ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ФОРМУВАННЯ ЦИФРОВОГО ЕТИКЕТУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ ТРАСФОРМАЦІЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304569

Ключові слова:

цифровий етикет; трансформація освіти; підготовка майбутніх педагогів; дистанційне навчання; віртуальне середовище.

Анотація

У статті в контексті виконання проєкту Еразмус + “Трансформація системи формування цифрової компетентності педагога: інноваційні європейські практики” (Project: 101085799 – TSDigComp – ERASMUS-JMO-2022-HEI-TCH-RSCH) представлено Європейський досвід формування цифрового етикету майбутніх учителів з метою його імплементації в сучасний освітній простір українських закладів вищої освіти. Охарактеризовано комунікативну цінність цифрового етикету та його функціональні особливості. Розкриті вектори роботи з формування цифрового етику майбутніх учителів у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського.

Біографії авторів

Оксана Волошина

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Світлана Кізім

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Володимир Кобися

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Алла Кобися

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри інноваційних та інформаційних технологій в освіті Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Ольга Пінаєва

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, професійної освіти та управління освітніми закладами Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського

Посилання

Voloshyna, O.V. (2016). Vykorystannia tekhnolohii problemnoho navchannia pry vykladanni dystsyplin pedahohichnoho tsyklu [The use of problem-based learning technology in teaching the disciplines of the pedagogical cycle]. Scientific issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology. No. 46, pp. 9–12. [in Ukrainian].

Voloshyna, O.V. (2014). Rol moralnykh vidnosyn mizh uchytelem i uchniamy v navchalno-vykhovnomu protsesi [The role of moral relations between teacher and students in the educational process]. Scientific issues of Vinnytsia State M. Kotsyubynskyi Pedagogical University. Section: Pedagogics and Psychology. No. 41. pp. 66–70. [in Ukrainian].

Hrynko, V. (2019). Vykorystannia tsyfrovykh tekhnolohii dlia formuvannia u maibutnikh uchyteliv umin ХХІ stolittia [The use of digital technologies for the formation of future teachers’ skills of the 21st century]. Youth & market. No. 5, pp. 56–62. [in Ukrainian].

Kizim, S.S. & Litviakova, I.D. (2016). Rozvytok tvorchykh zdibnostei molodshykh shkoliariv na urokakh matematyky zasobamy IKT [Development of creative abilities of junior high school students in mathematics lessons by means of ICT]. Actual problems of modern science and scientific research, No. 5 (98), pp. 247–251. [in Ukrainian].

Kizim, S.S., Kutsak, L.V. & Liulchak, S.Yu. (2017). Intensyfikatsiia profesiinoi pidhotovky pedahohiv u zakladakh vyshchoi osvity zasobamy merezhevykh tekhnolohii [Intensification of professional training of teachers in institutions of higher education by means of network technologies]. Collection of scientific works “Pedagogical Sciences”. Kherson, issue LXXХ. Vol. 3. pp. 254–259. [in Ukrainian].

Kovalchuk, A. (2023) Rozvytok tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv profesiinoho navchannia v umovakh tsyfrovizatsii [Development of digital competence of future teachers of professional education in conditions of digitalization]. Youth & market. No. 11–12 (219–220), pp. 148–153. [in Ukrainian].

Bakardjieva, M. & Feenberg, A. (2000). Involving the virtual subject. Ethics and Information Technology, No. 2, pp. 233–240. [in English].

DeJong, S. (2014). Netiquette. Blogs and Tweets, Texting and Friending Social Media and Online Professionalism in Health Care Book. Academic Press. Elsevier. p. 115. [in English].

Dmitrenko, N.Ye., Voloshyna, O.V., Kizim, S.S., Mnyshenko, K.V. & Nahorniak, S.V. (2023). Smart education in the prospective teachers’ training. CEUR Workshop Proceedingsthis link is disabled, 3364, pp. 38–53. [in English].

Dmitrenko, N., Voloshyna, O., Melnychuk, T., Holovska, I., Dutka, H. (2022). Case Method in Quasi-Professional Training of Prospective Teachers. Independent Journal of Management & Production. No. 13(3). Special Edition ISE, pp. 1–17. [in English].

Gui, M., Fasoli, M. & Carradore, R. (2019). “Digital Well-Being”. Developing a New Theoretical Tool For Media Literacy Research. Italian Journal of Sociology of Education. No. 9 (1). 165 p. [in English].

Helsper, E. & Whitty, M. (2010). Netiquette within married couples: agreement about acceptable online behavior and surveillance between partners. Computers in Human Behavior, No. 26 (5), pp. 916–926. [in English].

Scheuermann, L. & Taylor, G. (1997). Netiquette. Internet Research. No. 7. (4), pp. 269–273. [in English].

Tapscott, D. (2009). Growing Up Digital: The Rise of the Net Generationю D. Tapscott. New York; Mc Graw Hill, 336. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті