НАСТАВНИЦТВО ЯК ІНСТРУМЕНТ АДАПТАЦІЇ ПЕРСОНАЛУ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ДОСВІД І МОНІТОРИНГ РЕЗУЛЬТАТІВ ВПРОВАДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304377Ключові слова:
адаптація персоналу у ЗВО; наставництво; наставник; моніторинг системи наставництва в освітньому середовищі університету.Анотація
У дослідженні аргументовано нагальну потребу створення системи наставництва в університетах України в умовах воєнного стану і повоєнного відновлення освіти. Визначено поняття наставництва й адаптації персоналу у закладах вищої освіти; теоретично обґрунтовано, проаналізовано досвід імплементації наставництва як інструмента ефективної адаптації співробітників у вищій школі. Надано перелік особистісних властивостей для підбору кандидатури на роль наставника. Представлено результати моніторингу ефективності й досвід запровадження системи адаптації персоналу в університетську практику.
Посилання
Havryliv, N. Nastavnytstvo yak vyd profesiinoi diialnosti: geneza rozvytku ta stanovlennia. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Pippo/2009_5/Havryliv.htm [in Ukrainian].
Lysak, U. (2010). Nastavnytstvo ta kouchynh u systemi upravlinnia personalom [Mentoring and coaching in the personnel management system]. Handbook of personnel. No. 5. pp. 82–84. [in Ukrainian].
Morozova, M. (2015). Upravlinnia personalom yak stratehichna funktsiia konkurentnozdatnosti vyshchoho navchalnoho zakladu [Personnel management as a strategic function of the competitiveness of a higher educational institution]. Problems of education: science and technology. coll. Institute of Innovative Technologies and Content of Education of the Ministry of Education and Culture of Ukraine. Kyiv, Vol. 82. pp. 52–57. [in Ukrainian].
Nastavnyk [Mentoring]. Academic explanatory dictionary of the Ukrainian language. Available at: http://sum.in.ua/s/nastavnyk [in Ukrainian].
Novyk, I. & Venhlovska, O. (2023). Nastavnytstvo: profesiina pidtrymka ta rozvytok pedahohiv [Mentoring: professional support and development of teachers]. Kyiv, 111 p. [in Ukrainian].
Pro zatverdzhennia Typovoi prohramy pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv shchodo nabuttia (vdoskonalennia) kompetentnostei iz zdiisnennia nastavnytskoi diialnosti. Nakaz MON Ukrainy vid 02.05.2023 № 516. [On the approval of the Model Program of Professional Development of Pedagogical Workers for the Acquisition (Improvement) of Competences in the Implementation of Mentoring Activities. Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated 02.05.2023 No. 516]. Available at: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/645/905/3e2/6459053e2426d464791856.pdf [in Ukrainian].
Savych, Zh.V. (2021). Nastavnytstvo yak instrument adaptatsii novykh pratsivnykiv u zakladakh osvity [Mentoring as a tool for adapting new employees in educational institutions]. Kyiv, 52 p. Available at: https://www.hr.admin.cam.ac.uk/policies-procedures/mentoring-information-new-staff [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.