ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПРИРОДНИЧИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НА ЗАСАДАХ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ ТА ІНДИВІДУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Лариса Марушко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.301830

Ключові слова:

педагогічна освіта; майбутні учителі природничих спеціальностей; диференціація навчання; індивідуалізація навчання; особливості підготовки.

Анотація

У статті визначено й обґрунтовано особливості підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей на засадах диференціації та індивідуалізації навчання (розширення можливостей вибору кожним студентом власної індивідуальної освітньої траєкторії шляхом використання інформаційних і цифрових освітніх технологій; можливість диференціації змісту та процесу підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей; відповідність змісту диференційованої та індивідуалізованої підготовки майбутніх учителів природничих спеціальностей сучасним вимогам до якості їхньої підготовки з урахуванням ідей продуктивної педагогіки й STEM-освіти; можливість заміни реальних хімічних фізичних, біологічних експериментів віртуальними.

Біографія автора

Лариса Марушко

кандидат хімічних наук, доцент, декан факультету хімії та екології Волинського національного університету імені Лесі Українки

 

Посилання

Alieksieiev, O. (2022). Zarubizhnyi dosvid profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury do dyferentsiatsii ta indyvidualizatsii fizychnoho vykhovannia uchniv [Foreign experience of professional training of future teachers of physical education for differentiation and individualization of physical education of students]. Youth & market, Vol. 3–4 (201–202), рр. 138–145. [in Ukrainian].

Blashkova, O. (2019). Kliuchovi kompetentnosti maibutnikh vchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei ta yikh vplyv na formuvannia svitohliadnykh oriientyriv suchasnoi studentskoi molodi [Key competences of future teachers of natural sciences and their influence on the formation of worldview orientations of modern student youth]. Youth & market, Vol. 5 (172), рр. 184–189. [in Ukrainian].

Hrabovyi, A.K. (2016). Teoretyko-metodychni zasady upravlinnia eksperymentalno-metodychnoiu pidhotovkoiu maibutnikh vchyteliv khimii [Theoretical and methodological principles of management of experimental and methodological training of future chemistry teachers]. Actual issues of future chemistry teacher training: theory and practice, No. 2, рр. 50–53. [in Ukrainian].

Zahorodnia, A.A. (2018). Dyferentsiatsiia zmistu navchannia u starshii shkoli: istoryko-analitychnyi aspekt [Differentiation of the content of education in high school: historical and analytical aspect]. Youth & market, Vol. 3 (158), рр. 30–35. [in Ukrainian].

Marushko, L.P. (2023). Aktualnist dyferentsiiovanoi ta indyvidualizovanoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei u zakladakh vyshchoi osvity [Relevance of differentiated and individualized training of future teachers of natural sciences in institutions of higher education]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 5. Pedagogical sciences: realities and prospects, No. 93, рр. 90–94. [in Ukrainian].

Osadcha, K., Osadchyi, V., Spirin, O. & Kruhlyk, V. (2021). Realizatsiia indyvidualizatsii ta personalizatsii navchannia zasobamy Moodle [Implementation of individualization and personalization of training by means of Moodle]. Youth & market, Vol. 1 (187), рр. 38–43. [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Kontseptsii rozvytku pryrodnycho-matematychnoi osvity (STEM-osvity) (2020) [On the approval of the Concept of Development of Science and Mathematics Education (STEM Education)]. Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated August 5, 2020. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/960-2020-%D1%80#Text (Accessed 11 April 2024) [in Ukrainian].

Romanyshyna, L., Shkvyr, O. & Kazakova, N. (2021). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh spetsialnostei [Information and communication technologies in the training of future teachers of natural sciences]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, Vol. 6 (110), рр. 352–360. [in Ukrainian].

Faour, M. & Ayoubi, Z. (2018). The effect of using virtual laboratory on grade 10 students’ conceptual understanding and their attitudes towards physics. Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH), Vol. 4 (1), рр. 54–68. [in English].

Holly, M., Pirker, J., Resch, S., Brettschuh, S. & Gütl, C. (2021). Designing VR Experiences – Expectations for Teaching and Learning in VR. Educational Technology & Society, Vol. 24 (2), рр. 107–119. [in English].

Keengwe, J. (2023). Innovative Digital Practices and Globalization in Higher Education. Hershey, PA: IGI Global. DOI: https://doi.org/10.4018/978-1-6684-6339-0 [in English].

Orosz, A., Recino, U. & Ochoa, M.C. (2023). Demo lessons and peer observation to enhance student teachers’ competencies and exit profiles. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research, Vol. 22 (6), рр. 638–658. [in English].

Zhou, D., Gomez, R., Wright, N., Rittenbruch, M. & Davis, J. (2022). A design-led conceptual framework for developing school integrated STEM programs: The Australian context. International Journal of Technology and Design Education, Vol. 32 (1), рр. 383–411. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті