МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289419Ключові слова:
методологічний підхід; особистісний підхід; діяльнісний підхід; комунікативний підхід; комунікативна компетентністьАнотація
У статті розглянуто сутність поняття “методологічний підхід”, виокремлено методологічні підходи до формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю і проаналізовано основні риси особистісного, діяльнісного і комунікативного підходів. Розкрито особливості застосування особистісного, діяльнісного і комунікативного підходів до формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю.
Посилання
Bryukhanova, N.O. (2007). Zastosuvannya dіyalnіsnogo pіdkhodu do navchannya u vyshchіy shkolі [Application of activity-based approach to education in higher education]. Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogics, sociology. No. 4, pp. 80–87. [in Ukrainian].
Dehtyarova, G. (2005). Osobystіsnyi ta dіyalnіsnyi pіdkhody u pіslyadiplomnіy osvіtі іnzhenerno-pedagogіchnykh pratsіvnykіv [Personality-oriented and activity-based approaches in postgraduate education of engineering and pedagogical professionals]. Bulletin of Lviv University. Lvіv, Issue. 19. part 1, pp. 369–378. [in Ukrainian].
Dyakonov, G.V. (2007). Osnovy dіalogіchnogo pіdkhodu v psykhologіchnіy nautsі і praktytsі [Essentials of activity-based approach in psychological science and practice]. Monograph. Kіrovograd, 847 p. [in Ukrainian].
Entsyklopedіya osvіty [Encyclopedia of education]. National Academy of Sciences of Ukraine, editor-in-chief V.G. Kremen. Kyiv, 2008, 1040 p. [in Ukrainian].
Zhigal, Z.M. (2013). Vprovadzhennya tekhnologіi osobystіsno orіentovanogo navchannya yak odyn іz priorіtetnykh napryamіv organіzatsіi suchasnogo uroku muzyky [Implementation of technology of personality-oriented education as a key direction of organizing music lesson of nowadays]. Bulletin of Luhansk National University named after Taras Shevchenko. Pedagogіchnі nauky. No. 10 (2), pp. 38–43. [in Ukrainian].
Zubenko, T.V. (2008). Komunіkativnyi pіdkhіd do navchannya іnozemnoi movy uchnіv pochatkovoi shkoly yak strategіchna problema u pіdgotovtsі maybutnogo vchytelya [Communicative approach to foreign language teaching of primary school learners as strategic problem in training future teachers]. Scientific bulletin of Mykolaiv State University. Issue. 23. Vol. 1, pp. 146–152. [in Ukrainian].
Lupak, N.M. (2020). Formuvanya komunikatyvnoi kompetentnosti majbutnih uchiteliv mystetstva; Zasady intermedialnoi tehnologii [Formation of communicative competence of future art teachers: Foundations of intermediate technology]. Ternopil, 2020. 452 p. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/24188/1/Monograf_Lupak.pdf [in Ukrainian].
Podmazіn, S.І. (2002). Osobistіsno-zorіentovana tekhnologіya navchannya [Personality-oriented technology of teaching]. Zavuch. No. 4, pp. 1–3. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Derzhavnogo standartu bazovoi і povnoi zagalnoi serednoi osvіty [On approval of state standard of basic and complete comprehensive secondary education]. Act of the Cabinet of Ministers of Ukraine as of November 23, 2011. No. 1392. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF. [in Ukrainian].
Rybalka, V. (1998). Osobystіsnyi pіdkhіd u profіlnomu navchannі starshoklasnykіv [Personality-oriented approach in teaching high school lerners]. Monograph. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].
Slovnyk ukrainskoi movy [Dictionary of Ukrainian language]. in 11 books. Kyiv, 1970–1980. Available at: http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh/%D0%BF%D1%96. [in Ukrainian].
Tantserova, І. (2002). Osvіta – tse te, shcho zalyshylos, koly vse zabuto [Education is what is left when everything is forgotten]. Zavuch. No. 8 (122), pp. 3–5. [in Ukrainian].
Fіlosofskyi entsiklopedichnyi slovnyk: entsyklopediya [Phylosophic encyclopedic dictionary: encyclopedia]. National Academy of Sciences of Ukraine, Philological Institute named after Hryhoriy Skovoroda, editor-in-chief V.І. Shynkaruk. Kyiv, 2002, 742 p. [in Ukrainian].
Chobіtko, M.G. (2003). Perekhіd vіd kognіtyvnoi do osobystіsno orіentovanoi paradygmy v osvіtі [Transition from cognitive to personality-oriented paradigm in education]. Pedagogical conditions of professional development of young students. Coll. of science works. Kharkіv, pp. 140–148. [in Ukrainian].
Johnson, K. & Morrow, K. (1992). Communication in the Classroom. Longman Group, 140 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.