КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД І ЗДОРОВА КОНКУРЕНЦІЯ – БАЗИС ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВИКЛАДАЦЬКОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ФАХІВЦЯ У ГАЛУЗІ ГУМАНІТАРНИХ І СОЦІАЛЬНИХ НАУК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304493

Ключові слова:

викладацька майстерність; студент; якість освіти; вища освіта; психологічний комфорт; навчання; спілкування; комунікація.

Анотація

Методологія дослідження ґрунтується на системному і компетентнісному підходах. Використано такі методи дослідження: поєднання теоретичних методів пізнання (аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення, пояснення) з елементами гіпотетично-дедуктивної моделі. Наукова новизна полягає у тому, що, використовуючи метод аналізу наукових джерел та результатів емпіричного спостереження викладацьких практик фахівців у галузі гуманітарних і соціальних наук, констатовано: в реаліях сьогодення модель викладача тяжіє до стандартизації і уніфікації, що зумовлено популярністю інтегрованих освітніх програм серед здобувачів вищої освіти; справедливі і чесні практики педагогічного партнерства учасників освітнього процесу є рушієм особистісного і професійного розвитку й навчання упродовж життя, саме в цьому принциповому положенні вираженого зміст педагогічного партнерства під час навчання упродовж життя; психологічний комфорт і цифровізація процесуальних аспектів навчальних комунікацій стали необхідною умовою забезпечення якості фахової освіти.

Біографія автора

Олена Холодняк

кандидат філологічних наук, доцент, старший науковий дослідник факультету гуманітарних та соціальних наук Університету Миколаса Ромеріса, Литва

Посилання

Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2021). Kompetentnist pedahohichnoho partnerstva yak bazys yakosti vyshchoi pedahohichnoi osvity [Competence of pedagogical partnership as a basis for the quality of higher pedagogical education]. Youth & market. No. 10/196. pp. 63–68. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2021.248528 [in Ukrainian].

Holovatska, Yu. (2023). Movna lokalizatsiia suchasnykh tsyfrovykh produktiv: aktualnist pidhotovky studentiv-perekladachiv [Language localization of modern digital products: the relevance of training translation students]. Scientific bulletin of the Vinnytsya Academy of Continuing Education. Series “Pedagogy. Psycholog”,Vol. 4. pp. 17–22. DOI: https://doi.org/10.32782/academ-ped.psyh-2023-4.03 [in Ukrainian].

Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsiniuvannia (2003). [All-European Recommendations on language education: study, teaching, evaluation]. (Ed.). S.Yu. Nikolaiev. Kyiv, 273 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu (2004). [Law of Ukraine On Higher Education]. Bulletin of the Verkhovna Rada, 2014, No. 37–38, Art. 2004. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].

Ministerstvo osvity i nauky proponuie dlia hromadskoho obhovorennia proiekt profesiinoho standartu “Vykladach zakladu vyshchoi osvity” (nova redaktsiia). 7 kvitnia 2024 r. [The Ministry of Education and Science offers for public discussion the draft professional standard “Teacher of a higher education institution” (new edition). April 7, 2024]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/news/mon-proponuye-dlya-gromadskogo-obgovorennya-proyekt-profesijnogo-standartu-vikladach-zakladu-vishoyi-osviti-nova-redakciya [in Ukrainian].

Nalashtuvannia doshky Padlet. video UA (2020). [Padlet whiteboard settings. video UA]. Available at: https://youtu.be/jrDSHzooCu8 [in Ukrainian].

Provaidynh tsyfrovoho osvitnoho seredovyshcha (2021). [Providing a digital educational environment]. Methodical recommendations for independent work of applicants of the first (bachelor) level of higher education. (Eds.). Dotsenko S., Vorozhbit-Horbatiuk V., Sobchenko T., Lebedieva V. Kharkiv. 36 p. [in Ukrainian].

Profesiinyi standart na hrupu profesii “Vykladach zakladiv vyshchoi osvity” (2021). [Professional standard for the group of professions “Teachers of higher education institutions”]. Available at: https://register.nqa.gov.ua/profstandart/vikladaci-zakladiv-visoi-osviti [in Ukrainian].

Sobchenko, T.M. (2023). Novi fishky Padlet i kanvy dlia orhanizatsii hrupovoi roboty na urotsi [New Padlet chips and canvases for organizing group work in class]. Methodology, theory and practice in 2023–2024 Institute of Postgraduate Pedagogical Education. Available at: https://studio.youtube.com/live_chat?is_popout=1&v=ny5MuAwDLYI [in Ukrainian].

Khyzhniak, I.A. & Vorozhbit-Horbatiuk, V.V. (2022). Mizhuniversytetske naukovo-doslidnytske seredovyshche v pidhotovtsi doktoriv filosofii osvitnoi haluzi [Interuniversity research environment in the training of doctors of philosophy in the field of education]. Teacher’s professionalism: theoretical and methodical aspects.Vol. 17 (1). pp. 5–17. DOI: https://doi.org/10.1590/1679-395120200178 [in Ukrainian].

Kholodniak, O.V. (2023). Osobystisnyi pidkhid do formuvannia inshomovnoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [A personal approach to the formation of foreign language competence of students of higher education]. Academic studies. Series “Humanities”. Vol 4. pp. 19–24. DOI: https://doi.org/10.52726/as.humanities/2023.4.3 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті