ТЕХНОЛОГІЯ RWCT: ОСМИСЛЕННЯ І ВПРОВАДЖЕННЯ У СИСТЕМУ МОВНОЇ ОСВІТИ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.284812Ключові слова:
критичне мислення; технології розвитку критичного мислення; технологія RWCT; розвиток критичного мислення; молодші школярі; мовна освіта; Нова українська школа; освітній процесАнотація
Стаття присвячена опису технології “Читання та письмо для розвитку критичного мислення” (RWCT) та її впровадженню в систему мовної освіти нової української школи. В статті зосереджено увагу на ключових етапах технології та її ролі в розвитку критичного мислення учнів. Розглядаються методи та прийоми, які сприяють ефективному застосуванню RWCT в освітньому процесі, зокрема у системі мовної освіти молодших школярів. Зазначаються переваги упровадження описаної технології для підвищення якості навчання та розвитку критичного мислення здобувачів освіти.
Посилання
Bibik, N. (2019). Kontseptsiia NUSh, Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [The concept of NUSH, New Ukrainian School: a teacherʼs guide]. Kyiv, 208 p. [in Ukrainian].
Huzar, O. & Lionenko, M. (2021). Modeli urokiv rozvytku krytychnoho myslennia: analiz ta osoblyvosti konstruiuvannia. [Models of Critical Thinking Lessons: Analysis and Features of Construction]. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No. 1. pp. 74–79. [in Ukrainian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: pryiniatyi 21.02.2018. [State standard of primary education: adopted on February 21, 2018]. Available at: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF. [in Ukrainian].
Lionenko, M. (2022) Metodychni osoblyvosti formuvannia kultury krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv. [Methodological Features of Developing Critical Thinking Culture in Young Students]. Scientific notes of Ternopil Volodymyr Hnatyuk National Pedagogical University. Series: Pedagogy. No. 1 (2). pp. 28–34. [in Ukrainian].
Pometun, O. (2020). Nova ukrainska shkola: rozvytok krytychnoho myslennia v uchniv pochatkovoi shkoly [New Ukrainian school: development of critical thinking of primary school students]. Kyiv, 192 p. [in Ukrainian].
Tiahlo, O. (2008). Krytychne myslennia [Critical thinking]. Kharkiv, 99 p. [in Ukrainian].
Stus, T. (2018) Hrestomatia suchasnoii ukrainskoi literatury dlia chytannia v 3–4 klasah serii “Shkilna biblioteka” [Textbook of modern Ukrainian literature for reading in grades 3–4 of the “School Library” series]. Lviv, 192 p. [in Ukrainian].
Shkvyr, O. (2019). Krytychne myslennia molodshykh shkoliariv: sutnist i osoblyvosti [Critical thinking of primary schoolchildren: essence and features]. Youth & market. No. 4 (171). pp. 27–31. [in Ukrainian].
Shkvyr, O. & Ksiondzyk, L. (2022). Tekhnolohiia rozvytku krytychnoho myslennia molodshykh shkoliariv: avtorskyiproiekt [Technology for the development of critical thinking of primary schoolchildren: the authorʼs project]. Youth & market. No. 3–4 (201–202). pp. 39–43. [in Ukrainian].
Bloom, B.S., Engelhart, M.D., Furst, E.J., Hill, W.H. & Krathwohl, D.R. (1956). Taxonomy of educational objectives: The classification of educational goals. Handbook I: Cognitive domain. New York: David McKay Co Inc. [in English].
Dewey, J. (1997). How We Think. Dover Publications, 224 p. [in English].
Halpern, D.F. (2022). Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking. 6th ed. New York: Routledge, 428 p. [in English].
Crawford, A., Saul, W. & Mathew, S.R. (2005). Teaching and learning strategies for the thinking classroom. New York, 252 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.