ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ОСНОВА ПРОФЕСІЙНОЇ УСПІШНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.303885

Ключові слова:

емоційний інтелект; вчитель початкових класів; професійна успішність; педагогічна діяльність.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню феномену емоційного інтелекту як важливого чинника професійної успішності вчителя початкових класів. Проаналізовано теоретичні підходи вітчизняних і зарубіжних науковців до розуміння поняття “емоційний інтелект”. З’ясовано, що найбільш значущим його компонентом для успішної педагогічної діяльності є вміння керувати власними емоціями та розуміти почуття інших. Відстежено зв’язок емоційного інтелекту вчителя з його “емоційною грамотністю”. На основі аналізу наукових джерел сформульовано пропозиції щодо використання методів розвитку емоційного інтелекту для професійної успішності сучасного вчителя початкових класів.

Біографії авторів

Микола Пантюк

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Ірина Садова

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки та методики початкової освіти
Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Соломія Ілляш

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Оксана Синьчук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки початкової, інклюзивної та вищої освіти Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Houlman, D. (2019). Emotsiinyi intelekt [Emotional intelligence]. Kharkiv, 512 p. [in Ukrainian].

Derevianko, S., Prymak, Yu. & Yushchenko, I. (2020). Shtuchnyi intelekt ta emotsiinyi shtuchnyi intelekt yak fenomen suchasnoi kohnityvnoi psykholohii [Artificial intelligence and emotional artificial intelligence as a phenomenon of modern cognitive psychology]. Scientific notes of National University “Ostroh Academy”. Series: Psychology. Vol. 11, pp. 115‒119. [in Ukrainian].

Zarytska, V.V. (2012). Psykholohiia rozvytku emotsiinoho intelektu u systemi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv humanitarnoho profiliu [Psychology of the development of the emotional intelligence in the system of professional training of specialists in the humanitarian profile]. Doctorʼs thesis. Zaporizhzia, 513 p. [in Ukrainian].

Maksymenko, S.D. (2013). Psykholohichni chynnyky samodeterminatsiii osobystosti v osvitnomu prostori [Psychological factors of self-determination of the personality in the educational space]. Kyiv, 399 p. [in Ukrainian].

Nosenko, E.L. & Kovryha, N.V. (2003). Emotsiinyi intelekt: kontseptualizatsiia fenomenu, osnovni funktsii [Emotional intelligence: conceptualization of the phenomenon, main functions]. Kyiv, 159 р. [in Ukrainian].

Cherniavska, A. (2012). Emotsiinyi intelekt – zaporuka uspishnoho navchannia [Emotional intelligence is the key to successful learning]. Youth and market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, No. 12. pp. 136‒139. [in Ukrainian].

Shpak, M. (2011). Emotsiinyi intelekt v konteksti suchasnykh psykholohichnykh doslidzhen [Emotional intelligence in the context of modern psychological research]. Psychology of Personality, No. 1. pp. 282–288. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті