THE CREATION OF INCLUSIVE EDUCATIONAL SPACE IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF UKRAINE: TEACHERS EXPERIENCE ANALYSIS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300282Ключові слова:
заклад вищої освіти; освітній простір; студент; інклюзія; інклюзивна культура.Анотація
У статті проаналізовано інклюзивний освітній простір Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, який складається з таких структурних підрозділів: навчально-методичний інклюзивний центр, кафедра спеціальної освіти, інклюзивний арт-хаб, який сприяє адаптації студентів з особливими освітніми потребами до умов навчання у закладі вищої освіти.
Розвиток інклюзивної культури у викладачів та створення відповідного інклюзивного простору в університеті має сприяти зниженню психологічних бар’єрів і розвитку навичок методичної та практичної роботи викладачів зі студентами з особливими освітніми потребами. Організація таких креативних просторів є гарною практикою, яку варто переймати та впроваджувати в освітніх та громадських просторах по всій країні і за її межами.
Посилання
Ashytok, N. (2023). Inclusive educational space in philosophical discourse. Youth & market. Vol. 10(218). pp. 18–23. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.292860 [in Ukrainian].
Bashkir, O.I, Kniaz, H., Panchenko, V., Bakhmat, L. & Sobchenko, T. (2021). Conditions for forming future language teachers’ lexical competence in pandemic times. Revista Amazonia Investiga. Vol 10. Issue 43. DOI: https://doi.org/10.34069/AI/2021.43.07.7 [in English].
Bashkir, O.I., Zolotukhina, S.T. & Bi, Y. (2023). The role of emotional intelligence in the communication of participants in the educational process of a higher education institution. Pedagogical Sciences, No. 104. pp. 22–28. DOI: https://doi.org/10.32999/ksu2413-1865/2023-104-4 [in Ukrainian].
Björnsdóttir, K. (2016). Belonging to higher education: inclusive education for students with intellectual disabilities. European Journal of Special Needs Education. pp. 125–136. DOI: 10.1080/08856257.2016.1254968 [in English].
Boychuk, Y.D. & Kazachiner, O.S. (2021). Developing Teachers’ Inclusive Competence by Means of ICT In Postgraduate Education. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 13(1). DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.1/377 [in English].
Kachalova, T.V. (2018). Formation of inclusive culture of higher education institution. Scientific notes of Nizhyn Gogol State University. Psychological and pedagogical sciences. No. 3. pp. 35–44. Available at: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/bitstream/123456789/956/1/8.pdf [in Ukrainian].
Lopez-Gavira, R., Moriña, A. & Morgado, B. (2021). Challenges to inclusive education at the university: the perspective of students and disability support service staff. Innovation: The European Journal of Social Science Research. Vol. 34, issue 3, pp. 292–304. DOI: 10.1080/13511610.2019.1578198 [in English].
Shemigon, N. (2019). Organization of adaptive inclusive space in higher education institutions. Youth & market. No. 7(174). pp. 46–50. [in Ukrainian].
Sobchenko, T., Bashkir, O., Panchenko, V., Smolianiuk, N., Osova, O. & Peretiaha, L. (2021). Training Future Teachers to Organize Educational Process in Conditions of Inclusive Education. Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala. No. 13(1). pp. 114–132. DOI: https://doi.org/10.18662/rrem/13.1/363 [in English].
Sobchenko, T.M. & Smolianiuk, N.M. (2019). Inclusive education in the education system of Ukraine: theory and practice. Spiritual and intellectual education and training of youth in the XXI century: an international collective monograph / edited by Prof. V.P. Babych, Prof. L.S. Rybalko. Kharkiv, pp. 348–352. [in Ukrainian].
Tchaikovsky, M.E. (2017). Inclusive educational space as an environment of socio-pedagogical work with young people with disabilities. Coll. scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”. No. 19. pp. 76–80. [in Ukrainian].
Tichá, R., Abery, B., Johnstone, C., Poghosyan, A. & Hunt, P. (2018). Inclusive Education Strategies: A Textbook. Minneapolis, MN, USA: University of Minnesota. [in English].
Zabelina, E., Kurnosova, S., Ovchinnikova, T., Petrova, Yu. & Akmalov, A. (2018). Determinants and markers of formation of inclusive competence of future teachers. The European Proceedings of Social & Behavioural Sciences: 4th International Forum on Teacher Education. DOI: https://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2018.09.59 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.