ЗМІСТ ТА СТРУКТУРА ХУДОЖНЬО-ТВОРЧОЇ АКТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Петро Нищак
  • Мар’ян Улич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.304578

Ключові слова:

вчитель технологій; художньо-творча активність; художньо-трудова діяльність; професійно-педагогічна діяльність.

Анотація

У статті авторами схарактеризовано зміст та розкрито структуру художньо-творчої активності майбутніх учителів технологій у процесі художньо-трудової діяльності. Художньо-творчу активність вчителя технологій необхідно розглядати: 1) як психічний стан, що виражає ставлення до процесу творчості і формується у процесі художньо-творчої трудової діяльності; 2) як системну якість особистості, що включає загальні властивості соціальної активності, а також специфічні риси творчої активності.

Структуру художньо-творчої активності вчителя технологій складають такі взаємопов’язані компоненти: мотиваційний, орієнтаційний, змістовно-операційний, вольовий, оцінний.

Біографії авторів

Петро Нищак

аспірант кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Мар’ян Улич

аспірант кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Honcharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 376 р. [in Ukrainian].

Moliako, V. (2007). Tvorchyi potentsial liudyny yak psykholohichna problema [Human creative potential as a psychological problem]. Psychology of society. No. 4. рр. 6–10. [in Ukrainian].

Moroz, Yu.V. (2002). Tvorcha aktyvnist osobystosti i zakonomirnosti yii rozvytku v ontohenezi [Creative activity of the individual and patterns of its development in ontogenesis]. Practical Psychology and Social Work. No. 4. рр. 58–60. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D. (2006). Okremi aspekty formuvannia tvorchoi aktyvnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia zasobamy kompiuternoi hrafiky [Separate aspects of the formation of creative activity of future teachers of labor education by means of computer graphics]. Youth & market. No. 8. рр. 80–83. [in Ukrainian].

Oliinyk, S.V. (1998). Teoretychni zasady formuvannia tvorchoho potentsialu maibutnoho vchytelia [Theoretical foundations of the formation of the creative potential of the future teacher]. Proceedings. Nizhyn, рр. 40–42. [in Ukrainian].

Orshansky, L.V., Nyshchak, I.D. & Pavlovskyi, Yu.V. (2022). Pedahohichni umovy formuvannia tvorchoi aktyvnosti maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia u protsesi profesiinoi pidhotovky [Pedagogical conditions for the formation of creative activity of future teachers of labor education in the process of professional training]. Youth & market. No. 1 (199). рр. 12–18. [in Ukrainian].

Kholodenko, V. (2013). Sutnist, zmist ta struktura tvorchoi aktyvnoi osobystosti [The essence, content and structure of a creative and active personality]. Proceedings. Series “Psychological and pedagogical sciences”. No. 1. рр. 84–88. [in Ukrainian].

Karpenko, N.A. (2016). Psykholohiia tvorchosti [Psychology of creativity]. Lviv, 156 р. [in Ukrainian].

Kosovets, V.I. (2009). Rozvytok sotsialnoi aktyvnosti molodi v umovakh sotsiokulturnoho seredovyshcha sela [Development of social activity of youth in the socio-cultural environment of the village]. Candidate’s thesis. Kyiv, 204 р. [in Ukrainian].

Zaniuk, S. (2002). Psykholohiia motyvatsii [Psychology of motivation]. Kyiv, 304 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-24

Номер

Розділ

Статті