ПЕРСПЕКТИВНІСТЬ ТРАДИЦІЇ ЯК ОСВІТНЬО-ВИКОНАВСЬКОЇ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304427

Ключові слова:

традиція; освітньо-виконавська тенденція; вища мистецька освіта; українська фортепіанна школа.

Анотація

У статті аналізується сутність традиції як наукового феномена з різних дослідницьких позицій. Представлена концепція будується на ствердженні єдності взаємопов’язаних сутностей: традиції та “школи” як носія історичної, культурної, освітньої і виконавської традиції; науковій рефлексії цих понять в єдиній сутності усвідомлення традиції як освітньо-виконавського феномена. Надане визначення поняття “української фортепіанної школи” як культурної традиції, яка демонструє значні творчі здобутки та становить цікаве й перспективне дослідницьке поле для молодих учених інших країн і здобувачів вищої мистецької освіти.

Біографії авторів

Марина Демидова

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри музично-інструментальної підготовки Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського

Лі Хаосюань

аспірантка Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського

Посилання

Bai Bin (2014). Formuvannia zvuko-tembralnykh uiavlen maibutnikh uchyteliv muzychnoho mystetstva v protsesi fortepiannoho navchannia [Formation of sound-timbral representations of future musical art teachers in the process of piano training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 21 p. [in Ukrainain].

Van Siuie (2017). Formuvannia zvukoobraznykh uiavlen molodshykh shkoliariv u protsesi fortepiannoho navchannia [Formation of sonorous representations of junior schoolchildren in the process of piano training]. Candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainain].

Van Yue (2017). Formuvannia metodychnoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u protsesi navchannia hry na fortepiano [Formation of methodological competence of the future musical art teacher in the process of learning to play the piano]. Candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainain].

Voievidko, L. (2013). Ukrainski muzychno-vykonavski tradytsii [Ukrainian musical and performing traditions]. Kamianets-Podilskyi, 148 p. [in Ukrainain].

Huralnyk, N.P. (2013). Natsionalna fortepianna shkola yak fenomen muzychnoi osvity [National piano school as a phenomenon of music education]. Actual issues of art education and upbringing,Vol. (1), pp. 97–109. Available at: https://www.repository.sspu.edu.ua›1›Huralnyk. [in Ukrainain].

Huralnyk, N.P. (2021). Ukrainska fortepianna shkola XX stolittia v konteksti rozvytku muzychnoi pedahohiky: istoryko-metodolohichni ta teoretyko-tekhnolohichni aspekty [Ukrainian piano school of the 20th century in the context of the development of music pedagogy: historical-methodological and theoretical-technological aspects]. Monograph. Kyiv, 460 p. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36373. [in Ukrainain].

Huralnyk, N. & Ma Siniuan (2023). Emotsiino-stylove vidchuttia muzyky kompozytoriv-romantykiv u zdobuvachiv vyshchoi osvity: istoryko-metodolohichni ta teoretyko-metodychni aspekty formuvannia u protsesi fortepiannoi pidhotovky [Emotional-stylistic perception of music of romantic composers among higher education applicants: historical-methodological and theoretical-methodological aspects of formation in the process of piano training]. Monograph. Kyiv, 210 p. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/43326. [in Ukrainain].

Dedusenko, Zh. (2002). Vykonavska pianistychna shkola yak rid kulturnoi tradytsii [Performing piano school as a kind of cultural tradition]. Candidate’s thesis. Kyiv, 208 p. [in Ukrainain].

Lysina, N. & Titovych, V. (2023). Klavirna muzyka Renesansu i Baroko: vydatni yevropeiski muzykanty [Piano music of the Renaissance and Baroque: outstanding European musicians]. Historical, theoretical and methodical aspects: monograph. Kyiv, 496 p. [in Ukrainain].

Liu Keshuan (2017). Formuvannia vmin stvorennia muzychno-obraznoi dramaturhii v maibutnikh uchyteliv muzyky u protsesi navchannia hry na fortepiano [Formation of the skills of creating musical-figurative drama in future music teachers in the process of learning to play the piano]. Candidate’s thesis. Sumy, 20 p. [in Ukrainain].

Mykhalchuk, Z. (2021). Kharkivska fortepianna shkola v 60–70-kh rokakh XX stolittia: imena, tradytsii, vykonavski pryntsypy [Kharkiv piano school in the 60–70’s of the 20th century: names, traditions, performing principles]. Music art and culture, No. 2 (31), pp. 71–81. DOI: https://doi.org/10.31723/2524. [in Ukrainain].

Tarapata-Bilchenko, L., Huralnyk, N. & Demydova, M. (2023). Kontsept “uchytel – uchen” u mystetskii osviti [The concept of “teacher – student” in art education]. Topical Issues in the Humanities. Issue. 66, Vol. 3, pp. 227–234. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863/66-3-33. [in Ukrainain].

Shevchenko, L.I. (2008). Novyi slovnyk inshomovnykh sliv [New dictionary of foreign words]. Kyiv, 672 p. [in Ukrainain].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті