ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ У ГАЛУЗІ ТРАНСПОРТУ В ПЕДАГОГІЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ: СТАН, ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304407Ключові слова:
професійно-педагогічна освіта; педагоги професійного навчання; результат навчання; зміст освіти.Анотація
Обґрунтовано доцільність удосконалення підготовки майбутніх педагогів професійного навчання у галузі транспорту у педагогічних ЗВО з урахуванням специфіки їхньої професійно-педагогічної діяльності. Виявлено й обґрунтовано основні змістові напрями вдосконалення підготовки майбутніх педагогів професійного навчання у галузі транспорту в педагогічних ЗВО (розвиток психолого-педагогічної складової теоретичної бази досліджуваної підготовки шляхом забезпечення її особистісно зорієнтованої спрямованості; відбір та реалізація наукових підходів щодо структури змісту підготовки адекватних змісту компонентів професійної педагогічної діяльності; реалізація інноваційних особистісно та практико зорієнтованих технологій навчання; удосконалення навчально-методичного забезпечення в умовах інформатизації освіти; адекватний підбір організаційних форм і методів підготовки).
Посилання
Bakhtiiarova, Kh. (2021). Intehratyvnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia [An integrative approach in the training of future teachers of professional education]. Professional Pedagogics, Vol. 1 (22), рр. 143–150. [in Ukrainian].
Veremchuk, A.P. (2020). Profesiino-pedahohichna osvita: suchasnyi vymir [Рrofessional and pedagogical education: modern dimension]. Innovative pedagogy, Vol. 20 (1), рр. 99–103. [in Ukrainian].
Horbatiuk, R. (2017). Proektuvannia psykholoho-pedahohichnoi pidhotovky maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia [Designing psychological and pedagogical training of future teachers of professional education]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Service of Ukraine. Series: Pedagogical Sciences, No. 4, рр. 129–130. [in Ukrainian].
Dudukalova, O.S. (2020). Perevirka diievosti modeli formuvannia hotovnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv ekonomichnoho profiliu do profesiinoi diialnosti [Verification of the effectiveness of the model of formation of the readiness of future engineers-pedagogues of the economic profile for professional activity]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, Vol. 68 (1), рр. 244–248. [in Ukrainian].
Kovalchuk, V.I. & Fedotenko, S.R. (2018). Innovatsiini tekhnolohii navchannia – osnova modernizatsii profesiinoi osvity [Innovative learning technologies are the basis of modernization of professional education]. Young Scientist, No. 12, рр. 425–429. [in Ukrainian].
Maliarov, O.M. (2016). Osoblyvosti formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh inzheneriv-pedahohiv [Peculiarities of formation of communicative competence of future engineers-pedagogues]. Youth & market, Vol. 1 (132), рр. 152–156. [in Ukrainian].
Petrychenko, L. (2023). Chynnyky vyznachennia konkurentospromozhnosti zakladu vyshchoi osvity v umovakh hlobalizatsii rynku osvitnikh posluh [Factors determining the competitiveness of a higher education institution in the conditions of globalization of the educational services market]. Education. Innovation. Practice, Vol. 11 (1), рр. 28–34. [in Ukrainian].
Reznik, S.M. (2020). Tendentsii rozvytku vyshchoi osvity ta neobkhidnist vykladatskoho liderstva suchasnykh pedahohiv [rends in the development of higher education and the need for teaching leadership of modern teachers]. Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Series: “Pedagogical Sciences”, No. (2), рр. 125–130. [in Ukrainian].
Riznyk, V.V. & Riznyk, N.A. (2017). Tekhnolohichni aspekty formuvannia hotovnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia do profesiinoi diialnosti [Technological aspects of formation of readiness of future teachers of professional education for professional activity]. Theoretical and didactic philology, No. 24, рр. 155–165. [in Ukrainian].
Chychuk, V. (2023). Osoblyvosti pidhotovky maibutnikh bakalavriv profesiinoi osvity v umovakh zmishanoho navchannia [Peculiarities of training future bachelors of professional education in conditions of mixed education]. Bulletin of the Cherkasy National University named after Bohdan Khmelnytskyi. Series: “Pedagogical Sciences”, No. 1, рр. 70–78. [in Ukrainian].
Sysko, N. (2019). The leading principles teachers’ professional development of the professional (vocational) education. Bulletin of Postgraduate Education (Series “Educational sciences”), No. 8 (37), pp. 136–152. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.