СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО ТЛУМАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ “ОСВІТНІЙ ПРОСТІР УНІВЕРСИТЕТУ”

Автор(и)

  • Ірина Герасимова
  • Валентина Малик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289427

Ключові слова:

простір; освітній простір; ЗВО; виховання; культура; іншомовна комунікативна культура

Анотація

У статті розкрито такі складові поняття “освітній простір”, як “простір” та його “освітня” характеристика. Проаналізовано розвиток поняття “простір” і доведено, що воно є формою існування об’єктивної реальності та пояснює взаємини між об’єктами, визначає особливості їх розташування. Було встановлено, що поняття “освітній”, що характеризує ознаку словосполучення “освітній простір”, визначається трактуванням його основного поняття “освіта”. Показано, що провідний концепт “простір” за допомогою характеристики “освітній” сформував концепт “освітній простір”, який з урахуванням змістового наповнення структурних компонентів розуміється як певна впорядкована структура. Суть проблеми зводиться до того, що під освітнім простором необхідно розуміти просторово-часове поле функціонування та розвитку системи освіти як відкриту й активну соціальну сферу, в якій діє ідеологія формування особистості з урахуванням умов довкілля освітнього закладу.

Біографії авторів

Ірина Герасимова

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Валентина Малик

викладач іноземних мов кафедри української та іноземних мов Вінницького національного аграрного університету

Посилання

Busel, V.T. (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyiv, 1728 p. [in Ukrainian].

Herasymova, I. & Mozghalova, N. (2019). Obdarovani dity: vyiavlennia, navchannia, rozvytok [Gifted children: identification, learning, development]. Pedagogical education: theory and practice. No. 26 (1), pp. 138–143. [in Ukrainian].

Holubova, H.V. Sutnist ta strukturni komponenty osvitno-vykhovnoho prostoru pedahohichnoho vyshu yak zaporuky orhanizatsii navchalno-doslidnoi roboty [The essence and structural components of the educational and educational space of the pedagogical university as guarantees for the organization of educational and research work]. Available at: chromeextension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://scienceandeducation.pdpu.edu.ua/doc/2011/8_2011/11.pdf [in Ukrainian].

Kasiarum, N. (2013). Osvitnii prostir: stanovlennia poniattia [Educational space: formation of the concept]. Origins of pedagogical skills. Issue 12, pp. 107–113. [in Ukrainian].

Malyk, V.M. (2023). Do problemy vykhovannia inshomovnoi komunikatyvnoi kultury u zakladakh vyshchoi osvityn [To the problem of education of foreign language communicative culture in institutions of higher education]. Youth & market. No. 3/211, pp. 133–139. [in Ukrainian].

Educational space. Available at: http://education-ua.org/osvitniy-prostir.php. [in Ukrainian].

Yarmachenko, M.D. (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. Кyiv. [in Ukrainian].

Fitsula, M.M. (2006). Pedahohika vyshchoi shkoly: navchalnyi posibnyk [Higher school pedagogy: study guide]. Kyiv. [in Ukrainian].

Tsymbalaru, A.D. (2023). Komponentno-strukturnyi analiz poniattia “osvitnii prostir” [Component-structural analysis of the concept of “educational space”]. Available at: http://www.rusnauka.com/20_PRNiT_2007/Pedagogica/23997.doc.htm. [in Ukrainian].

Tsymbalaru, A.D. Osvitnii prostir: sutnist, struktura i mekhanizmy stvorennia [Educational space: essence, structure and mechanisms of creation]. Available at: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ukrpj_2016_1_7 (Accessed 17 June 2023). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті