми, які сприяють ефективному застосуванню RWCT в освітньому процесі, зокрема у системі мовної освіти молодших школярів. Зазначаються переваги упровадження описаної технології для підвищення якості навчання та розвитку критичного мислення здобувачів освіти.

Біографія автора

Марія Ліоненко

аспірантка IV курсу Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Bibik, N. (2019). Kontseptsiia NUSh, Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [The concept of NUSH, New Ukrainian School: a teacherʼs guide]. Kyiv, 208 p. [in Ukrainian].

Huzar, O. & Lionenko, M. (2021). Modeli urokiv rozvytku krytychnoho myslennia: analiz ta osoblyvosti konstruiuvannia. [Models of Critical Thinking Lessons: Analysis and Features of Construction]. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No. 1. pp. 74–79. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: pryiniatyi 21.02.2018. [State standard of primary education: adopted on February 21, 2018]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF. [in Ukrainian].

Lionenko, M. (2022) Metodychni osoblyvosti formuvannia kultury krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv. [Methodological Features of Developing Critical Thinking Culture in Young Students]. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No. 1 (2). pp. 28–34. [in Ukrainian].

Pometun, O. (2020). Nova ukrainska shkola: rozvytok krytychnoho myslennia v uchniv pochatkovoi shkoly [New Ukrainian school: development of critical thinking of primary school students]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].

Tiahlo, O. (2008). Krytychne myslennia [Critical thinking]. Kharkiv, 99 p. [in Ukrainian].

Stus, T. (2018) Hrestomatia suchasnoii ukrainskoi literatury dlia chytannia v 3–4 klasah serii “Shkilna biblioteka” [Textbook of modern Ukrainian literature for reading in grades 3–4 of the “School Library” series]. Lviv, 192 p. [in Ukrainian].

Shkvyr, O. (2019). Krytychne myslennia molodshykh shkoliariv: sutnist i osoblyvosti [Critical thinking of primary schoolchildren: essence and features]. Youth & market. No. 4 (171). pp. 27–31. [in Ukrainian].

Shkvyr, O. & Ksiondzyk, L. (2022). Tekhnolohiia rozvytku krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv: avtorskyiproiekt [Technology for the development of critical thinking of primary schoolchildren: the authorʼs project]. Youth & market. No. 3–4 (201–202). pp. 39–43. [in Ukrainian].

Bloom, B.S., Engelhart, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H. & Krathwohl, D.R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay Co Inc. [in English].

Dewey, J. (1997). How We Think. Dover Publications, 224 p. [in English].

Halpern, D.F. (2022). Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking. 6th ed. New York: Routledge, 428 p. [in English].

Crawford, A., Saul, W. & Mathew, S.R. (2005). Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New York, 252 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті