НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У МАЛІЙ АКАДЕМІЇ НАУК ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312178Ключові слова:
дослідження; діяльність; методологічна культура; розвиток; модель; учні; знання; процес; творчість.Анотація
У статті проаналізовано зміст науково-дослідницької діяльності учнів, акцентовано увагу на її особливостях, структурі, прямому і побічному продукті. Колективом авторів розроблено логіко-стратегічну модель науково-дослідницької діяльності учнів. Запропонована модель складається з восьми компонентів, які коротко схарактеризовані в цій статті. Модель передбачає досягнення конкретної цілі, якою є розвиток методологічної культури старшокласників можливостями освітнього простору Малої академії наук учнівської молоді.
Посилання
Busel, V.T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy: 250 000 sliv [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250,000 words]. Kyiv, Irpin. 1728 p. [in Ukrainian].
Halatiuk, M.Yu. & Halatiuk, Yu.M. (2024). Naukovo-doslidnytska diialnist yak zasib rozvytku metodolohichnoi kultury maibutnoho vchytelia [Research activity as a means of developing the methodological culture of the future teacher]. Current issues in modern science (“Pedagogy”). Kyiv, Vol. 6 (24), pp. 777–786. [in Ukrainian].
Halatiuk, T.Yu. & Halatiuk, Yu.M. (2017). Formuvannia metodolohichnoi kultury uchniv u protsesi rozviazuvannia tvorchykh fizychnykh zadach [Formation of methodological culture of students in the process of solving creative physical problems]. Physical and mathematical education: scientific journal, Vol. 2 (12), Sumy, pp. 51–56. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. Rivne, 552p. [in Ukrainian].
Karpenko, N.A. (2016). Psykholohiia tvorchosti: navch. posibnyk [Psychology of creativity: a study guide]. Lviv, 156 p. [in Ukrainian].
Kovalska, N.М & Halatiuk, M.Yu. (2017). Strukturno-lohichna model proektuvannia prohramy rozvytku zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [The structural-logical model of designing a program of development of general educational institution]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 12 (165), pp. 17–23. [in Ukrainian].
Lavrentieva, O.O. (2014). Rozvytok metodolohichnoi kultury maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin u protsesi profesiinoi pidhotovky: teoretyko-metodychnyi aspect [Development of methodological culture of future science teachers in the process of professional training: theoretical and methodological aspect]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].
Miier, T.I. (2014). Dydaktychni zasady orhanizatsii navchalno-doslidnytskoi diialnosti molodshykh shkoliariv [Didactic principles of the organization of educational and research activities of junior high school students]. Doctorʼs thesis. The Institute of Pedagogy of the NAPS of Ukraine. Kyiv, 594 p. [in Ukrainian].
Mikhno, O.P. (2010). Orhanizatsiia doslidnytskoi diialnosti starshoklasnykiv u protsesi vyvchennia ukrainskoi literatury [Organization of research activities of high school students in the process of studying Ukrainian literature]. Candidate’s thesis. The Institute of Pedagogy of the NAPS of Ukraine. Kyiv, 209 p. [in Ukrainian].
Moroz, P.V. & Moroz, I.V. (2018). Doslidnytska diialnist uchniv u protsesi navchannia vsesvitnoi istorii v osnovnii shkoli: metodychnyi posibnyk [Research activities of students in the process of learning world history in primary school: methodical guide]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].
Tsekhmistrova, H.S. (2004). Osnovy naukovykh doslidzhen [Basics of the scientific research]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.