ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ОДИН ІЗ ТРЕНДІВ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300147Ключові слова:
середня освіта; гейміфікація; освітні технології; інтерактивність; мотивація учнів; індивідуалізація навчання.Анотація
Стаття присвячена аналізу ключових аспектів використання ігрових практик та механізмів у неігровому середовищі з метою залучення користувачів до розв’язання проблем. Розглядається базова потреба будь-якої дитини у грі, яка не лише джерело радості, але й важливий засіб навчання. Автори звертають увагу на те, що в умовах пандемії COVID-19 та вторгнення росії в Україну діти були позбавлені можливості грати зі своїми ровесниками, що призвело до втрати важливого фактора розвитку – спілкування. Оскільки в освіті передує нова ідеологія, заснована на “гейміфікації” та “діджиталізаціі” освіти, де на зміну традиційним педагогам приходять “ігропедагоги”, “координатори онлайн-платформ і освітніх траєкторій”. Дослідження також акцентує на особливостях сучасних підлітків, які демонструють “кліпове” мислення та віддають перевагу віртуальному світові.
Посилання
Alieksieieva, H.M. (2014). Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii v protsesi profesiinoi pidhotovky studentiv pedahohichnykh vuziv [Victorious information-communal technologies in the process of professional training of students of pedagogical universities]. Current issues of science and mathematics education. Sumy: VVP “Mriya”. pp. 184–191. [in Ukrainian].
Alieksieieva, H.M. (2014). Formuvannia hotovnosti maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do zastosuvannia kompiuternykh tekhnolohii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future social educators to use computer technologies in professional activity]. Monograph. Berdyansk. [in Ukrainian].
Using modern testing technologies to assess students’ knowledge in the classroom. Available at: https://naurok.com.ua/stattya-vikoristannya-suchasnih-testovih-tehnologiy-dlya-perevirki-znan-uchniv-na-urokah-273884.html [in Ukrainian].
Gamification as a Means of Developing Communicative Competence in Primary School Students. Available at: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/download/7752/7797/7796 [in Ukrainian].
Kravets, N.S. (2017). Etapy stvorennia heimifikovanoi systemy dlia vykorystannia v navchalnomu protsesi VNZ [Stages of Creating a Gamified System for Use in Higher Education]. Herald of KhDAK, Issue 50, pp. 198–206. [in Ukrainian].
Makarevich, O.O. (2015). Heimifikatsiia yak nevidiemnyi chynnyk pidvyshchennia efektyvnosti elementiv dystantsiinoho navchannia [Gamification as an Integral Factor in Increasing the Effectiveness of Distance Learning Elements]. Young Scientist, No. 2 (17), pp. 275–278. [in Ukrainian].
Regent, Yu. Prybultsi z maibutnogo = pokolinnia Z. Yak z nymy porozumitysya? [Aliens from the future = generation Z. How to get along with them?]. Available at: https://nus.org.ua/view/prybultsi-z-majbutnogo-pokolinnya-z-yak-z-nymy-porozumitysya/ [in Ukrainian].
Stvorennia komiksiv onlain [Creating Comics Online]. Available at: https://uk.soringpcrepair.com/how-to-create-comics-online/[in Ukrainian].
Stvorennia komiksiv. Robota z Storyboardthat. [Creating Comics. Working with Storyboardthat]. Available at: https://naurok.com.ua/stvorennya-komiksiv-robota-z-storyboardthat-369811.html[in Ukrainian].
Centro de Formación del Profesorado en Idiomas. Available at: http://cfpidiomas.centros.educa.jcyl.es/sitio/index.cgi [in English].
Felicia, P. (2012). Digital games in schools : Handbook for teachers. Available at: https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-00697599. [in English].
Hubalovsky, S., Hubalovska, M. & Musilek, M. (2019). Assessment of the influence of adaptive E-learning on learning effectiveness of primary school pupils. Computers in Human Behavior, Vol. 92, pp. 691–705. DOI: https://doi.org/10.1016/j.chb.2018.08.024 [in English].
Hursen, C. & Bas, C. (2019). Use of Gamification Applications in Science. Education International journal of emerging technologies in learning, Vol. 14, No. 1, pp. 4–23. DOI: https://doi.org/10.3991/ijet.v14i01.8894 [in English].
Kahoot! – onlain-servis dlia stvorennia viktoryn, dydaktychnykh ihor i testiv [Kahoot! – an online service for creating quizzes, educational games, and tests]. Available at: https://naurok.com.ua/kahoot-onlayn-servis-dlya-stvorennya-viktorin-didaktichnih-igor-i-testiv-151085.html [in Ukrainian].
Kahoot! – onlain-servis dlia stvorennia viktoryn, dydaktychnykh ihor i testiv [Kahoot! – an online service for creating quizzes, educational games, and tests]. Available at: https://oplatforma.com.ua/news/276-kahoot-onlajjn-servis-dlja-stvorennja-viktorin-didaktichnikh-igor-i-testiv [in Ukrainian].
Koster, R. (2013). Theory of fun for game design, 300 p. [in English].
Kravchenko, N.V., Alyeksyeyeva, H.M. & Gorbatyuk, L.V. (2018). Curriculum Optimization by the Criteria of Maximizing Professional Value and the Connection Coefficient of Educational Elements, Using Software Tools: (ICTERI 2018: 14th International conference on ict in education, research, and industrial applications). (Kyiv, Ukraine, May 14–17, 2018). CEUR Workshop Proceedings, Vol.1. pp. 365–378. [in English].
Shapiro, J. (2014). Making Games, “The Ultimate Project-Based Learning”, 112 p. [in English].
Watson, W. & Yang Sha. (2016). Games in Schools: Teachers’ Perceptions of Barriers to Game-based Learning. Journal of Interactive Learning Research, No. 27 (2), pp. 153–170. Available at: https://www.learntechlib.org/p/151749. [in English].
Waynesville, N.C. (2019). Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Available at: https://www.learntechlib.org/primary/p/151749/. [in English].
Welcome to the Games in Schools 2023 MOOC. Available at: https://www.europeanschoolnetacademy.eu/courses/course-v1:GiS+GamesCourse+2023/about
Williamson B. Computer games, schools, and young people: A report for educators on using games for learning, 2009. Available at: https://www.nfer.ac.uk/media/1790/futl27.pdf. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.