ІННОВАЦІЇ В ПРОЦЕСІ ОРГАНІЗАЦІЇ ВАЛЕОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312195

Ключові слова:

валеологічне виховання; організація виховного процесу; ментальне здоров’я; STEM-освіта.

Анотація

У статті проаналізовано актуальність здоров’язбережувальних напрямів розвитку особистості у організації виховного процесу. Для розгляду подано проблему налагодження співпраці освітніх закладів та громадськості з використанням інноваційних методів. Уточнено зміст понять “валеологічне виховання”, “ментальне здоров’я”, “здоров’язбережувальні заходи” з урахуванням досліджень сучасних науковців та педагогів-практиків. Висвітлено завдання валеологічного виховання, які мають актуальність для гармонійного розвитку особистості, виокремлено думки відомих психологів, педагогів щодо особливостей дитячого мислення, усвідомлення валеологічних цінностей. Подано для обговорення способи використання інновацій в процесі організації розвивального середовища, підкреслено важливість системного застосування практичних і теоретичних методів виховання.

Біографії авторів

Надія Дудник

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Світлана Береза

старший викладач кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Andryushchenko, T.K. Formuvannya tsinnisnoho stavlennya do vlasnoho zdorovya v ditey starshoho doshkilnoho viku [Formation of value attitude to own health in children of senior preschool age]. Candidate’s thesis. Kyiv, 2007. 258 p. [in Ukrainian].

Bazova prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku “Ya u sviti” [Basic programme of preschool child development “I am in the world”]. (Ed.). O.L. Kononko. Issue. 5. Kyiv, 2021. 456 p. [in Ukrainian]

Vyslovy vydatnykh lyudey pro zdorov’ya ta zdorovyy sposib zhyttya [Statements of famous people about health and healthy lifestyle]. Available at: http://hptu14.com.ua/news/315-vyslovy-vydatnykh-liudei-pro-zdorov-ia-ta-zdorovyi-sposib-zhyttia.html [in Ukrainian].

Hratysya i ne boyatysya: diyevi porady dlya vykhovateliv ta batkiv doshkilnyat [Play and don’t be afraid: effective advice for educators and parents of preschoolers]. (2024). Available at: https://numo.mon.gov.ua/gratisya-i-ne-boyatisya [in Ukrainian].

Doshkilnyatam – osvita dlya staloho rozvytku [Education for Sustainable Development for Preschoolers: a teaching and methodological guide for preschool educational institutions]. N. Havrysh, O. Saprykina, O. Pometun; Dnipropetrovsk, 2014. 120 p. [in Ukrainian].

Zahalna teoriya zdorovya ta zdorovyazberezhennya: kolektyvna monohrafiya [General theory of health and health protection: a collective monograph]. (Ed.). Y.D. Boychuk. Kharkiv, 2017. 488 p. [in Ukrainian].

Zelenska, O. (2023). Choho vdalosya dosyahty u reformuvanni systemy kharchuvannya v osviti [What has been achieved in reforming the nutrition system in education]. Available at: https://moz.gov.ua/uk/2023-chogo-vdalosja-dosjagti-u-reformuvannja-sistemi-harchuvannja-u-zakladah-osviti [in Ukrainian].

Nesterenko, V.V. (2015). Problema vykhovannya u doshkilnykiv navychok zdorovoho sposobu zhyttya. Nauka i osvita [The problem of teaching preschoolers healthy lifestyle skills. Science and education]. No. 9. pp. 138–143. [in Ukrainian].

Osvita i myr. Pratsi Marii Montessori [Education and Peace. The works of Maria Montessori]. Kyiv, 2023. 166 p. [in Ukrainian].

Pavelkiv, R. & Tsyhypalo, O. (2011). Dytyacha psykholohiya: navch. Posib [Child psychology: a textbook]. Kyiv, 375 p. [in Ukrainian].

Prohrama “Osvita dlya staloho rozvytku” [The Education for Sustainable Development Programme]. Available at: https://oplatforma.com.ua/article/2343-programa-doshklnyatam-osvtu-dlya-stalogo-rozvitku [in Ukrainian].

Formuyemo u starshykh doshkilnykiv tsilisne svitobachennya: navchalno-metodychnyy posibnyk [Forming a holistic worldview in senior preschoolers: a study guide]. Kononko O.L., Lutsenko V.O., Nechay S.P., Plokhiy Z.P. et al. Kyiv, 2013. 260 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті