THE CREATION OF INCLUSIVE EDUCATIONAL SPACE IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF UKRAINE: TEACHERS EXPERIENCE ANALYSIS

Автор(и)

  • Olha Bashkir
  • Tetiana Sobchenko
  • Natalia Smolianiuk

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300282

Ключові слова:

заклад вищої освіти; освітній простір; студент; інклюзія; інклюзивна культура.

Анотація

У статті проаналізовано інклюзивний освітній простір Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, який складається з таких структурних підрозділів: навчально-методичний інклюзивний центр, кафедра спеціальної освіти, інклюзивний арт-хаб, який сприяє адаптації студентів з особливими освітніми потребами до умов навчання у закладі вищої освіти.

Розвиток інклюзивної культури у викладачів та створення відповідного інклюзивного простору в університеті має сприяти зниженню психологічних бар’єрів і розвитку навичок методичної та практичної роботи викладачів зі студентами з особливими освітніми потребами. Організація таких креативних просторів є гарною практикою, яку варто переймати та впроваджувати в освітніх та громадських просторах по всій країні і за її межами.

Біографії авторів

Olha Bashkir

доктор педагогічних наук, професор, професор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Tetiana Sobchenko

доктор педагогічних наук, професор, професор Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

Natalia Smolianiuk

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

 

Посилання

Ashytok, N. (2023). Inclusive educational space in philosophical discourse. Youth & market. Vol. 10(218). pp. 18–23. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292860 [in Ukrainian].

Bashkir, O.I, Kniaz, H., Panchenko, V., Bakhmat, L. & Sobchenko, T. (2021). Conditions for forming future language teachers’ lexical competence in pandemic times. Revista Amazonia Investiga. Vol 10. Issue 43. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2021.43.07.7 [in English].

Bashkir, O.I., Zolotukhina, S.T. & Bi, Y. (2023). The role of emotional intelligence in the communication of participants in the educational process of a higher education institution. Pedagogical Sciences, No. 104. pp. 22–28. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2023-104-4 [in Ukrainian].

Björnsdóttir, K. (2016). Belonging to higher education: inclusive education for students with intellectual disabilities. European Journal of Special Needs Education. pp. 125–136. DOI: 10.1080/08856257.2016.1254968 [in English].

Boychuk, Y.D. & Kazachiner, O.S. (2021). Developing Teachers’ Inclusive Competence by Means of ICT In Postgraduate Education. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 13(1). DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.1/377 [in English].

Kachalova, T.V. (2018). Formation of inclusive culture of higher education institution. Scientific notes of Nizhyn Gogol State University. Psychological and pedagogical sciences. No. 3. pp. 35–44. Available at: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/bitstream/123456789/956/1/8.pdf [in Ukrainian].

Lopez-Gavira, R., Moriña, A. & Morgado, B. (2021). Challenges to inclusive education at the university: the perspective of students and disability support service staff. Innovation: The European Journal of Social Science Research. Vol. 34, issue 3, pp. 292–304. DOI: 10.1080/13511610.2019.1578198 [in English].

Shemigon, N. (2019). Organization of adaptive inclusive space in higher education institutions. Youth & market. No. 7(174). pp. 46–50. [in Ukrainian].

Sobchenko, T., Bashkir, O., Panchenko, V., Smolianiuk, N., Osova, O. & Peretiaha, L. (2021). Training Future Teachers to Organize Educational Process in Conditions of Inclusive Education. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 13(1). pp. 114–132. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.1/363 [in English].

Sobchenko, T.M. & Smolianiuk, N.M. (2019). Inclusive education in the education system of Ukraine: theory and practice. Spiritual and intellectual education and training of youth in the XXI century: an international collective monograph / edited by Prof. V.P. Babych, Prof. L.S. Rybalko. Kharkiv, pp. 348–352. [in Ukrainian].

Tchaikovsky, M.E. (2017). Inclusive educational space as an environment of socio-pedagogical work with young people with disabilities. Coll. scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”. No. 19. pp. 76–80. [in Ukrainian].

Tichá, R., Abery, B., Johnstone, C., Poghosyan, A. & Hunt, P. (2018). Inclusive Education Strategies: A Textbook. Minneapolis, MN, USA: University of Minnesota. [in English].

Zabelina, E., Kurnosova, S., Ovchinnikova, T., Petrova, Yu. & Akmalov, A. (2018). Determinants and markers of formation of inclusive competence of future teachers. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences: 4th International Forum on Teacher Education. DOI: https://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2018.09.59 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті