МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Юлія Мендрух
  • Ельвіра Остапенко
  • Ольга Ходакевич
  • Вадим Тинний

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289419

Ключові слова:

методологічний підхід; особистісний підхід; діяльнісний підхід; комунікативний підхід; комунікативна компетентність

Анотація

У статті розглянуто сутність поняття “методологічний підхід”, виокремлено методологічні підходи до формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю і проаналізовано основні риси особистісного, діяльнісного і комунікативного підходів. Розкрито особливості застосування особистісного, діяльнісного і комунікативного підходів до формування комунікативної компетентності майбутніх фахівців фінансово-економічного профілю.

Біографії авторів

Юлія Мендрух

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов факультету фінансів Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Ельвіра Остапенко

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри іноземних мов факультету фінансів Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Ольга Ходакевич

кандидат психологічних наук, доцент кафедри іноземних мов факультету фінансів Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Вадим Тинний

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов факультету фінансів Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана

Посилання

Bryukhanova, N.O. (2007). Zastosuvannya dіyalnіsnogo pіdkhodu do navchannya u vyshchіy shkolі [Application of activity-based approach to education in higher education]. Theory and practice of social systems management: philosophy, psychology, pedagogics, sociology. No. 4, pp. 80–87. [in Ukrainian].

Dehtyarova, G. (2005). Osobystіsnyi ta dіyalnіsnyi pіdkhody u pіslyadiplomnіy osvіtі іnzhenerno-pedagogіchnykh pratsіvnykіv [Personality-oriented and activity-based approaches in postgraduate education of engineering and pedagogical professionals]. Bulletin of Lviv University. Lvіv, Issue. 19. part 1, pp. 369–378. [in Ukrainian].

Dyakonov, G.V. (2007). Osnovy dіalogіchnogo pіdkhodu v psykhologіchnіy nautsі і praktytsі [Essentials of activity-based approach in psychological science and practice]. Monograph. Kіrovograd, 847 p. [in Ukrainian].

Entsyklopedіya osvіty [Encyclopedia of education]. National Academy of Sciences of Ukraine, editor-in-chief V.G. Kremen. Kyiv, 2008, 1040 p. [in Ukrainian].

Zhigal, Z.M. (2013). Vprovadzhennya tekhnologіi osobystіsno orіentovanogo navchannya yak odyn іz priorіtetnykh napryamіv organіzatsіi suchasnogo uroku muzyky [Implementation of technology of personality-oriented education as a key direction of organizing music lesson of nowadays]. Bulletin of Luhansk National University named after Taras Shevchenko. Pedagogіchnі nauky. No. 10 (2), pp. 38–43. [in Ukrainian].

Zubenko, T.V. (2008). Komunіkativnyi pіdkhіd do navchannya іnozemnoi movy uchnіv pochatkovoi shkoly yak strategіchna problema u pіdgotovtsі maybutnogo vchytelya [Communicative approach to foreign language teaching of primary school learners as strategic problem in training future teachers]. Scientific bulletin of Mykolaiv State University. Issue. 23. Vol. 1, pp. 146–152. [in Ukrainian].

Lupak, N.M. (2020). Formuvanya komunikatyvnoi kompetentnosti majbutnih uchiteliv mystetstva; Zasady intermedialnoi tehnologii [Formation of communicative competence of future art teachers: Foundations of intermediate technology]. Ternopil, 2020. 452 p. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/24188/1/Monograf_Lupak.pdf [in Ukrainian].

Podmazіn, S.І. (2002). Osobistіsno-zorіentovana tekhnologіya navchannya [Personality-oriented technology of teaching]. Zavuch. No. 4, pp. 1–3. [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennya Derzhavnogo standartu bazovoi і povnoi zagalnoi serednoi osvіty [On approval of state standard of basic and complete comprehensive secondary education]. Act of the Cabinet of Ministers of Ukraine as of November 23, 2011. No. 1392. Available at: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-%D0%BF. [in Ukrainian].

Rybalka, V. (1998). Osobystіsnyi pіdkhіd u profіlnomu navchannі starshoklasnykіv [Personality-oriented approach in teaching high school lerners]. Monograph. Kyiv, 160 p. [in Ukrainian].

Slovnyk ukrainskoi movy [Dictionary of Ukrainian language]. in 11 books. Kyiv, 1970–1980. Available at: http://ukrlit.org/slovnyk/slovnyk_ukrainskoi_movy_v_11_tomakh/%D0%BF%D1%96. [in Ukrainian].

Tantserova, І. (2002). Osvіta – tse te, shcho zalyshylos, koly vse zabuto [Education is what is left when everything is forgotten]. Zavuch. No. 8 (122), pp. 3–5. [in Ukrainian].

Fіlosofskyi entsiklopedichnyi slovnyk: entsyklopediya [Phylosophic encyclopedic dictionary: encyclopedia]. National Academy of Sciences of Ukraine, Philological Institute named after Hryhoriy Skovoroda, editor-in-chief V.І. Shynkaruk. Kyiv, 2002, 742 p. [in Ukrainian].

Chobіtko, M.G. (2003). Perekhіd vіd kognіtyvnoi do osobystіsno orіentovanoi paradygmy v osvіtі [Transition from cognitive to personality-oriented paradigm in education]. Pedagogical conditions of professional development of young students. Coll. of science works. Kharkіv, pp. 140–148. [in Ukrainian].

Johnson, K. & Morrow, K. (1992). Communication in the Classroom. Longman Group, 140 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті