ІННОВАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОНЛАЙН-ПЛАТФОРМ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.309871

Ключові слова:

онлайн-платформи; навчання програмування; вчителі інформатики; педагогічна освіта; інноваційні технології навчання; алгоритмічне мислення; індивідуалізація навчання; практичні навички програмування; цифрова компетентність; інтерактивне навчання.

Анотація

У статті досліджуються інноваційні можливості впровадження онлайн-платформдля навчання програмування майбутніх вчителів інформатики. Розглядаються теоретичні засади використання таких платформ, зокрема теорії конструктивізму, зони проксимального розвитку та когнітивного навантаження. Проаналізовано чотири популярні платформи: LeetCode, HackerRank, CheckiO та Project Euler. Визначено ключові переваги їх застосування: індивідуалізація навчання, посилення мотивації, розвиток метакогнітивних навичок. Підкреслено роль онлайн-платформ як додаткового інструмента підвищення якості освіти.

Біографії авторів

Максим Павленко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики Бердянського державного педагогічного університету

Лілія Павленко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри комп’ютерних технологій в управлінні та навчанні й інформатики Бердянського державного педагогічного університету

Євген Павленко

студент спеціальності 014 Середня освіта (Математика) Бердянського державного педагогічного університету

Віктор Молчанов

вчитель інформатики Вищетарасівського ліцею Мирівської сільської ради Нікопольського району, студент спеціальності 014 Середня освіта (Інформатика) Бердянського державного педагогічного університету

Посилання

Achkovska-Leshkovska, E. & Spaseva, M. (2016). John Dewey’s educational theory and educational implications of Howard Gardner’s multiple intelligences theory. International journal of cognitive research in science, engineering and education, No. 4(2), pp. 57–66. DOI: https://doi.org/10.5937/ijcrsee1602057a (Accesed 11 Aug. 2024). [in English].

Martynovych, N., Boichenko, E., Vivchar, O., Myskova, N., Popovych, O. & Kasianenko, O. (2019). Formation of educational level of the population of ukraine in the conditions of formation of information society. International journal of engineering and advanced technology, No. 9(1), pp. 6406–6411. DOI: https://doi.org/10.35940/ijeat.a2205.109119 (Accessed 11 Aug. 2024). [in English].

Ryan, R.M. & Deci, E.L. (2000). Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being. American Psychologist, No. 55(1), pp. 68–78. DOI: https://doi.org/10.1037/0003-066x.55.1.68 (Accessed 11 Aug. 2024). [in English].

Sweller, J. (1994). Cognitive load theory, learning difficulty, and instructional design. Learning and Instruction, No. 4(4), pp. 295–312. DOI: https://doi.org/10.1016/0959-4752(94)90003-5 [in English].

Havrylenko, N. & Kozitska, N. (2022). Analitychne zabezpechennia tsyfrovykh transformatsii [Analytical support of digital transformations]. Economy and society, No. (38). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-38-38. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Gura, V., Nestorenko, T. & Makarenko, T. (2022). Doslidzhennia katehorii “osvitnia posluha”: mizhdystsyplinarnyi pidkhid [The “educational service” category study: Interdisciplinary approach]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(2), pp. 91–104. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-2-91-104. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Alieksieieva, G., Horbatiuk, L., Kravchenko, N., Chupryna, G. & Smolina, I. (2022). Zastosuvannia metodu hrupovoi dyskusii pry vykladanni informatychnykh dystsyplin u zakladakh profesiinoi osvity [Application of the group discussion method in the teaching of informatics disciplines in professional education institutions]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(3), pp. 225–236. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2022-1-3-225-236. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Alieksieieva, G., Kraynyuchenko, V., Horbatiuk, L., Kravchenko, N. & Ovsyannikov, O. (2023). Iz dosvidu vchytelia informatyky: orhanizatsiia dystantsiinoho navchanni uchniv v umovakh voiennoho stanu [From the experience of a computer science teacher: Organizing distance learning for students during times of war]. Scientific Papers of Berdiansk State Pedagogical University Series Pedagogical Sciences, No. 1(3), pp. 360–373. DOI: https://doi.org/10.31494/2412-9208-2023-1-3-360-373. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Bondarenko, O., Alieksieieva, G., Horbatiuk, L., Antonenko, O., Kravchenko, N. & Ovsyannikov, O. (2023). Iz dosvidu: rozvytok informatychnykh kompetentsii shkoliariv pochatkovoi shkoly z vykorystanniam metodu proiektiv na urokakh informatyky [From experience: developing primary school students’ it competencies using the project-based learning method in computer science lessons]. Youth & market, No. 9(217), pp. 97–103. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291102. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Pavlenko, L., Pavlenko, M. & Pavlenko, Y. (2023). Doslidzhennia neobkhidnosti vprovadzhennia tekhnolohii DevOps u navchannia maibutnikh vchyteliv informatyky [Research on the necessity of implementing devops technologies in the training of future computer science teachers]. Educological Discourse, No. 41(2). DOI: https://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.214. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Pavlenko, L., Pavlenko, M. & Khomenko, V. (2019). Rozrobka zastosunku dlia provedennia anketuvan ta testuvan v osvitnomu protsesi movoiu Python [Development of application for investigation and testing in Python educational process]. Physical and Mathematical Education, No. 22(4), pp. 100–107. DOI: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2019-022-4-016. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Shvay, R. (2020). Konstruktyvizm ta osvitnii protses [Constructivism and the educational process]. Humanities Science Current Issues, No. 4(29), pp. 228–232. DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4863.4/29.209679. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

Yamshynska, N.V. & Nevkipilova, O.Ya. (2019). Osvitnii protses u konteksti idei konstruktyvizmu [Educational process within the constructivism theory]. Innovative pedagogy, No. 11(2), pp. 191–195. DOI: http://www.innovpedagogy.od.ua/archives/2019/11/part_2/44.pdf. (Accessed 11 Aug. 2024). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті