ACADEMIC ENTREPRENEURSHIP: ESSENCE AND MAIN CHARACTERISTICS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.309825Ключові слова:
академічне підприємництво; підприємницький університет; переваги розвитку академічного підприємництва; передумови розвитку академічного підприємництва; сутність академічного підприємництва; характеристика академічного підприємництва.Анотація
Стаття присвячена вивченню проблеми академічного підприємництва. Визначено тенденції міжнародного простору вищої освіти, які обґрунтовують потребу у розвитку академічного підприємництва. Виконано аналіз довідкової літератури, яка подає трактування понять “академічний”, “підприємництво”, а також досліджено напрацювання науковців щодо трактування поняття “академічне підприємництво”. Представлено передумови розвитку академічного підприємництва (спрямованість на інноваційність, демонстрація потенціалу університету, комерціалізація науки і трансфер знань, конкурентна перевага на ринку, відповідність потребам ринку і суспільства), а також умови, за яких можливий розвиток підприємницького університету (автономність, ефективний менеджмент, гнучкість, інтеграція науки, освіти та бізнес-середовища). У статті висвітлено переваги розвитку академічного підприємництва (налагодження зв’язків із зовнішнім середовищем, підвищення престижності університету, розвиток науки і її популяризація, вдосконалення освітнього процесу, приваблення абітурієнтів і працевлаштування випускників, диверсифікація фінансування, поліпшення матеріально-технічної бази). Зроблено висновки, що академічне підприємництво – це поліфункціональний освітній феномен та соціально-економічний конструкт, що охоплює діяльність сучасного університету, спрямовану на ефективне використання усіх різновидів ресурсів з метою задоволення внутрішніх потреб, освітніх, наукових, технологічних, інноваційних запитів суспільства та економіки знань, різних галузей науки, і передбачає капіталізацію власного інтелектуального потенціалу. Визначено перспективи подальших наукових досліджень.
Посилання
Zhukov, S.A. (2017). Akademichne pidpryiemnytstvo yak faktor pidvyshchennia efektyvnosti pidpryiemstv i formuvannia innovatsiinoho potentsialu ekonomiky Ukrainy [Academic entrepreneurship as a factor in increasing the efficiency of enterprises and forming the innovative potential of the Ukrainian economy]. Bulletin of the Azov State Technical University. Series: Economic Sciences. Issue 33. pp. 65–74. [in Ukrainian].
Zavadskyi, Y.S., Osovska, T.V. & Yushkevych, O.O. Ekonomichnyi slovnyk [Economic dictionary]. Available at: https://library.nlu.edu.ua/POLN_TEXT/KNIGI/KONDOR/EKONOMIC_SL_2006.pdf [in Ukrainian].
Romanovskyi, O.O. (2015). Akademichne pidpryiemnytstvo yak chynnyk innovatsiinoho rozvytku sfery vyshchoi osvity i nauky Ukrainy [Academic entrepreneurship as a factor of innovative development of the sphere of higher education and science of Ukraine]. Bulletin of the Kyiv National University of Technology and Design. Series: Economic Sciences. Issue 4. pp. 37–51. [in Ukrainian].
Slovnyk.UA. Tlumachnyi slovnyk ukrainskoi movy [Thesaurus of Ukrainian language]. Available at:https://slovnyk.ua/index.php?swrd=%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%B5%D0%BC%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9 [in Ukrainian].
Turenko, A.M., Dmytriiev, I.A., Ivanilov, O.S. & Shevchenko, I.Yu. (2018). Slovnyk ekonomista ta pidpryiemtsia [Dictionary of the economist and entrepreneur]. Kharkiv, 340 p. [in Ukrainian].
Beckman, G.D. & Cherwitz, R.A. (2009). Intellectual Entrepreneurship: An Authentic Foundation for Higher Education Reform1. Planning for higher education. Vol. 34, Issue 4. pp. 27–36. [in English].
Cambridge dictionary. Thesaurus. Available at: https://dictionary.cambridge.org/[in English].
Clark, B.R., Pergamon, B.R. & Clark, B.C. (1998). Creating Entrepreneurial Universities: Organizational Pathways of Transformation. Bingley, UK: Emerald Group Publishing Limited. 163 p. [in English].
Collins online dictionary. Thesaurus. Available at: https://www.collinsdictionary.com/ [in English].
Etzkowitz, H. (2008). The Triple Helix: University-Industry-Government Innovation in Action. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group. 2008. 176 p. [in English].
Marginson, S. & Considine, M. (2000). The Enterprise University: Power, Governance, and Reinvention in Australia. Cambridge, UK: Cambridge University Press. 2000. 272 p. [in English].
Meyers, A.D. & Pruthi, S. (2011). Academic entrepreneurship, entrepreneurial universities and biotechnology. Journal of Commercial Biotechnology. Issue 17. pp. 349–357. [in English].
Mytsiuk, S. (2020). Features of the innovative forms of integration for the entrepreneurial universities. Actual problems of international relations. Vol. 1, Issue 140. pp. 81–88. [in English].
OECD & European Commission. (2012). A guiding framework for entrepreneurial universities. Available at: https://www.utadeo.edu.co/files/collections/documents/field_attached_file/ec-oecd_entrepreneurial_universities_framework.pdf [in English].
Shane, S. (2004). Academic entrepreneurship: university spinoffs and wealth creation. New horizons in academic entrepreneurship. Northampton: Edward Elgar. 352 p. [in English].
Slaughter, S. & Leslie, L. (1997). Academic Capitalism: Politics, Policies, and the Entrepreneurial University. Baltimore, MA: The Johns Hopkins University Press. 276 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.