НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ У МАЛІЙ АКАДЕМІЇ НАУК ЯК ЧИННИК РОЗВИТКУ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312178

Ключові слова:

дослідження; діяльність; методологічна культура; розвиток; модель; учні; знання; процес; творчість.

Анотація

У статті проаналізовано зміст науково-дослідницької діяльності учнів, акцентовано увагу на її особливостях, структурі, прямому і побічному продукті. Колективом авторів розроблено логіко-стратегічну модель науково-дослідницької діяльності учнів. Запропонована модель складається з восьми компонентів, які коротко схарактеризовані в цій статті. Модель передбачає досягнення конкретної цілі, якою є розвиток методологічної культури старшокласників можливостями освітнього простору Малої академії наук учнівської молоді.

Біографії авторів

Тарас Галатюк

магістр фізики, учитель фізики та інформатики Рівненської гімназії № 6

Михайло Галатюк

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки, освітнього менеджменту та соціальної роботи Рівненського державного гуманітарного університету

Юрій Галатюк

кандидат педагогічних наук, професор, професор кафедри фізики, астрономії та методики викладання Рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Busel, V.T. (Ed.). (2005). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy: 250 000 sliv [A large explanatory dictionary of the modern Ukrainian language: 250,000 words]. Kyiv, Irpin. 1728 p. [in Ukrainian].

Halatiuk, M.Yu. & Halatiuk, Yu.M. (2024). Naukovo-doslidnytska diialnist yak zasib rozvytku metodolohichnoi kultury maibutnoho vchytelia [Research activity as a means of developing the methodological culture of the future teacher]. Current issues in modern science (“Pedagogy”). Kyiv, Vol. 6 (24), pp. 777–786. [in Ukrainian].

Halatiuk, T.Yu. & Halatiuk, Yu.M. (2017). Formuvannia metodolohichnoi kultury uchniv u protsesi rozviazuvannia tvorchykh fizychnykh zadach [Formation of methodological culture of students in the process of solving creative physical problems]. Physical and mathematical education: scientific journal, Vol. 2 (12), Sumy, pp. 51–56. [in Ukrainian].

Honcharenko, S.U. (2011). Ukrainskyi pedahohichnyi entsyklopedychnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical encyclopedic dictionary]. Rivne, 552p. [in Ukrainian].

Karpenko, N.A. (2016). Psykholohiia tvorchosti: navch. posibnyk [Psychology of creativity: a study guide]. Lviv, 156 p. [in Ukrainian].

Kovalska, N.М & Halatiuk, M.Yu. (2017). Strukturno-lohichna model proektuvannia prohramy rozvytku zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [The structural-logical model of designing a program of development of general educational institution]. Youth & market. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 12 (165), pp. 17–23. [in Ukrainian].

Lavrentieva, O.O. (2014). Rozvytok metodolohichnoi kultury maibutnikh uchyteliv pryrodnychykh dystsyplin u protsesi profesiinoi pidhotovky: teoretyko-metodychnyi aspect [Development of methodological culture of future science teachers in the process of professional training: theoretical and methodological aspect]. Kyiv, 456 p. [in Ukrainian].

Miier, T.I. (2014). Dydaktychni zasady orhanizatsii navchalno-doslidnytskoi diialnosti molodshykh shkoliariv [Didactic principles of the organization of educational and research activities of junior high school students]. Doctorʼs thesis. The Institute of Pedagogy of the NAPS of Ukraine. Kyiv, 594 p. [in Ukrainian].

Mikhno, O.P. (2010). Orhanizatsiia doslidnytskoi diialnosti starshoklasnykiv u protsesi vyvchennia ukrainskoi literatury [Organization of research activities of high school students in the process of studying Ukrainian literature]. Candidate’s thesis. The Institute of Pedagogy of the NAPS of Ukraine. Kyiv, 209 p. [in Ukrainian].

Moroz, P.V. & Moroz, I.V. (2018). Doslidnytska diialnist uchniv u protsesi navchannia vsesvitnoi istorii v osnovnii shkoli: metodychnyi posibnyk [Research activities of students in the process of learning world history in primary school: methodical guide]. Kyiv, 96 p. [in Ukrainian].

Tsekhmistrova, H.S. (2004). Osnovy naukovykh doslidzhen [Basics of the scientific research]. Kyiv, 240 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті