ДІАГНОСТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ У СТРУКТУРІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289422Ключові слова:
діагностична компетентність; освітній процес; науково-педагогічні працівники; здобувачі вищої освіти; професійна підготовка; діагностичний інструментарійАнотація
Обґрунтовано необхідність формування діагностичної компетентності для всіх учасників освітнього процесу. Подано авторську дефініцію поняття “діагностична компетентність”. Охарактеризовано місце діагностичної компетентності у структурі професійної підготовки майбутніх здобувачів вищої освіти. Розроблено діагностичний інструментарій. Встановлено, що рівень сформованості діагностичної компетентності визначає професійну майстерність науково-педагогічних працівників та здобувачів вищої освіти.
Посилання
Bilan, N.M. (2019). Doslidzhennia motyvatsiinoi sfery maibutnikh inzheneriv-enerhetykiv do vyvchennia inozemnoi movy [The Research of the Motivation Sphere of Future Electric Power Engineers to Study Foreign Language]. Professional Education: Methodology, Theory and Technologies. Pereiaslav-Khmelnytskyi Hryhorii Skovoroda State Pedagogical University. Vol. 10. pp. 9–24. [in Ukrainian].
Bilan, N.M. (2022). Formuvannia inshomovnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-enerhetykiv zasobamy proiektnykh tekhnolohii u tekhnichnykh universytetakh [Formation of foreign language competence of future energy engineers by means of project technologies in technical universities]. Candidate’s thesis. Ternopil. [in Ukrainian].
Horbulinska, S., Bodnar, L. & Holub, N. (2021). Formuvannia diahnostychnoi kompetentnosti vchytelia biolohii [Formation of diagnostic competence of a biologu teacher]. Collection of Scientific Papers of Uman State Pedagogical University. No. 4. pp. 46–54. [in Ukrainian].
Horbatiuk, R.M., Sitkar, T.V., Sitkar, S.V., Kovalchuk, S.A. & Bureha, N.V. (2021). Efektyvnist testuvannia yak metodu pedahohichnoho kontroliu maibutnikh fakhivtsiv z vyshchoiu osvitoiu [Effectiveness of testing as a method of pedagogical control of future specialists with higher education]. Professional education: methodology, theory and technologies. Pereiaslav, Vol. 12. 228 p.; pp. 39–48. [in Ukrainian].
Lahodynskyi, O.S. & Zinchenko, A.A. (2023). Formuvannia diahnostychnoi kompetentnosti maibutnoho vykladacha zakladu vyshchoi osvity yak problema pedahohiky [The development of the aspiring university teacher’s diagnostic competence as a problem of pedagogy]. Academic visions. No. 21. [in Ukrainian].
Martynenko, S.M. (2012). Formuvannia diahnostychnykh kompetentsii u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Future primary scool teaters diagnostic competencies forming]. Scientific notes of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series: Pedagogical and historical sciences. No. 103. pp. 155–161. [in Ukrainian].
Novyk, I.M. (2014). Formuvannia diahnostychnykh umin studentiv napriamu pidhotovky “Pochatkova osvita” u protsesi indyvidualnoi navchalno-doslidnytskoi roboty [Formation of diagnostic skills of students of the “Primary Education” training direction in the process of individual educational and research work]. Herald of psychology and pedagogy. Issue 16. Available at: https://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/12022/1/I_Novuk_FdysnpPOpindr_VPP_2014.pdf. [in Ukrainian].
Fitsula, M.M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly: navch. posib. [Pedagogy of the higher school: a study guide]. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].
Yahupov, V.V. & Plokhuta, I.S. (2022). Diahnostuvalna kompetentnist maibutnikh doktoriv filosofii: poniattia, struktura i zmist [Diagnostic competence of future doctors of philosophy: understanding, structure and understanding]. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. No. X (103). pp. 47–53. [in Ukrainian].
Klug, J., Bruder, S. & Schmitz, В. (2015). Which variables predict teacher’s diagnostic competence when diagnosing students’learning behavior at different stages of a teacher’s career? DOI: https://doi.org/10.1080/13540602.2015.1082729. [in English].
Schrader, F.W. (2013). Diagnostische Kompetenz von Lehrpersonen. [Diagnostic competence of teachers]. Contribution to pedagogical education. No. 31 (2). pp. 154–165. [in German].
Yahupov, V., Zastelo, O., Svystun, V., Korchynska, N., Chorna, O. & Krykun, V. (2020). Development of Foreign Language Teachers’ Diagnostic Competence in the System of Military Education. TEM Journal. Vol. 9, Issue 3. pp. 1213–1220. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.