МОДЕЛЮВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФАХІВЦІВ: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289417Ключові слова:
модель; педагогічне моделювання; моделювання професійної діяльності майбутнього фахівця; логіка процесу педагогічного моделювання; квазіпрофесійна діяльністьАнотація
У статті проаналізовано основні теоретико-практичні аспекти проблеми моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців.
Актуалізовано значущість у проблемі моделювання включення студентів до квазіпрофесійної діяльності, яка розглядається як сполучна ланка між навчальною та професійною діяльністю. Представлено логіку процесу педагогічного моделювання професійної діяльності студентів на етапі навчання у ЗВО.
Доведено, що моделювання дає змогу сконструювати в освітньому процесі цілісний феномен професійної діяльності фахівця, допомагає студентам включитися до соціально-предметної професійної діяльності, підвищує якість професійної підготовки.
Посилання
Buhra, A.V. & Konoval, O.A. (2014). Metodyka samostiinoi roboty studentiv [Methodology of students’ independent work]. Kryvyi Rih, 124 p. [in Ukrainian].
Vyshkivska, V., Kondratenko, L. & Patlaichuk, O. (2022). Treninh yak zasib rozvytku profesiinoho myslennia maibutnikh fakhivtsiv [Training as a means of developing the professional thinking of future specialists]. Youth & market. No. 2 (200). pp. 93–99. [in Ukrainian].
Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of education]. Akad. ped. nauk Ukrainy; (Ed.). V.H. Kremen. Kyiv, 2008. 1040 p. [in Ukrainian].
Kustynskyi, O.V. (2010). Model spetsialnoi pidhotovky maibutnikh ofitseriv zapasu [Model of special training of future reserve officers]. Collection of scientific works of the Military Institute of Kyiv Taras Shevchenko National University. Kyiv, Vol. 26. pp. 239–245. [in Ukrainian].
Opachko, M.V. (2016). Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky ta diialnosti [Modeling of professional training and activity]. Educational and methodological manual. Uzhhorod, 86 p. [in Ukrainian].
Pavliutenkov, Ye.M. (2007). Modeliuvannia pedahohichnykh protsesiv [Modeling of pedagogical processes]. School management. No. 10. pp. 2–19. [in Ukrainian].
Praktykum z pedahohiky [Workshop on pedagogy]. Tutorial. (Ed.). Dubaseniuk O.A., Ivanchenko A.V. Zhytomyr, 2002. 483 p. [in Ukrainian].
Sabatovska, I.S. & Kaidalova, L.H. (2014). Modeliuvannia diialnosti fakhivtsia [Modeling the activity of a specialist]. Tutorial. Kharkiv, 180 p. [in Ukrainian].
Spirin, O.M., Yatsyshyn, A.V., Ivanova, S.M., Kilchenko, A.V. & Luparenko, L.A. (2017). Model informatsiino-analitychnoi pidtrymky pedahohichnykh doslidzhen na osnovi elektronnykh system vidkrytoho dostupu [Model of informational and analytical support of pedagogical studies and teaching aids]. Information technologies and teaching aids. No. 3 (59). pp. 134–154. [in Ukrainian].
Stoliarenko, O.V. (2015). Modeliuvannia pedahohichnoi diialnosti u pidhotovtsi fakhivtsia [Modeling of pedagogical activity in the training of a specialist]. Educational and methodological manual. Vinnytsia, 196 p. [in Ukrainian].
Naboka, B.S. (2011). Sutnist ta zmist modeliuvannia v upravlinni zahalnoiu serednoiu osvitoiu: natsionalnyi ta svitovyi dosvid [The essence and content of modeling in the management of general secondary education: national and world experience]. Scientific notes of KSPU. Series: Pedagogical sciences. Kirovohrad, Vol. 101. pp. 196–208. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.