ЗАСОБИ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ГРОМАДЯНСЬКИХ ЯКОСТЕЙ СТУДЕНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304430

Ключові слова:

студенти; громадянськість; формування; громадянські якості; демократія; свобода.

Анотація

Статтю присвячено проблемі формування громадянських якостей студентів засобом ЗМІ. Засоби масової інформації як чинники формування громадянських якостей також відіграють важливу роль у житті суспільства. І від їхньої об’єктивної позиції, демократичних засад існування, правдивості відображення світу значною мірою залежить формування громадянських якостей особистості. Громадянська освіта повинна прищеплювати студентам розуміння причин та чинників політичного й економічного розвитку країни, її духовних і культурних цінностей, економічних ресурсів, характеру відносин з іншими країнами.

Процес становлення громадянського суспільства складний і тривалий. Завдання освіти – підготувати дітей та молодь не лише до життя у ньому, але й сформувати вміння будувати його. Коли мова іде про громадянське суспільство, то усвідомлюємо, що йдеться передовсім про розширення сфери свободи людини в приватному й соціальному вимірах, що загалом прийнято називати розвитком громадянського суспільства. У цьому сенсі роль ЗМІ надважлива, бо саме вони відображають пріоритетні тенденції життя соціуму і цей процес має бути об’єктивним.

Біографії авторів

Наталія Чубінська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Андрій Маслюк

аспірант кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”

Посилання

Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky [Theoretical foundations of modern Ukrainian pedagogy]. Drohobych, 608 p. [in Ukrainian].

Ihnatenko, P., Kosarieva, N. & Popluzhnyi, V. (1996). Hromadianske vykhovannia uchniv v umovakh ukrainskoho derzhavotvorennia [Civic education of students in the conditions of Ukrainian state formation]. Native school. No. 3. pp. 32–42. [in Ukrainian].

Kin Dzhon (2000). Hromadianske suspilstvo. Stari obrazy, nove bachennia [Civil society. Old images, new vision]. Translation from English. Kyiv, 78 p. [in Ukrainian].

Kolodii, A. Istorychna evoliutsiia hromadianskoho suspilstva ta uiavlen pro noho (formuvannia idealu) [Historical evolution of civil society and ideas about it (formation of the ideal)]. Available at: www.ji.lviv.ua/n21texts/kolodij.htm [in Ukrainian].

Kontseptsiia hromadianskoho vykhovannia osobystosti v umovakh rozvytku ukrainskoi derzhavnosti (proekt) (2000). [The concept of civic education of the individual in the conditions of the development of Ukrainian statehood (project)]. The way of education. No. 3. [in Ukrainian].

Tsymbalistyi, B. (1994). Tavro bezderzhavnosty [Brand of statelessness]. Political culture of Ukrainians. Kyiv, 58 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті