ПРІОРИТЕТИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ – ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299884

Ключові слова:

вчитель початкових класів; професійна підготовка; зарубіжна освіта; порівняльна педагогіка; освітня система.

Анотація

У статті розглянуто окремі аспекти професійної підготовки майбутніх вчителів початкових класів у деяких європейських країнах. Здійснено аналіз освітніх систем таких країн, як: Франція, Данія, Німеччина, Велика Британія, Фінляндія. Акцентовано увагу на нормативних засадах підготовки фахових кадрів для початкової школи. Виокремлено позитивні практики організації освітнього процесу у зарубіжних педагогічних університетах. які можуть слугувати вдалим прикладом для вдосконалення методичного забезпечення якісної підготовки фахівців початкової освіти в Україні.

Біографія автора

Інна Радюк

доктор філософії спеціальності освітні педагогічні науки, старший викладач кафедри теорії і методики початкової освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки

Посилання

Avsheniuk, N.M., Diachenko, L.M. & Kotun, K.V. (2017). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky pedahohiv [Foreign experience of professional training of teachers]. Kyiv, 83p. [in Ukrainian].

Lashchykhina, V.P. (2012). Stratehii formuvannia zahalnoievropeiskoho prostoru vyshchoi osvity: dosvid Frantsii. [Strategies for the formation of the pan-European space of higher education: the experience of France]. Journal of the National Defense University of Ukraine. Vol. 1. pp. 43–46. [in Ukrainian].

Lohvynenko, T.O. (2014). Vyshcha osvita Danii, Norvehii, Shvetsii u suchasnomu yevropeiskomu vymiri [Higher education in Denmark, Norway, Sweden in the modern European dimension]. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/264 (Accessed 20 Feb. 2024). [in Ukrainian].

Nos, L. (2022). Profesiina pidhotovka maibutnikh vchyteliv u vyshchykh zakladakh osvity Shvetsii [Professional training of future teachers in higher education institutions in Sweden]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 9–10 (207–208). pp. 160–165. [in Ukrainian].

Roliak, A.O. (2018). Orhanizatsiia neperervnoi profesiinoi osvity: danskyi kontekst [Organization of continuing professional education: the Danish context]. A young scientist, Vol. 5 (1). pp. 79–82. [in Ukrainian].

Standarty i rekomendatsii shchodo zabezpechennia yakosti v Yevropeiskomu prostori vyshchoi osvity (2006). [Standards and recommendations for quality assurance in the European area of higher education]. Kyiv, 35 p. [in Ukrainian].

Tsiuniak, O. (2021). Profesiina pidhotovka maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv v umovakh tsyfrovoi transformatsii osvity [Professional training of future primary school teachers in conditions of digital transformation of education]. Ivano-Frankivsk, 316 p. [in Ukrainian].

Thomas, L.G. & Knezek, D.G. (2008). Information, communications, and educational technology standards for students, teachers, and school leaders. International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education. Vol. 20. pp. 333–348. [in English].

TALIS 2013 Results: An International Perspective on Teaching and Learning. OECD, 2014. 460 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті