СТОРІТЕЛІНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.285797Ключові слова:
сторітелінг; педагогічний сторітелінг, професійно-мовленнєва компетентність; здобувач вищої освіти; освітній процес; формування професійно-мовленнєвої компетентностіАнотація
У статті розкрито значення сторітелінгу як важливого засобу формування професійно-мовленнєвої компетентності здобувачів освіти. Проаналізовано поняття “сторітелінг” у педагогічних дослідженнях. Виокремлено та охарактеризовано його функції як методу навчання, описано ознаки пасивного й активного сторітелінгу. Охарактеризовано критерії ефективного використання у навчальному процесі. Розкрито і доповнено змістове наповнення поняття “педагогічний сторітелінг”. Показано, що він є дієвим засобом формування професійно-мовленнєвої компетентності здобувачів освіти.
Посилання
Bratko, M.V. (2022). Storitellinh yak efektivna tekhnolohiia vykladannia kursu “Liderstvo v osviti” dlia mahistriv [Practice of continuing professional education]. Continuous professional education: theory and practice. No. 1, pp. 68–75. [in Ukrainian].
Hych, H.M. (2015). Storitelinh yak innovatsiina metodyka formuvannia movnoi kompetentnosti uchniv ZNZ [Storytelling as an innovative method of forming pupils’ linguistic competence of secondary schools]. Scientific Bulletin of Mykolayiv Vasyl Sukhomlynskiy National University. Pedagogical sciences. No. 4, pp. 188–191. [in Ukrainian].
Horbach, N.V. (2021). Tekhnika storitellinhu v pedahohichnii praktytsi [The technique of “storytelling” in pedagogical practice]. Academic studies: “Pedagogy” series. No. 3. pp. 187–192. [in Ukrainian].
Zhytnytska, A.A. (2022). Storitelinh yak metod formuvannia hnuchkykh navychok komunikatsii maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov [Storitelling as a method of forming soft communication skills of future foreign language teachers]. Theory and methods of teaching and education. Vol. 52, pp. 85–94. [in Ukrainian].
Kaidalova, L.H. (2020). Pedahohichnyi storitelinh u pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv okhorony zdorovia [Pedagogical storytelling in the training of the future healthcare professionals]. Innovative pedagogy. Issue. 29, Vol. 1, pp. 136–139. [in Ukrainian].
Kovpik, S.I. (2021). Storitelinh ta yoho spetsyfichni perlokutsii v riznykh typakh promov [Storytelling and its perlocution specifics in different types of speeches]. Academic notes of the Tavriya Volodymyr Vernadskiy National University. Series: Philology. Journalism. Vol. 32 (71), No. 4, part. 3, pp. 268–272. [in Ukrainian].
Mazurok, M.V. & Saprykina, O.P. (2022). Storitelinh yak efektyvnyi instrument formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti zdobuvachiv osvity Novoi ukrainskoi shkoly [Storytelling as an effective tool formation of communicativecompetence of educators of the new ukrainian school]. Youth & market. No. 1 (199), pp. 160–165. [in Ukrainian].
Mykytiuk, S.O. (2019). Elementy storitelinhu yak navchalnoho metodu u pohliadakh pedahohiv, hromadskykh diiachiv mynuloho [Elements of Storytelling as a teaching method in the views of a teachers, public figures of the past]. Scientific journal of Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Series 5. Pedagogical sciences: Realities and prospects. Vol. 66, pp. 134–137. [in Ukrainian].
Palamar, S.P. & Naumenko, M.S. (2019). Storitelinh u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv: suchasni instrumenty [Storytelling in the professional training of future teachers: modern instruments]. Electronic scientific publication “Open educational e-environment of a modern university”. Vol. 7, pp. 48–55. [in Ukrainian].
Pobidash, I.L. (2019). Storitelinh: oznaky “harnoi” istorii [Pageing: signs of “good” history ]. Horizons of printing. No. 1, pp. 144–150. [in Ukrainian].
Prohrama “Nova ukrainska shkola” u postupi do tsinnostei [The “New Ukrainian School” program is on the way to values]. Available at: https://ipv.org.ua/prohrama-nova-ukrainska-shkola/ (Accessed 03. Aug. 2023). [in Ukrainian].
Shvyrka, V.M. (2021). Tekhnolohiia storitelinhu v praktytsi vykladannia pedahohichnykh dystsyplin [Storytelling Technology in the Practice of Teaching Pedagogical Disciplines]. Bulletin of Luhansk Taras Shevchenko National University: Pedagogical Sciences. No. 6 (344), part. 2, pp. 202–208. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.