СИСТЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ ТА ІНДІЇ: ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ

Автор(и)

  • Анатолій Мартинюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289436

Ключові слова:

Україна; Індія; система вищої освіти; державна політика; традиції та реформи; зарубіжний досвід

Анотація

У статті розглянуто особливості розвитку системи вищої освіти в Україні та Індії, здійснено порівняльний аналіз, розглянуті механізми її функціонування. Систематизовано й охарактеризовано основні елементи вищої освіти, яка визначається як сукупність закладів вищої освіти, які забезпечують фундаментальну наукову, професійну та практичну підготовку, здобуття випускниками освітньо-кваліфікаційних рівнів, удосконалення наукової і професійної підготовки, перепідготовку та підвищення кваліфікації.

Біографія автора

Анатолій Мартинюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри музичного мистецтва і методик навчання Університету Григорія Сковороди в Переяславі

Посилання

Altbakh, F. (2015). Dzh. Masovizatsiia vyshchoi osvity i hlobalna ekonomika znan: superechnosti, shchotiahnutsia [Massization of higher education and the global knowledge economy: lingering contradictions]. International higher education. International Higher Education (Boston College, USA). No. 80. р. 8–9. [in Ukrainian].

Varhkhese, N.V. (2016). Upravlinnia rynkamy ta masovizatsiieiu vyshchoi osvity v Indii [Managing markets and the massification of higher education in India]. Biuleten International Higher Education (Boston skyi koledzh, SShA). No. 3 (86). pp. 18–20. [in Ukrainian].

Holovakha, Ye. & Panina, N. (2016). Osnovnie tapyta tendentsii transformatsii ukrainskoho suspilstva: vid perebudovy do “pomaranchevoi revoliutsii” [The main stages and trends of the transformation of Ukrainian society: from perestroika to the “Orange Revolution”]. Sociology: theory, methods, marketing. No. 3. pp. 32–51. [in Ukrainian].

Hrynevych, L. (2016). Pravo na vyshchu osvitu ne pryviazane do rynku pratsi [The right to higher education is not tied to the labor market]. Higher Education. Informational and analytical portal. 11.07.2016. Available at: http://vnz.org.ua/novyny/nauka/9374. [in Ukrainian].

Danronh, B. (2018). Demohrafichni zminy v systemi vyshchoi osvity v Azii [Demographic changes in the system of higher education in Asia]. Economics of education. No. 1 (44). pp. 88–91. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [Law of Ukraine “On Higher Education”]. Information of the Verkhovna Rada (IVR). 2014. No. 37–38. Art. 2004. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1444301441120304 [in Ukrainian].

Polkin, S.I. & Nebera, V.P. (2015). Naukovo-doslidni instyuty ta vyshchi navchalni zaklady Indii [Research institutes and higher educational institutions of India]. News of higher educational institutions: Non-ferrous metallurgy. No. 5. pp. 149–155. [in Ukrainian].

Radchenko, L.R. (2019). Vyshcha shkola Indii za umov suchasnosti [Higher education in Indiaun der modern conditions]. Kyiv, 326 р. [in Ukrainian].

Ukaz Prezydenta Ukrainy “Pro Natsionalnu stratehiiu rozvytku osvity v Ukraini na period do 2021 roku” [Decree of the President of Ukraine “On the National Strategy for the Development of Education in Ukraine for the Period Until 2021”]. Approved by the Decree of the President of Ukraine dated June 25, 2013 No. 344/2013. Verkhovna Rada of Ukraine: Official site. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/344/2013 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті