ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ У ГАЛУЗІ ТРАНСПОРТУ В ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304407

Ключові слова:

професійно-педагогічна освіта; педагоги професійного навчання; результат навчання; зміст освіти.

Анотація

Обґрунтовано доцільність удосконалення підготовки майбутніх педагогів професійного навчання у галузі транспорту у педагогічних ЗВО з урахуванням специфіки їхньої професійно-педагогічної діяльності. Виявлено й обґрунтовано основні змістові напрями вдосконалення підготовки майбутніх педагогів професійного навчання у галузі транспорту в педагогічних ЗВО (розвиток психолого-педагогічної складової теоретичної бази досліджуваної підготовки шляхом забезпечення її особистісно зорієнтованої спрямованості; відбір та реалізація наукових підходів щодо структури змісту підготовки адекватних змісту компонентів професійної педагогічної діяльності; реалізація інноваційних особистісно та практико зорієнтованих технологій навчання; удосконалення навчально-методичного забезпечення в умовах інформатизації освіти; адекватний підбір організаційних форм і методів підготовки).

Біографії авторів

Роман Горбатюк

доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Ігор Гевко

доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри комп’ютерних технологій Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Степан Сіткар

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри машинознавства та транспорту Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка

Посилання

Bakhtiiarova, Kh. (2021). Intehratyvnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia [An integrative approach in the training of future teachers of professional education]. Professional Pedagogics, Vol. 1 (22), рр. 143–150. [in Ukrainian].

Veremchuk, A.P. (2020). Profesiino-pedahohichna osvita: suchasnyi vymir [Рrofessional and pedagogical education: modern dimension]. Innovative pedagogy, Vol. 20 (1), рр. 99–103. [in Ukrainian].

Horbatiuk, R. (2017). Proektuvannia psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia [Designing psychological and pedagogical training of future teachers of professional education]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, No. 4, рр. 129–130. [in Ukrainian].

Dudukalova, O.S. (2020). Perevirka diievosti modeli formuvannia hotovnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv ekonomichnoho profiliu do profesiinoi diialnosti [Verification of the effectiveness of the model of formation of the readiness of future engineers-pedagogues of the economic profile for professional activity]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, Vol. 68 (1), рр. 244–248. [in Ukrainian].

Kovalchuk, V.I. & Fedotenko, S.R. (2018). Innovatsiini tekhnolohii navchannia – osnova modernizatsii profesiinoi osvity [Innovative learning technologies are the basis of modernization of professional education]. Young Scientist, No. 12, рр. 425–429. [in Ukrainian].

Maliarov, O.M. (2016). Osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Peculiarities of formation of communicative competence of future engineers-pedagogues]. Youth & market, Vol. 1 (132), рр. 152–156. [in Ukrainian].

Petrychenko, L. (2023). Chynnyky vyznachennia konkurentospromozhnosti zakladu vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii rynku osvitnikh posluh [Factors determining the competitiveness of a higher education institution in the conditions of globalization of the educational services market]. Education. Innovation. Practice, Vol. 11 (1), рр. 28–34. [in Ukrainian].

Reznik, S.M. (2020). Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity ta neobkhidnist vykladatskoho liderstva suchasnykh pedahohiv [rends in the development of higher education and the need for teaching leadership of modern teachers]. Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Series: “Pedagogical Sciences”, No. (2), рр. 125–130. [in Ukrainian].

Riznyk, V.V. & Riznyk, N.A. (2017). Tekhnolohichni aspekty formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia do profesiinoi diialnosti [Technological aspects of formation of readiness of future teachers of professional education for professional activity]. Theoretical and didactic philology, No. 24, рр. 155–165. [in Ukrainian].

Chychuk, V. (2023). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh bakalavriv profesiinoi osvity v umovakh zmishanoho navchannia [Peculiarities of training future bachelors of professional education in conditions of mixed education]. Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Series: “Pedagogical Sciences”, No. 1, рр. 70–78. [in Ukrainian].

Sysko, N. (2019). The leading principles teachers’ professional development of the professional (vocational) education. Bulletin of Postgraduate Education (Series “Educational sciences”), No. 8 (37), pp. 136–152. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті