ІНСТРУМЕНТАРІЙ ФОРМУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.307814

Ключові слова:

магістри; педагогічна компетентність; фахові дисципліни; педагогічна практика.

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування педагогічної компетентності у здобувачів магістерського рівня вищої освіти різних спеціальностей. Висвітлена тенденція педагогізації вищої освіти як шлях гуманізації професійної підготовки та суспільства загалом у контексті побудови єдиного європейського освітнього простору. Встановлено, що формування педагогічної компетентності магістрів різних спеціальностей відбувається на базі чинних нормативних документів, зокрема Національної рамки кваліфікації та системи стандартів вищої освіти. На прикладі змісту окремих освітніх програм схарактеризований інструментарій формування педагогічної компетентності магістрів шляхом вивчення відповідних освітніх компонентів та проходження педагогічної практики в умовах ЗВО.

Біографії авторів

Ганна Красильникова

доктор педагогічних наук, професор кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Сергій Красильников

кандидат технічних наук, доцент кафедри технологічної та професійної освіти і декоративного мистецтва Хмельницького національного університету

Посилання

Dubaseniuk, O.A. (2016). Problemy pedahohizatsii profesiinoi osvity v umovakh tsilozhyttievoho navchannia osobystosti v konteksti idei akademika I.A. Ziaziuna [The Problems of Pedagogy of Vocational Education in the Context of Lifelong Learning of Personality in the Context of the Ideas of Academician I.A. Zyazyun]. Monograph, edited by O.A. Dubaseniuk. Theory and practice of professional skills in the conditions of lifelong learning. Zhytomyr, pp. 32–58. [in Ukrainian].

Ziaziun, I.A. (2000). Pedahohika dobra: idealy i realii [Pedagogy of the good: ideals and realities]. Educational and methodical manual. Kyiv, 312 p. [in Ukrainian].

Osvita vprodovzh zhyttia: zarubizhnyi dosvid ta natsionalna praktyka [Lifelong learning: foreign experience and national practice]. Monograph, edited by L. Prokopiv, V. Stynska. Ivano-Frankivsk, 2022. 303 p. [in Ukrainian].

Osvitno-profesiina prohrama “Dyzain” dlia zdobuvachiv druhoho mahisterskoho rivnia vyshchoi osvity v Khmelnytskomu natsionalnomu universyteti [Educational and professional programme “Design” for applicants for the second master’s degree at Khmelnytskyi National University]. Available at: http://surl.li/tukss (Accessed 01 Mar. 2024). [in Ukrainian].

Osvitno-profesiina prohrama “Tekhnolohii mashynobuduvannia” dlia zdobuvachiv druhoho mahisterskoho rivnia vyshchoi osvity v Khmelnytskomu natsionalnomu universyteti [Educational and professional programme “Mechanical Engineering Technologies” for applicants for the second master’s degree at Khmelnytskyi National University]. Available at: http://surl.li/tukta (Accessed 01 Mar. 2024). [in Ukrainian].

Krasylnykova, H.V., Bazyliuk, E.V. & Stryzhova, O.P. (2023). Pedahohichna praktyka : prohrama i metodychni rekomendatsii shchodo yii orhanizatsii i vykonannia zdobuvachamy druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity spetsialnosti 022 “Dyzain” [Pedagogical practice: programme and methodological recommendations for its organisation and implementation by applicants for the second (master’s) level of higher education in the speciality 022 “Design”]. Khmelnytskyi, 19 p. [in Ukrainian].

Peretvorennia nashoho svitu: Poriadok dennyi u sferi staloho rozvytku na period do 2030 roku: Rezoliutsiia Heneralnoi Asamblei OON [Transforming our world: The 2030 Agenda for Sustainable Development: UN General Assembly Resolution]. Available at: http://surl.li/jgzav (Accessed 01 Mar. 2024). [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Natsionalnoi ramky kvalifikatsii : Postanova Kabinetu ministriv Ukrainy vid 23.11.2011 № 1341 (zi zminamy 2020 roku) [On approval of the National Qualifications Framework: Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 23.11.2011 No. 1341 (as amended in 2020)]. Available at: http://surl.li/bcwtu (Accessed 01 Mar. 2024). [in Ukrainian].

Pro zatverdzhennia Polozhennia pro akredytatsiiu osvitnikh prohram, za yakymy zdiisniuietsia pidhotovka zdobuvachiv vyshchoi osvity: Nakaz MON Ukrainy vid 11.07.2019 № 977 [On Approval of the Regulation on Accreditation of Educational Programmes for the Training of Higher Education Applicants: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 11.07.2019 No. 977]. Available at: http://surl.li/szly (Accessed 01 Mar 2024). [in Ukrainian].

Pro skhvalennia Stratehii rozvytku vyshchoi osvity v Ukrainy na 2022–2032 roky : Rozporiadzhennia KMU vid 23.02.2022 №286-r [On approval of the Strategy for the Development of Higher Education in Ukraine for 2022–2032: Order of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 23.02.2022 No. 286-p]. Available at: http://surl.li/dtmdf (Accessed 01 Mar 2024). [in Ukrainian].

Krasylnykova, H.V. (2023). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny “Metodyka vykladannia fakhovykh dystsyplin v zakladakh vyshchoi osvity” dlia zdobuvachiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity spets. 022 “Dyzain” [Curriculum for the discipline “Methods of teaching professional disciplines in higher education institutions” for applicants for the second (master’s) level of higher education, speciality 022 “Design”]. Khmelnytskyi, 11 p. [in Ukrainian].

Krasylnykova, H.V. (2023). Robocha prohrama navchalnoi dystsypliny “Pedahohika ta metodyka vykladannia spetsialnykh dystsyplin” dlia zdobuvachiv druhoho (mahisterskoho) rivnia vyshchoi osvity spetsialnosti 131 “Prykladna mekhanika” [Work programme of the discipline “Pedagogy and methods of teaching special disciplines” for applicants for the second (master’s) level of higher education in speciality 131 “Applied Mechanics”]. Khmelnytskyi, 11 p. [in Ukrainian].

Chzhao Zhuisiue, Vodiana, V., Shchur, L., Bankovskyi, A., Mashtaler, I. & Solonynka, T. (2023). Zastosuvannia tsyfrovykh tekhnolohii u formuvanni estetychnoi kompetentnosti maibutnikh pedahohiv zasobamy khoreohrafichnoho mystetstva [The use of digital technologies in the formation of aesthetic competence of future teachers by means of choreographic art]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 9 (217), pp. 135–140. [in Ukrainian].

Incheon Declaration and SDG4-Education 2030 Framework for Action (2015), UNESCO, 86 р. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-12

Номер

Розділ

Статті