ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВЧИТЕЛЯ МАТЕМАТИКИ

Автор(и)

  • Михайло Повідайчик

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.300557

Ключові слова:

вчитель математики; дослідницька компетентність; загальні і професійні дослідницькі компетенції; конкурентоспроможність; науково-дослідницька діяльність.

Анотація

У статті подано авторське визначення поняття конкурентоспроможності вчителя математики. Проаналізовано особливості науково-дослідницької діяльності педагога, визначено її функції за сферами його професійних практик. Розкрито сутність поняття “дослідницька компетентність” та її складові – загальні (інтегральні, міжособистісні, особистісні), професійні дослідницькі компетенції (здатність проєктувати і конструювати освітній процес, формувати дослідницьку компетентність школярів).

Біографія автора

Михайло Повідайчик

кандидат економічних наук, доцент кафедри кібернетики і прикладної математики Ужгородського національного університету

Посилання

Bazurin, V. M. (2009). Pokaznyky vahomosti informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii dlia rozvytku doslidnytskykh umin maibutnikh uchyteliv matematyky i fizyky [Indicators of the importance of information and communication technologies for the development of research skills of future teachers of mathematics and physics]. Information technologies and teaching aids. No. 4(12). рр. 295–302. [in Ukrainian].

Vakolia, T.I. (2011). Sutnist i struktura doslidnytskykh kompetentnostei maibutnoho vchytelia pochatkovykh klasiv [The essence and structure of the research competencies of the future primary school teacher]. Science and education. No. 7. рр. 14–17. [in Ukrainian].

Holovan, M.S. & Yatsekno, V.V. (2012). Sutnist ta zmist poniattia “doslidnytska kompetentnist” [The essence and content of the concept of “research competence”]. Theory and teaching methods of fundamental disciplines in higher education: a collection of scientific papers. Vol. VII. рр. 55–62. [in Ukrainian].

Karpova, L. (2019). Doslidnytska kompetentnist vchytelia Novoi ukrainskoi shkoly [Research competence of the teacher of the New Ukrainian School]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 1 (168). рр. 85–89. [in Ukrainian].

Moskalenko, V.V. (2021). Sotsializatsiia osobystosti. [Socialization of personality]. Мonograph. Kyiv, 540 р. [in Ukrainian].

Nikolaieva, L. (2011). Teoretychni aspekty naukovo-doslidnytskoi diialnosti studentiv mahistratury. [Theoretical aspects of research activities of master’s students]. Problems of modern teacher training. No. 4 (2). рр. 178–184. [in Ukrainian].

Norkina, O.V. (2017). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti vchyteliv matematyky zasobamy informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii [Development of research competence of mathematics teachers by means of information and communication technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 23 р. [in Ukrainian].

Povidaichyk, M.M. (2023). Sutnist i zmist konkurentospromozhnosti vchytelia matematyky v konteksti teorii konkurentsii “p’yaty syl” M. Portera [The essence and content of the mathematics teacher’s competitiveness in the context of M. Porter’s “five forces” theory of competition]. Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: “Pedagogy. Social work”. Vol. 1 (52). рр. 148–153. [in Ukrainian].

Rakov, S.A. (2005). Matematychna osvita: kompetentnisnyi pidkhid z vykorystanniam IKT. [Mathematical education: a competency-based approach using ICT]. Мonograph. Kharkiv, 360 р. [in Ukrainian].

Semakova, T. & Slishchenko, O. (2012). Naukovo-doslidnytska robota yak shliakh formuvannia profesiinoi kompetentnosti vykladacha. [Scientific research work as a way of forming the teacher’s professional competence]. Information technologies in education, science and production. Vol. 1 (1). рр. 124–127. [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. & Kozak, L.V. (2016). Rozvytok doslidnytskoi kompetentnosti vykladachiv vyshchoi shkoly [Development of research competence of teachers of higher education]. Study guide. Kyiv, 155 р. [in Ukrainian].

Tymchenko, O. (2020). Naukovo-doslidnytska diialnist uchytelia yak zasib yoho profesiinoho samovdoskonalennia. Osvita doroslykh: svitovi tendentsii, ukrainski realii ta perspektyvy [Scientific research activity of the teacher as a means of his professional self-improvement. Adult education: global trends, Ukrainian realities and prospects]. Мonograph. Kyiv-Kharkiv, рр. 456–461. [in Ukrainian].

Freeman, D. (1998). Doing Teacher Research: From Inquiry to Understanding. Boston, 258 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті