ДО ПРОБЛЕМИ ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК КОМУНІКАЦІЇ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289439Ключові слова:
діти з особливими освітніми потребами; спілкування; уміння та навички комунікації; асистент вчителя; заклад освітиАнотація
У статті висвітлено основні аспекти формування комунікації дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному освітньому середовищі; акцентовано увагу на тому, що якість освітнього процесу в інклюзивному класі визначається насамперед тим, як реалізуються потенційні можливості кожної дитини з особливими освітніми потребами, враховуються її індивідуальні особливості.
Виокремлено такі компоненти комунікативної компетентності дітей з особливими освітніми потребами: когнітивно-регулятивний, емоційно-мотиваційний, діяльнісно-практичний.
Посилання
Vkliuchennia ditei z osoblyvymy potrebamy u sotsialne seredovyshche: osoblyvosti formuvannia komunikatsii ta podolannia povedinkovykh rozladiv: navchalno-metodychnyi posibnyk [Inclusion of children with special needs in the social environment: features of the formation of communication and overcoming behavioral disorders: educational manual]. (Ed.). N.M. Kompanets, L.V. Koval-Bardash. Kyiv, 2020. 138 p. [in Ukrainian].
Dorozhko, I.I., Malykhina, A.E. & Turishcheva, L.V. (2021). Rozvytok komunikatyvnykh umin ditei z OOP v umovakh inkliuzyvnoho navchannia [Development of communication skills of children with OOP in conditions of inclusive education]. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University, Series Psychology. Vol. 4. pp. 134–138. [in Ukrainian].
Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Encyclopedia for specialists in the social sphere]. (Ed.). I.D. Zvierieva. Kyiv, Simferopol, 2012. 536 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”]. Section 1, Art. 1. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19. [in Ukrainian].
Kovrigina, L. (2019). Osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho protsesu dlia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Features of the organization of the educational process for children with special educational needs]. Education and development of a gifted personality. Vol. 4 (75). pp. 22–28. [in Ukrainian].
Slovnyk terminiv i poniat suchasnoi osvity [Dictionary of terms and concepts of modern education]. (Ed.). L.M. Mikhailova, A.V. Pagava, A.V. Pronina. Severodonetsk, 2020. 194 p. P. 42. [in Ukrainian].
Taraskina, L.V. (2016). Sotsializatsiia ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy v zahalnoosvitnomu prostori v umovakh uprovadzhennia inkliuzyvnoi modeli navchannia [Socialization of children with special educational needs in the general educational space in the context of the implementation of an inclusive model of education]. A child with special needs. Vol. 5. pp. 8−11. [in Ukrainian].
Chopik, O.V. (2013). Doslidzhennia mizhosobystisnykh vzaiemyn uchniv inkliuzyvnykh klasiv [Research of interpersonal relationships of students of inclusive classes]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov. Series 19. Kyiv, Vol. 23. pp. 273–277. [in Ukrainian].
Shestopal, A.A. (2019). Osoblyvosti formuvannia sotsialnykh stosunkiv uchasnykiv osvitnoho protsesu inkliuzyvnoho klasu [Features of the formation of social relations of participants in the educational process of an inclusive class]. Praktychni komunikatsiini keisy v inkliuzyvnomu osvitnomu seredovyshchi: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (Kyiv, 22 lystopada 2019 r.) – Practical communication cases in an inclusive educational environment: Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (Kyiv, November 22, 2019). (pp. 103–116). Kyiv. [in Ukrainian].
Filonenko, M.M. (2008). Psykholohiia spilkuvannia: navch. posib. [Psychology of Communication: Teaching Manual]. Kyiv, 224 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.