ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НА ЗАСАДАХ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТА ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301830Ключові слова:
педагогічна освіта; майбутні учителі природничих спеціальностей; диференціація навчання; індивідуалізація навчання; особливості підготовки.Анотація
У статті визначено й обґрунтовано особливості підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей на засадах диференціації та індивідуалізації навчання (розширення можливостей вибору кожним студентом власної індивідуальної освітньої траєкторії шляхом використання інформаційних і цифрових освітніх технологій; можливість диференціації змісту та процесу підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей; відповідність змісту диференційованої та індивідуалізованої підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей сучасним вимогам до якості їхньої підготовки з урахуванням ідей продуктивної педагогіки й STEM-освіти; можливість заміни реальних хімічних фізичних, біологічних експериментів віртуальними.
Посилання
Alieksieiev, O. (2022). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do dyferentsiatsii ta indyvidualizatsii fizychnoho vykhovannia uchniv [Foreign experience of professional training of future teachers of physical education for differentiation and individualization of physical education of students]. Youth & market, Vol. 3–4 (201–202), рр. 138–145. [in Ukrainian].
Blashkova, O. (2019). Kliuchovi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei ta yikh vplyv na formuvannia svitohliadnykh oriientyriv suchasnoi studentskoi molodi [Key competences of future teachers of natural sciences and their influence on the formation of worldview orientations of modern student youth]. Youth & market, Vol. 5 (172), рр. 184–189. [in Ukrainian].
Hrabovyi, A.K. (2016). Teoretyko-metodychni zasady upravlinnia eksperymentalno-metodychnoiu pidhotovkoiu maibutnikh vchyteliv khimii [Theoretical and methodological principles of management of experimental and methodological training of future chemistry teachers]. Actual issues of future chemistry teacher training: theory and practice, No. 2, рр. 50–53. [in Ukrainian].
Zahorodnia, A.A. (2018). Dyferentsiatsiia zmistu navchannia u starshii shkoli: istoryko-analitychnyi aspekt [Differentiation of the content of education in high school: historical and analytical aspect]. Youth & market, Vol. 3 (158), рр. 30–35. [in Ukrainian].
Marushko, L.P. (2023). Aktualnist dyferentsiiovanoi ta indyvidualizovanoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei u zakladakh vyshchoi osvity [Relevance of differentiated and individualized training of future teachers of natural sciences in institutions of higher education]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects, No. 93, рр. 90–94. [in Ukrainian].
Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Realizatsiia indyvidualizatsii ta personalizatsii navchannia zasobamy Moodle [Implementation of individualization and personalization of training by means of Moodle]. Youth & market, Vol. 1 (187), рр. 38–43. [in Ukrainian].
Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku pryrodnycho-matematychnoi osvity (STEM-osvity) (2020) [On the approval of the Concept of Development of Science and Mathematics Education (STEM Education)]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated August 5, 2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text (Accessed 11 April 2024) [in Ukrainian].
Romanyshyna, L., Shkvyr, O. & Kazakova, N. (2021). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei [Information and communication technologies in the training of future teachers of natural sciences]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Vol. 6 (110), рр. 352–360. [in Ukrainian].
Faour, M. & Ayoubi, Z. (2018). The effect of using virtual laboratory on grade 10 students’ conceptual understanding and their attitudes towards physics. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), Vol. 4 (1), рр. 54–68. [in English].
Holly, M., Pirker, J., Resch, S., Brettschuh, S. & Gütl, C. (2021). Designing VR Experiences – Expectations for Teaching and Learning in VR. Educational Technology & Society, Vol. 24 (2), рр. 107–119. [in English].
Keengwe, J. (2023). Innovative Digital Practices and Globalization in Higher Education. Hershey, PA: IGI Global. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-6684-6339-0 [in English].
Orosz, A., Recino, U. & Ochoa, M.C. (2023). Demo lessons and peer observation to enhance student teachers’ competencies and exit profiles. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 22 (6), рр. 638–658. [in English].
Zhou, D., Gomez, R., Wright, N., Rittenbruch, M. & Davis, J. (2022). A design-led conceptual framework for developing school integrated STEM programs: The Australian context. International Journal of Technology and Design Education, Vol. 32 (1), рр. 383–411. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.