ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МОДЕЛЕЙ ПРОФІЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304402Ключові слова:
оцінювання; рівень ефективності; модель; профільна середня освіта; вимоги; критерії оцінювання.Анотація
У статті запропоновано методику, за допомогою якої автором проведено оцінювання ефективності актуальних моделей профільної середньої освіти в Україні.
Найменш ефективною (низький рівень) виявилася модель середньої загальноосвітньої школи. Модель профільного ліцею як окремої юридичної особи, що є аналогом європейських моделей профільної освіти, має достатній рівень ефективності. Високий рівень ефективності демонструє модель, яка реалізується на базі профільних ліцеїв для обдарованих дітей. Модель академічного ліцею, що в найближчому майбутньому має бути впроваджена в країні, є компромісною і має оцінку ефективності “рівень, що вимагає поліпшення”.
Посилання
Zahorodnia, A. (2021). Standartyzatsiia profilnoho navchannia v Ukraini (2011–2017) [Standardization of specialized education in Ukraine (2011–2017)]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 9 (195), pp. 33–37. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro vnesennia zmin do deiakykh zakoniv Ukrainy shchodo vdoskonalennia mekhanizmiv formuvannia merezhi litseiv dlia zaprovadzhennia yakisnoi profilnoi serednoi osvity” [Law of Ukraine “On the introduction of changes to some laws of Ukraine regarding the improvement of mechanisms for the formation of a network of lyceums for the introduction of high-quality specialized secondary education”]. (2021). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1658-20#Text. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro zahalnu seredniu osvitu” [Law of Ukraine “On general secondary education”]. (1999). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/651-14#Text. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro povnu zahalnu seredniu osvitu” [Law of Ukraine “On comprehensive general secondary education”]. (2020). Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/463-20#Text. [in Ukrainian].
Kushnir, V.M. (2016). Profilne navchannia v istorii rozvytku vitchyznianoi shkoly (druha polovyna ХІХ–ХХ st.) [Specialized education in the history of the development of the homeland school (the second half of the ХІХ–ХХ centuries)]. Uman, 418 p. [in Ukrainian].
Liashenko, O.I., Zasiekinoi, T.M., Malovanoho, Yu.I. Lytvynovoi, S.H. & Malynoshevskoi, A.V. (Eds.). (2024). Profilna serednia osvita: vyklyky i shliakhy realizatsii: zbirnyk materialiv [Specialized secondary education: challenges and ways of implementation: a collection of materials]. Kyiv, 205 p. [in Ukrainian].
Samodryn, A.P. (2004). Profilne navchannia v serednii shkoli [Specialized education in secondary school]. Kremenchuk, 384 p. [in Ukrainian].
Shyian, N.I. (2004). Profilne navchannia u shkolakh silskoi mistsevosti: teoriia i praktyka [Specialized education in rural schools: theory and practice]. Poltava, 442 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.