ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОГО ЕТИКЕТУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ТРАСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304569Ключові слова:
цифровий етикет; трансформація освіти; підготовка майбутніх педагогів; дистанційне навчання; віртуальне середовище.Анотація
У статті в контексті виконання проєкту Еразмус + “Трансформація системи формування цифрової компетентності педагога: інноваційні європейські практики” (Project: 101085799 – TSDigComp – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) представлено Європейський досвід формування цифрового етикету майбутніх учителів з метою його імплементації в сучасний освітній простір українських закладів вищої освіти. Охарактеризовано комунікативну цінність цифрового етикету та його функціональні особливості. Розкриті вектори роботи з формування цифрового етику майбутніх учителів у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського.
Посилання
Voloshyna, O.V. (2016). Vykorystannia tekhnolohii problemnoho navchannia pry vykladanni dystsyplin pedahohichnoho tsyklu [The use of problem-based learning technology in teaching the disciplines of the pedagogical cycle]. Scientific issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology. No. 46, pp. 9–12. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. (2014). Rol moralnykh vidnosyn mizh uchytelem i uchniamy v navchalno-vykhovnomu protsesi [The role of moral relations between teacher and students in the educational process]. Scientific issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology. No. 41. pp. 66–70. [in Ukrainian].
Hrynko, V. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvannia u maibutnikh uchyteliv umin ХХІ stolittia [The use of digital technologies for the formation of future teachers’ skills of the 21st century]. Youth & market. No. 5, pp. 56–62. [in Ukrainian].
Kizim, S.S. & Litviakova, I.D. (2016). Rozvytok tvorchykh zdibnostei molodshykh shkoliariv na urokakh matematyky zasobamy IKT [Development of creative abilities of junior high school students in mathematics lessons by means of ICT]. Actual problems of modern science and scientific research, No. 5 (98), pp. 247–251. [in Ukrainian].
Kizim, S.S., Kutsak, L.V. & Liulchak, S.Yu. (2017). Intensyfikatsiia profesiinoi pidhotovky pedahohiv u zakladakh vyshchoi osvity zasobamy merezhevykh tekhnolohii [Intensification of professional training of teachers in institutions of higher education by means of network technologies]. Collection of scientific works “Pedagogical Sciences”. Kherson, issue LXXХ. Vol. 3. pp. 254–259. [in Ukrainian].
Kovalchuk, A. (2023) Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future teachers of professional education in conditions of digitalization]. Youth & market. No. 11–12 (219–220), pp. 148–153. [in Ukrainian].
Bakardjieva, M. & Feenberg, A. (2000). Involving the virtual subject. Ethics and Information Technology, No. 2, pp. 233–240. [in English].
DeJong, S. (2014). Netiquette. Blogs and Tweets, Texting and Friending Social Media and Online Professionalism in Health Care Book. Academic Press. Elsevier. p. 115. [in English].
Dmitrenko, N.Ye., Voloshyna, O.V., Kizim, S.S., Mnyshenko, K.V. & Nahorniak, S.V. (2023). Smart education in the prospective teachers’ training. CEUR Workshop Proceedingsthis link is disabled, 3364, pp. 38–53. [in English].
Dmitrenko, N., Voloshyna, O., Melnychuk, T., Holovska, I., Dutka, H. (2022). Case Method in Quasi-Professional Training of Prospective Teachers. Independent Journal of Management & Production. No. 13(3). Special Edition ISE, pp. 1–17. [in English].
Gui, M., Fasoli, M. & Carradore, R. (2019). “Digital Well-Being”. Developing a New Theoretical Tool For Media Literacy Research. Italian Journal of Sociology of Education. No. 9 (1). 165 p. [in English].
Helsper, E. & Whitty, M. (2010). Netiquette within married couples: agreement about acceptable online behavior and surveillance between partners. Computers in Human Behavior, No. 26 (5), pp. 916–926. [in English].
Scheuermann, L. & Taylor, G. (1997). Netiquette. Internet Research. No. 7. (4), pp. 269–273. [in English].
Tapscott, D. (2009). Growing Up Digital: The Rise of the Net Generationю D. Tapscott. New York; Mc Graw Hill, 336. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.