ОСОБЛИВОСТІ ВИХОВАННЯ НАЦІОНАЛЬНО-МОВНОЇ ОСОБИСТОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

  • Тетяна Стамбульська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.289442

Ключові слова:

здобувач фахової передвищої освіти; національно-мовна особистість; патріотичне виховання; війна; національна самосвідомість; майбутній педагог

Анотація

За сучасних жорстких викликів, перед якими опинилася Україна, особливої актуальності та першочерговості набуває проблема національно-патріотичного виховання, яке є осердям освітнього процесу за умов російсько-української війни. У контексті запиту національно-патріотичного виховання розглядаємо питання формування національно-мовної особистості здобувачів фахової передвищої освіти, адже в їх компетенції – виховати громадян нового еволюційного ступеня розвитку вільної України.

Сьогодні національно-мовне виховання особистості – одне з провідних завдань розвитку української державності, відродження національної культури та освіти, відтворення способу життя, світобачення українців, розвитку національної самосвідомості.

Визначальна цінність побудови нової моделі юного патріота ґрунтується на історії народу, географії країни, традиціях, мові. Для молодого патріота ключовою була, є і буде свобода.

Біографія автора

Тетяна Стамбульська

кандидат педагогічних наук, викладач вищої категорії ВСП “Івано-Франківський фаховий коледж Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника”

Посилання

Bilavych, H., Oliiar, M. & Piddubrivna, I. (2021). Rozvytok natsionalno-movnoi osobystosti uchnia pochatkovoi shkoly u vymiri novitnoho etapu rozbudovy ukrainskoi osvity [Evolution of national-linguistic personality of a primary school student in the context of the modern stage of the ukrainian education development]. Youth & market. No. 10. pp. 120–124. [in Ukrainian].

Bilavych, H.V. & Stambulska, T.I. (2016). Kontseptsiia vykhovannia natsionalno-movnoi osobystosti u tvorchii spadshchyni Sofii Rusovoi [The concept of education of a national-linguistic personality in the creative heritage of Sofia Rusova]. Pedahohichna personalistyka: teoriia, istoriia, osvitnia praktyka, prysviachenii 160-richchiu vid dnia narodzhennia S. Rusovoi: materialy I Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii (m. Ivano-Frankivsk, 25 liutoho 2016 r.) – Pedagogical personalistics: theory, history, educational practice dedicated to the 160th anniversary of the birth of S. Rusova: materials of the 1st All-Ukrainian Scientific and Practical Internet Conference (Ivano-Frankivsk, February 25, 2016). Ivano-Frankivsk. pp. 191–195. [in Ukrainian].

Bondarenko, N.V. & Kosianchuk, S.V. (2022) Natsionalno-patriotychne vykhovannia u konteksti suchasnykh vyklykiv [National-patriotic education in the context of modern challenges]. Guidelines. Kyiv, 64 p. [in Ukrainian].

Rusova, S. (1936). Rol zhinky v doshkilnomu vykhovanniu [The role of women in preschool education]. Native school. pp. 85–86. [in Ukrainian].

Symonenko, T. (2000). Shliakhy i zasoby formuvannia natsionalno-movnoi osobystosti v shkoli [Ways andmeans of forming a national-language personality in school]. Ukrainian language and literature at school. No. 1. pp. 8–10. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-27

Номер

Розділ

Статті