ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УКРАЇНІ: РИЗИКИ ТА ШЛЯХИ ЇХ ВИРІШЕННЯ

Автор(и)

  • Тетяна Шарова
  • Сергій Шаров

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.299893

Ключові слова:

дистанційна освіта; вища школа; ризики навчання; вирішення проблем; якість навчання.

Анотація

У статті аналізуються потенційні ризики, які можуть виникнути у процесі організації дистанційного навчання в закладах вищої освіти, а також шляхи їх подолання. Висвітлюються переваги та недоліки дистанційної освіти. З’ясовано, що основними проблемами є технічні та програмні, а також, психологічні та соціальні ризики, якість навчальних матеріалів, обмежена комунікація між викладачами і здобувачами освіти, мовні бар’єри. Пропонуються шляхи розв’язання проблем та уникнення ризиків, пов’язаних з дистанційним навчанням. У подальших дослідженнях планується дослідити ставлення здобувачів освіти до дистанційного навчання в умовах війни.

Біографії авторів

Тетяна Шарова

доктор філологічних наук, професор, професор кафедри суспільно-гуманітарних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Сергій Шаров

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри комп’ютерних наук Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного

Посилання

Adamova, I.Z & Kucheriava, D.V. (2013). Dystantsiina osvita: stan ta problemy [Distance education: state and problems]. Bulletin of the Chernivtsi Trade and Economic Institute. Economic sciences. No. 1. pp. 361–364. [in Ukrainian].

Ashytok, N. (2021). Nova osvitnia realnist: dystantsiina osvita u vyshchii shkoli v umovakh pandemii [New educational reality: distance education in higher school in pandemic]. Youth & market. No. 3(189). pp. 11–14. [in Ukrainian].

Honchar, O. (2012). Pedahohichna vzaiemodiia uchasnykiv navchalnoho protsesu v umovakh dystantsiinoi osvity [Pedagogical interaction of participants in the educational process in the conditions of distance education]. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University named after Pavel Tychyna. No. 1. pp. 58–65. [in Ukrainian].

Koroviaka, Ye.A., Khomenko, V.L., Pashchenko, O.A. & Kalyuzhna, T.M. (2022). Dystantsiina osvita: pozytyvni i nehatyvni aspekty [Distance education: positive and negative aspects]. Scientific innovations and advanced technologies. No. 10(12). pp. 376–384. [in Ukrainian].

Salun O.O. et al. (2020). Problemy dystantsiinoho navchannia v period pandemii COVID-19 [Problems of Distance Learning during the Pandemic of COVID-19]. Problems of modern education. No. 11. pp. 86–90. [in Ukrainian].

Sikorska, O.O. & Ordu, K.S. (2021). Dystantsiina osvita u zakladakh vyshchoi medychnoi osvity Ukrainy: nedoliky ta perevahy [Distance education: experience of higher medical education institutions of Ukraine]. Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects. No. 2(84). pp. 75–78. [in Ukrainian].

Silenko, A.A. & Kruk, N.V. (2022). Dystantsiina osvita: alternatyva chy dodatkovi mozhlyvosti dlia tradytsiinoi osvity? [Distance education: alternative or additional opportunities for traditional education?]. Actual problems of politics. Collection of scientific papers. No. 69. pp. 94–100. [in Ukrainian].

Symonenko, S.V. (2019). Vykorystannia internet-resursiv dlia navchannia maibutnikh IT-fakhivtsiv anhliiskoi movy za profesiinym spriamuvanniam [Use of Internet resources for training future IT specialists in the English language in a professional direction]. Proceedings from 11th All-Ukrainian Scientific and Practical Conference “Information technologies in education and science”. pp. 271–274. [in Ukrainian].

Terenda, N.O., Terenda, О.А., Horishnyi, M.I. & Panchyshyn, N.Ya. (2021). Osoblyvosti dystantsiinoho navchannia studentiv v umovakh pandemii COVID-19 (za rezultatamy anketuvannia) [Features of distance learning of students in the conditions of the COVID-19 pandemic (according to theresults of the survey)]. Medical education. No. 4. pp. 57–60. [in Ukrainian].

Sharova, T.M. (2022). Osvitnii portal yak efektyvnyi zasib zabezpechennia dystantsiinoho navchannia zdobuvachiv vyshchoi osvity [Educational portal as an effective means of providing distance education for acquisitioners of higher education]. Ukrainian studies in the European context. No. 5. pp. 237–244. [in Ukrainian].

Shevchuk, I. & Shevchuk, A. (2022). Osvitnia analityka kriz pryzmu viiny: vyklyky ta mozhlyvosti dlia vyshchoi shkoly Ukrainy [Educational analytics through the lens of war: challenges and opportunities for higher education in Ukraine]. Economy and society. No. 39. pp. 1–11. [in Ukrainian].

Yashchenko, E. & Levandovska, I. (2021). Dystantsiina osvita v osvitnii diialnosti vyshchoi shkoly: vyklyky chasu [Distance education in a high school educational activity: challenges of time]. Humanities studies: history and pedagogy. No. 1. pp. 124–134. [in Ukrainian].

Sharov, S., Gladkykh, H. & Sharova, T. (2021). Blended learning: modern educational trend in Ukraine. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No. 1(105). pp. 295–305. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті