ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАТИЧНИХ ТА ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ ЯК АСПЕКТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304401Ключові слова:
професійна підготовка; професійні компетентності; інформатичні компетентності; здоров’язбережувальна компетентність; учні початкових класів; майбутній вчитель початкових класів; інформаційно-комунікаційні технології.Анотація
У статті розглянуто питання професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів, яка повинна мати на меті не тільки засвоєння студентами сучасних знань із загальнопрофесійних і фахових дисциплін, виховання високоосвіченої, культурної, гармонійно розвиненої особистості, а й пропагувати ідеї інформатизації освіти, здоров’язбережувального навчання, освіти в інтересах постійного розвитку, компетентнісного підходу, створення єдиної зони європейської освіти. Визначено, що проблема інформатичної підготовки вчителя початкових класів має свою специфіку. Насамперед це пов’язано із санітарно-гігієнічними та психолого-педагогічними вимогами до організації освітнього процесу в початковій ланці закладу загальної середньої освіти з використанням інформаційно-комунікаційних технологій.
Посилання
Balukh, M.M. (2018). Osoblyvosti kryteriiv formuvanna rivnia kultury zdorovia uchniv u pochatkovii shkoli [Peculiarities of the criteria of formation the level of health culture of students in primary school]. Youth & market. No. 2. pp. 160–164. [in Ukrainian].
Baranovska, V.M. & Balukh, M.M. (2020). Formuvannia zdoroviazberezhuvalnykh kompetentnostei maibutnikh vchyteliv pochatkovykh klasiv u kompiuterno oriientovanomu seredovyshchi [Formation of health-preserving competencies of future primary school teachers in a computer-oriented environment]. Publik Communication in Sciense: Phyilosophical, Cultural, Politikal, Economic and IT Context. Houston, pp. 112–114. [in Ukrainian].
Bovt, O.B. (2003). Kompiuterni ihry ta dytiacha ahresyvnist. Vypadkovy vzaiemozviazok chy prykra zakonomirnist? [Computer games and children’s aggressiveness. A random relationship or an unfortunate pattern?]. Pedagogy and psychology. Kyiv, No. 2. pp. 110–116. [in Ukrainian].
Bondarovska, V.M. (2000). Dity ta novi informatsini tekhnolohii: pozytyvni ta nehatyvni naslidky novoi kultury liudskoho zhyttia [Children and new information technologies: positive and negative consequences of the new culture of human life]. Computer in school and family. Kyiv, No. 1. pp. 49–52. [in Ukrainian].
Zhaldak, M.I. (1990). Osnovy informatsiynoi kultury vchytelia. Vykorystannia novoi informatsiynoi tekhnolohii u navchalnomu protsesi [Basics of teacher’s information culture. Use of new information technology in the educational process]. Kyiv, pp. 3–17. [in Ukrainian].
Ziaziun, I.A. (2000). Intelektualno tvorchy rozvytok osobystosti v umovakh neperervnoi osvity. Neperervna profesiina osvita: problemy, poshuky, perspektyvy: monohrafiia [Intellectually creative personality development in the conditions of continuous education. Continuing professional education: problems, searches, prospects: monograph]. (Ed.). I.A. Ziaziuna. Kyiv, 636 p. [in Ukrainian].
Kovalchuk, V.Yu. (2006). Modernizatsiia profesiynoi ta svitohliadno-metodolohichnoi pidhotovky suchasnoho vchytelia [Modernization of professional and worldview-methodological training of a modern teacher]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 34 p. [in Ukrainian].
Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: biblioteka z osvitnoi polityky [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives: library of educational policy]. (Ed.). O.V. Ovcharuk. Kyiv, 2004. 112 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.