ОСОБЛИВОСТІ ВИКОНАВСЬКОГО СТИЛЮ АНСАМБЛЮ “РОСИНКА” ТА МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ РОБОТИ ЙОГО КЕРІВНИКА ХРИСТИНИ МИХАЙЛЮК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304175

Ключові слова:

: вокальний ансамбль, “Росинка”; виконавський стиль; звучання; багатоголосся; методика; виховання; естетичний смак; a cappella; вокальні традиції.

Анотація

У статті розглянуто ансамблевий спів як виняткове явище в контексті розвитку української культури, один із засобів етнічної самоідентифікації народу, висвітлено діяльність вокального ансамблю Росинка – колективу, який стояв біля витоків вокально-ансамблевого жанру в Україні другої половини ХХ ст. Його унікальність у тому, що, створившись ще в 1960-х рр. і пройшовши всі етапи розвитку сучасного українського вокального ансамблю, колектив існує і творить до сьогодні. Проаналізовано оригінальний стиль виконавства ансамблю, описано й узагальнено методичні принципи роботи з вокальним ансамблем від керівника Христини Михайлюк, які слугують прикладом для керівників шкільних та інших вокальних колективів, зокрема, у закладах мистецької освіти.

Біографії авторів

Ольга Черсак

заслужена артистка України, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Ольга Молодій

заслужена артистка України, доцент кафедри методики музичного виховання та диригування Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника

Марія Буланенко

випускниця асистентури-стажування кафедри хорового диригування Національної музичної академії України імені П. Чайковського

Посилання

Andriyeva, S. (2010). Povidni tendentsiyi ukrayinskoho VIA-stylu v 70-kh rokakh XX stolittya [Leading trends of the Ukrainian VIA style in the 70s of the 20th century]. Art history notes. No. 17. pp. 254–260. [in Ukrainian].

Bondarchuk, A. (2018). Rol estradnoho vokalnoho ansamblyu u formuvanni profesiynykh navykiv studentiv muzychno-pedahohichnykh napryamkiv osvity [The role of pop vocal ensemble in the formation of professional skills of students of musical and pedagogical fields of education]. Pedagogical sciences. Issue LXXXIV. Vol. 1. pp. 82–86. [in Ukrainian].

Bronitsyn, V. Pedahohichna diyalnist Solomiyi Krushelnytskoyi [Pedagogical activity of Solomia Krushelnytska]. Available at: https://pandia.ru/text/79/482/35261.php [in Ukrainian].

Vyshnevska, S. (2014). Metodychni pryntsypy formuvannya navykiv vokalno-ansamblevoho vykonavstva [Methodical principles of formation of vocal-ensemble performance skills]. Ivano-Frankivsk, 54 p. [in Ukrainian].

Holos lyudyny ta vokalna robota z nym [The human voice and vocal work with it]. Monograph. (2010). H.Ye. Stasko, O.D. Shulyar, M.Yu. Slyvotskyi, M.P. Stefanyuk, O.R. Molodi, M.V. Popelyuk, I.I. Zherebetska. Ivano-Frankivsk, 336 p. [in Ukrainian].

Kablova, T. & Rumyantseva, S. (2018). Vokalnyi ansambl yak zasib komunikatsiyi [Vocal ensemble as a means of communication]. A young scientist. No. 2 (2). pp. 517–519. [in Ukrainian].

Karas, H. (2015). “Zeleni chovny”: vokalni ansambli na slova Stepana Pushyka [“Green boats”: vocal ensembles based on words by Stepan Pushyk]. Tutorial. Ivano-Frankivsk, pp. 85–86. [in Ukrainian].

Lanina, T. (2017). Rozvytok vokalnoho ansamblevoho vykonavstva v umovakh universytetskoyi osvity Ukrayiny [Development of vocal ensemble performance in the conditions of university education in Ukraine]. Scientific notes of Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk. Series: Art history. No. 2. pp. 85–90. [in Ukrainian].

Masliy, M. (2016). Zolotyy vik ukrayinskoyi estrady (1960–1980-ti roky): knyha 3 [The golden age of Ukrainian pop music (1960s–1980s): book 3]. Chernivtsi, pp. 226–230. [in Ukrainian].

Molodiy, O. (2017). Khrystyna Mykhaylyuk yak populyzator ukrayinskoho ansamblevoho spivu [Khrystyna Mykhailiuk as a popularizer of Ukrainian ensemble singing]. Kyiv, 5 p. [in Ukrainian].

Ortynska, M. & Gunder, L. (2018). “Rosynka”. Vid vytokiv do sohodennya: buklet [From the origins to the present: booklet]. Ivano-Frankivsk, 64 p. [in Ukrainian].

Surzhina, S. (2009). Chynnyky stanovlennya vitchyznyanykh vokalno-instumentalnykh ansambli (druha polovyna 60-kh rokiv XX stolittya) [Factors in the formation of domestic vocal-instrumental ensembles (the second half of the 60s of the 20th century)]. Ukrainian culture: past, present, ways of development. Issue 15(2). pp. 206–211. [in Ukrainian].

“Tvorche zhyttya yak kraplya rosy” (do 80-richchya vid dnya narodzhennya Zasluhovano dyyacha mystetstv Ukrayiny, profesora Khrystyny Mykhaylyuk ta 55-richchya stvorennia narodnoho vokalnoho ansamblu “Rosynka”) [“Creative life as a drop of dew” (to the 80th anniversary of the birth of the Honored Artist of Ukraine, Professor Khrystyna Mykhailiuk and the 55th anniversary of the creation of the folk vocal ensemble “Rosinka”)]. Scientific and popular essays. (Eds.). H. Karas, M. Ortynska, O. Tereshkun, O. Molodiy. [in Ukrainian].

Cherepanyn, M. (2008). Peredmova. Pisni z repertuaru [Preface. Songs from the “Rosynky” repertoire]. (Eds.). Mykhaylyuk Kh.O., Molodiy O.R., Ortynska M.Z., Chersak O.M. Ivano-Frankivsk, pp. 3–8. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті