ОРГАНІЗАЦІЙНО-МЕТОДИЧНА МОДЕЛЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВИХОВАТЕЛЯ ДО ТВОРЧОГО РОЗВИТКУ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ КАЗКИ

Автор(и)

  • Тетяна Шупик
  • Ольга Лобова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.286185

Ключові слова:

організаційно-методична модель; підготовка майбутнього вихователя; творчий розвиток; старші дошкільники; казка

Анотація

У статті охарактеризовано загальну характеристику, цільовий і методологічний блоки організаційно-методичної моделі підготовки майбутнього вихователя бакалаврського рівня до творчого розвитку дітей старшого дошкільного віку засобами казки. Творчий розвиток майбутнього вихователя – це складна система, з якої складається її розвиток, удосконалення. Творчий розвиток вихователя ґрунтується на засадах когнітивного, науково-творчого, мотиваційного підходів. Враховуються принципи творчого розвитку загальнодидактичні та спеціальні для забезпечення підготовки майбутнього вихователя у навчально-ігровому процесі закладу освіти. На основі цих особливостей розроблена організаційно-методична модель підготовки майбутнього вихователя бакалаврського рівня до творчого розвитку дітей старшого дошкільного віку засобами казки, яка містить цільовий, методологічний, змістово-методичний і результативний блоки. Запровадження цієї моделі передбачає застосування технологій творчого розвитку, які спрямовані на виявлення вмінь, знань та навичок майбутнього вихователя. Застосування цієї моделі на всіх етапах навчання студентів сприяє поступовому зростанню творчого розвитку та самостійної роботи в майбутнього дошкільному закладі.

Біографії авторів

Тетяна Шупик

аспірантка кафедри педагогіки Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Ольга Лобова

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри дошкільної і початкової освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка

Посилання

Bilavych, G., Pantyuk, T., Kraynyk, U. & Petrynyak, M. (2023). Interaktyvni zasoby navchannia yak chynnyk komunikatyvnoho rozvytku ditei doshkilnoho viku z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Interactive learning tools as a factor in the communicative development of preschool children with special educational needs]. Youth & market. No. 5 (215). pp. 7–11. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (2006). Estetychni zasady rozvytku tvorchoi osobystosti [Aesthetic principles of creative personality development]. Art in personality development: monograph. (Ed.) N.G. Nichkalo. Chernivtsi, pp. 14–36. [in Ukrainian].

Moliako, V.O. (2004). Psykholohichna teoriia [Psychological theory of creativity]. A gifted child. No. 6. pp. 2–9. [in Ukrainian].

Rybalka, V.V. (1996). Psykholohiia rozvytku tvorchoi osobystosti: navch. posib. [Psychology of creative personality development: teaching. manual]. Kyiv, 236 p. [in Ukrainian].

Romanyshina, L., Zdanevich, L, Myskova, N. (2023). Hotovnist maibutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoi osvity do profesiinoi samorealizatsii: akmeolohichnyi pidkhid [Readiness of future teachers of preschool education institutions for professional self-realization: acmeological approach]. Youth & market, No. 5 (213), pp. 39–43. [in Ukrainian].

Sysoeva, S.O. (2006). Osnovy pedahohichnoi tvorchosti: pidruchnyk [Basics of pedagogical creativity: a textbook]. Kyiv, 344 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті