СУЧАСНІ ДОСЛІДЖЕННЯ З ІСТОРІЇ ОСВІТЯНСЬКОГО РУХУ НА ГУЦУЛЬЩИНІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300539

Ключові слова:

освіта; шкільництво; Гуцульщина; гуцульщинознавство; краєзнавство; народознавство; регіональний етнографічний компонент; національне виховання; освітянський рух; історіографія.

Анотація

У статті висвітлено результати сучасних наукових досліджень з історії освітянського руху на Гуцульщині. Розкрито внесок науковців закладів вищої освіти Карпатського регіону, науково-дослідних установ, що були створені в системі Національної академії педагогічних наук України та Міністерства освіти і науки України, в дослідження педагогічного гуцульщинознавства. Звертається увага на публікації і праці дослідників освітянського руху на Гуцульщині, що були опубліковані у виданнях західної діаспори. Окреслено основні напрями та проблеми подальших досліджень у галузі педагогічного гуцульщинознавства на сучасному етапі.

Біографії авторів

Тарас Паска

доктор філософії, асистент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту імені Богдана Ступарика Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Богдан Паска

кандидат історичних наук, старший викладач кафедри історії України і методики викладання історії Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Посилання

Istoriia Hutsulshchyny (2001). [History of Hutsul region]. (Ed.). M. Domashevskyi. Vol. VI. Lviv, 676 p. [in Ukrainian].

Klapchuk, V. (2009). Hutsulshchyna ta hutsuly : ekonomika i narodni promysly (druha polovyna ХІХ – persha tretyna ХХ st.) [Hutsul region and Hutsuls: economy and folk crafts (second half of the 19th – first third of the 20th century)]. Lviv – Ivano-Frankivsk, 508 p. [in Ukrainian].

Paska, T. (2023). Rozvytok hutsulshchynoznavstva v systemi natsionalnoi osvity i vykhovannia ditei ta molodi (kinets ХХ – pochatok ХХI st.) [Development of Hutsul studies in the system of national education and upbringing of children and youth (late XX – early XXI centuries)]. Doctorʼs thesis. Vasyl Stefanyk Precarpathian National University. Ivano-Frankivsk, 61 p. [in Ukrainian].

Paska, T. (2024). Suchasni osvitni tekhnolohii yak zasib etnichnoi sotsializatsii studentiv u protsesi realizatsii mizhnarodnoho proiektu “Osvita i kulturna spadshchyna” [Modern educational technologies as a means of ethnic socialization of students in the process of implementation of the international project “Education and Cultural Heritage”]. Youth & market. No. 1 (221). pp. 53–58. [in Ukrainian].

Siredzhuk, P. (2016). Likvidatsiia nepysmennosti y malohramotnosti sered halytskykh hutsuliv [Elimination of illiteracy and illiteracy among Galician Hutsuls]. Carpathians: human, ethnos, civilization. Vol. 6. pp. 114–122. [in Ukrainian].

Siredzhuk, P. (2001). Osvita Halytskoi Hutsulshchyny u ХVІІІ – ХІХ st. [Education of the Galician Hutsul region in the 18th – 19th centuries]. Textbook of Hutsul studies. Сompiled by P. Losiuk. Kosiv – Sniatyn. pp. 215–224. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1998). Natsionalna shkola: vytoky, stanovlennia : navch.-metod. posib. [National school: origins, development : teaching method. manual]. Kyiv, 336 p. [in Ukrainian].

Stuparyk, B. (1994). Shkilnytstvo Halychyny (1772–1939) [Education of Galicia (1772–1939)]. Ivano-Frankivsk, 144 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті