ІННОВАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.309871Ключові слова:
онлайн-платформи; навчання програмування; вчителі інформатики; педагогічна освіта; інноваційні технології навчання; алгоритмічне мислення; індивідуалізація навчання; практичні навички програмування; цифрова компетентність; інтерактивне навчання.Анотація
У статті досліджуються інноваційні можливості впровадження онлайн-платформдля навчання програмування майбутніх вчителів інформатики. Розглядаються теоретичні засади використання таких платформ, зокрема теорії конструктивізму, зони проксимального розвитку та когнітивного навантаження. Проаналізовано чотири популярні платформи: LeetCode, HackerRank, CheckiO та Project Euler. Визначено ключові переваги їх застосування: індивідуалізація навчання, посилення мотивації, розвиток метакогнітивних навичок. Підкреслено роль онлайн-платформ як додаткового інструмента підвищення якості освіти.
Посилання
Achkovska-Leshkovska, E. & Spaseva, M. (2016). John Dewey’s educational theory and educational implications of Howard Gardner’s multiple intelligences theory. International journal of cognitive research in science, engineering and education, No. 4(2), pp. 57–66. DOI: https://doi.org/10.5937/ijcrsee1602057a (Accesed 11 Aug. 2024). [in English].
Martynovych, N., Boichenko, E., Vivchar, O., Myskova, N., Popovych, O. & Kasianenko, O. (2019). Formation of educational level of the population of ukraine in the conditions of formation of information society. International journal of engineering and advanced technology, No. 9(1), pp. 6406–6411. DOI: https://doi.org/10.35940/ijeat.a2205.109119 (Accessed 11 Aug. 2024). [in English].
Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, No. 55(1), pp. 68–78. DOI: https://doi.org/10.1037/0003-066x.55.1.68 (Accessed 11 Aug. 2024). [in English].
Sweller, J. (1994). Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design. Learning and Instruction, No. 4(4), pp. 295–312. DOI: https://doi.org/10.1016/0959-4752(94)90003-5 [in English].
Havrylenko, N. & Kozitska, N. (2022). Analitychne zabezpechennia tsyfrovykh transformatsii [Analytical support of digital transformations]. Economy and society, No. (38). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-38. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Gura, V., Nestorenko, T. & Makarenko, T. (2022). Doslidzhennia katehorii “osvitnia posluha”: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [The “educational service” category study: Interdisciplinary approach]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(2), pp. 91–104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Alieksieieva, G., Horbatiuk, L., Kravchenko, N., Chupryna, G. & Smolina, I. (2022). Zastosuvannia metodu hrupovoi dyskusii pry vykladanni informatychnykh dystsyplin u zakladakh profesiinoi osvity [Application of the group discussion method in the teaching of informatics disciplines in professional education institutions]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(3), pp. 225–236. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-225-236. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Alieksieieva, G., Kraynyuchenko, V., Horbatiuk, L., Kravchenko, N. & Ovsyannikov, O. (2023). Iz dosvidu vchytelia informatyky: orhanizatsiia dystantsiinoho navchanni uchniv v umovakh voiennoho stanu [From the experience of a computer science teacher: Organizing distance learning for students during times of war]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(3), pp. 360–373. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-3-360-373. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Bondarenko, O., Alieksieieva, G., Horbatiuk, L., Antonenko, O., Kravchenko, N. & Ovsyannikov, O. (2023). Iz dosvidu: rozvytok informatychnykh kompetentsii shkoliariv pochatkovoi shkoly z vykorystanniam metodu proiektiv na urokakh informatyky [From experience: developing primary school students’ it competencies using the project-based learning method in computer science lessons]. Youth & market, No. 9(217), pp. 97–103. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291102. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Pavlenko, L., Pavlenko, M. & Pavlenko, Y. (2023). Doslidzhennia neobkhidnosti vprovadzhennia tekhnolohii DevOps u navchannia maibutnikh vchyteliv informatyky [Research on the necessity of implementing devops technologies in the training of future computer science teachers]. Educological Discourse, No. 41(2). DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.214. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Pavlenko, L., Pavlenko, M. & Khomenko, V. (2019). Rozrobka zastosunku dlia provedennia anketuvan ta testuvan v osvitnomu protsesi movoiu Python [Development of application for investigation and testing in Python educational process]. Physical and Mathematical Education, No. 22(4), pp. 100–107. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2019-022-4-016. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Shvay, R. (2020). Konstruktyvizm ta osvitnii protses [Constructivism and the educational process]. Humanities Science Current Issues, No. 4(29), pp. 228–232. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/29.209679. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Yamshynska, N.V. & Nevkipilova, O.Ya. (2019). Osvitnii protses u konteksti idei konstruktyvizmu [Educational process within the constructivism theory]. Innovative pedagogy, No. 11(2), pp. 191–195. DOI: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/11/part_2/44.pdf. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.