ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ І МЕТОДИЧНІ ПІДХОДИ ДО АНАЛІЗУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ОПЕРАТОРІВ З ОБРОБКИ ІНФОРМАЦІЇ ТА ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289423Ключові слова:
майбутні оператори з обробки інформації та програмного забезпечення; кваліфіковані робітники; професійна (професійно-технічна освіта); професійна підготовка; компетентність; професійна компетентність; професійна компетентність майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпеченняАнотація
У статті представлено теоретичне обґрунтування феномену професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення. Проаналізовано найбільш актуальні для дослідження трактування компетентності та професійної компетентності і на цій основі сформульовано власне визначення поняття “професійна компетентність майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення”. Автори переконані, що аналіз професійної компетентності майбутніх операторів з обробки інформації та програмного забезпечення має ураховувати компетентнісний, системний, особистісний, діяльнісний і аксіологічний підходи.
Посилання
Bezborodykh, S. (2013). Osobystisno-diyalnisnyy pidkhid u rozvytku konkurentospromozhnoho pedahoha [Personal and activity approach in the development of a competitive teacher]. Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, Vol. 28, pp. 19–21. [in Ukrainian].
Gazdyk, M. (2023). Struktura, komponenty, kryteriyi sformovanosti profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh operatoriv z obrobky informatsiyi ta prohramnoho zabezpechennya [Structure, components, criteria of formation of professional competence of future information and software processing operators]. Youth and the market, Vol. 1 (209), pp. 158–162 [in Ukrainian].
Golovan, M.S. (2008). Kompetentsiya i kompetentnist: dosvid teoriyi, teoriya dosvidu [Competence and competency: theory experience, theory of experience]. Higher education of Ukraine, Vol. 3, pp. 23–30. [in Ukrainian].
Dubasenyuk, O.A. (2011). Kontseptualni pidkhody do profesiyno-pedahohichnoyi pidhotovky suchasnoho pedahoha [Conceptual approaches to the professional and pedagogical training of a modern teacher]. Zhytomyr, 114 p. [in Ukrainian].
Law of Ukraine “On Higher Education” (2014). Bulletin of the Verkhovna Rada, No. 37–38. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
Kovrei, D.Y. (2022). Formuvannya mizhkulturnoyi kompetentnosti maybutnikh vykhovateliv zakladiv doshkilnoyi osvity u koledzhakh [Formation of intercultural competence of future teachers of preschool education institutions in colleges]. Doctor’s thesis. Mukachevo, 325 p. [in Ukrainian].
Myskova, N.M. (2018). Suchasni pidkhody do pidhotovky maybutnikh fakhivtsiv doshkilnoyi osvity [Modern approaches to the training of future specialists in preschool education]. Public education, Vol. 2, pp. 11–17. Available at: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5326 [in Ukrainian].
Nychkalo, N., Weiss, Y. & Simak, A. (2007). Profesiyna osvita i navchannya: problemy vzayemozvyazku z rynkom pratsi. Formuvannya shyrokoyi kvalifikatsiyi robitnykiv. Vklad PTO u rozvytok trudovoho potentsialu ХХІ stolittya [Vocational education and training: problems of relationship with the labor market. Formation of broad qualifications of workers. The contribution of VET to the development of the labor potential of the 21st century]. Nizhin, pp. 134–148 [in Ukrainian].
Petrenko, L.M. Informatsiyno-analitychna diyalnist yak osnova profesiynoyi kompetentnosti maybutnikh operatoriv z obrobky informatsiyi ta prohramnoho zabezpechennya [Information and analytical activity as the basis of professional competence of future information processing and software operators]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/709774/1/Petrenko.pdf [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennya Derzhavnoho osvitnoho standartu z profesiyi “Operator z obrobky informatsiyi ta prohramnoho zabezpechennya” [On the approval of the State Educational Standard for the profession “Information and software processing operator”]. Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine No. 666 dated July 26, 2022. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/standarty/2022/08/01/Operat.z.obr.inform.ta.prohr.zabezp.666-26.07.2022.pdf [in Ukrainian].
Rybalka, V.V. (2003). Metodolohichni pytannya naukovoyi psykholohiyi [Methodological issues of scientific psychology]. Kyiv, 204 p. [in Ukrainian].
Kochubey, T.D. & Ivashchenko, K.V. (2014). Systemnyy pidkhid u vyshchiy osviti [System approach in higher education]. Uman, 131 p. [in Ukrainian].
Yagupov, V.V. (2012). Providni metodolohichni kharakterystyky osnovnykh vydiv kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv, yaki formuyutsya u systemi profesiyno-tekhnichnoyi osvity [Leading methodological characteristics of the main types of competence of future specialists, which are formed in the system of professional and technical education]. Modernization of professional education and training, Vol. 2, pp. 45–59. Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/32309500.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.