РОЛЬ МУЗЕЮ У СУЧАСНІЙ ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289430Ключові слова:
музей; школа; музейна освіта; музейна педагогіка; традиційний музей; інтерактивний музей наукиАнотація
Статтю присвячено розгляду важливості ролі музею у сучасній шкільній освіті. Доведено, що в сучасних умовах музейні експозиції стають важливим засобом навчання. Визначено проблеми впровадження здобутків музейної освіти у практику діяльності закладів освіти. Музеї пропонують різні способи навчання учнів, що не можуть дати традиційні методи роботи в класі і закладають основу для розвитку важливих навичок. Музейний простір розширює світогляд школярів при вивченні навчальних дисциплін та формуванні необхідних навичок, даючи змогу пізнати глибший контекст предмету, сприяють застосуванню вмінь і навичок. Сучасні музеї використовують новітні технологічні основи для поліпшення навчання учнів. Більшість із них розробляють освітні та культурні програми, пов’язані з регіональним компонентом змісту освіти та відповідають потребам навчання.
Посилання
Hrynevych, L., Elkin, O., Kalashnikova, S. & Shyyan, R. (2016). Nova ukrainska shkola. Kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian school. Conceptual principles of secondary school reform]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro muzei ta muzeinu spravu” [The Law of Ukraine “On Museums and Museum Matters”] (1995). Information of the Verkhovna Rada of Ukraine, 25, p. 191. [in Ukrainian].
Karamanov, O.V. (2013). Muzei – shkola – universytet: osoblyvosti pedahohichnoi vzaiemodii v suchasnomu “suspilstvi znan” [Museum – school – university: peculiarities of pedagogical interaction in the modern “knowledge society”]. Education and pedagogical science, No. 4, pp. 44–50. [in Ukrainian].
Karamanov, O.V. (2018). Orhanizatsiia pedahohichno-prosvitnytskoi diialnosti muzeiv u vzaiemodii iz zakladamy pozashkilnoi osvity v Ukraini [Organization of pedagogical and educational activities of museums in cooperation with out-of-school education institutions in Ukraine]. Collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University, No. 2, pp. 99–107. [in Ukrainian].
Kurchenko, T.Ye. (2012). Innovatsiini formy kulturno-osvitnoi diialnosti muzeinykh ustanov Ukrainy u svitli suchasnykh potreb informatsiinoho suspilstva [Innovative forms of cultural and educational activities of museum institutions of Ukraine in the light of modern needs of the information society]. Cultural transformations in synchrony and diachrony: theory and practice: Abstracts of reports of the international scientific conference, September 24–27, 2012, Kyiv, Ukraine (to the 20th anniversary of the Department of Cultural Studies). Kyiv, pp. 79–81. [in Ukrainian].
Urban, V.A. (2020). Suspilne znachennia muzeiv [Social importance of museums]. Modern problems of legal, economic and social development of the state: theses add. International science and practice conf. (Kharkov, November 27, 2020). Kharkiv, pp. 298–299. [in Ukrainian].
Kamińska, A. (2015). Rekonstrukcje muzeum w kulturze współczesnej [Museum reconstructions in modern culture]. Studium socjopedagogiczne, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Praca Doktorska, Wydział Studiów Edukacyjnych, Poznań. [in Polish].
Pater, R. (2013). Uczyć się przez całe życie w muzeum, z muzeum i poprzez muzeum [Lifelong learning in museum, with and through the museum]. Muzea i uczenie się przez całe życie. Warszawa, p. 14. [in Polish].
Poprzęcka, М. Od oświatówki do centrum edukacji; Forum edukatorów muzealnych [From school to educational center; Forum of museum teachers]. Available at: https://www.nck.pl/szkolenia-i-rozwoj/aktualnosci/portal-edukacji-muzealnej [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.