СУЧАСНІ ДОСЛІДЖЕННЯ З ІСТОРІЇ ОСВІТЯНСЬКОГО РУХУ НА ГУЦУЛЬЩИНІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300539Ключові слова:
освіта; шкільництво; Гуцульщина; гуцульщинознавство; краєзнавство; народознавство; регіональний етнографічний компонент; національне виховання; освітянський рух; історіографія.Анотація
У статті висвітлено результати сучасних наукових досліджень з історії освітянського руху на Гуцульщині. Розкрито внесок науковців закладів вищої освіти Карпатського регіону, науково-дослідних установ, що були створені в системі Національної академії педагогічних наук України та Міністерства освіти і науки України, в дослідження педагогічного гуцульщинознавства. Звертається увага на публікації і праці дослідників освітянського руху на Гуцульщині, що були опубліковані у виданнях західної діаспори. Окреслено основні напрями та проблеми подальших досліджень у галузі педагогічного гуцульщинознавства на сучасному етапі.
Посилання
Istoriia Hutsulshchyny (2001). [History of Hutsul region]. (Ed.). M. Domashevskyi. Vol. VI. Lviv, 676 p. [in Ukrainian].
Klapchuk, V. (2009). Hutsulshchyna ta hutsuly : ekonomika i narodni promysly (druha polovyna ХІХ – persha tretyna ХХ st.) [Hutsul region and Hutsuls: economy and folk crafts (second half of the 19th – first third of the 20th century)]. Lviv – Ivano-Frankivsk, 508 p. [in Ukrainian].
Paska, T. (2023). Rozvytok hutsulshchynoznavstva v systemi natsionalnoi osvity i vykhovannia ditei ta molodi (kinets ХХ – pochatok ХХI st.) [Development of Hutsul studies in the system of national education and upbringing of children and youth (late XX – early XXI centuries)]. Doctorʼs thesis. Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Ivano-Frankivsk, 61 p. [in Ukrainian].
Paska, T. (2024). Suchasni osvitni tekhnolohii yak zasib etnichnoi sotsializatsii studentiv u protsesi realizatsii mizhnarodnoho proiektu “Osvita i kulturna spadshchyna” [Modern educational technologies as a means of ethnic socialization of students in the process of implementation of the international project “Education and Cultural Heritage”]. Youth & market. No. 1 (221). pp. 53–58. [in Ukrainian].
Siredzhuk, P. (2016). Likvidatsiia nepysmennosti y malohramotnosti sered halytskykh hutsuliv [Elimination of illiteracy and illiteracy among Galician Hutsuls]. Carpathians: human, ethnos, civilization. Vol. 6. pp. 114–122. [in Ukrainian].
Siredzhuk, P. (2001). Osvita Halytskoi Hutsulshchyny u ХVІІІ – ХІХ st. [Education of the Galician Hutsul region in the 18th – 19th centuries]. Textbook of Hutsul studies. Сompiled by P. Losiuk. Kosiv – Sniatyn. pp. 215–224. [in Ukrainian].
Stuparyk, B. (1998). Natsionalna shkola: vytoky, stanovlennia : navch.-metod. posib. [National school: origins, development : teaching method. manual]. Kyiv, 336 p. [in Ukrainian].
Stuparyk, B. (1994). Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939) [Education of Galicia (1772–1939)]. Ivano-Frankivsk, 144 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.