USE OF DISTANCE AND BLENDED EDUCATION TECHNOLOGIES IN THE ORGANIZATION OF IMPROVING THE QUALIFICATIONS OF TEACHERS IN POSTGRADUATE EDUCATION OF UKRAINE
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312198Ключові слова:
вчитель; післядипломна педагогічна освіта; підвищення кваліфікації; дистанційне навчання; змішане навчання; електронне навчально-методичне забезпечення; Україна; іноземний досвід.Анотація
У статті обґрунтовано важливість використання технологій дистанційного і змішаного навчання в організації підвищення кваліфікації вчителів у післядипломній освіті України. Акцентовано на необхідності застосування у навчальному процесі сучасного електронного ресурсного забезпечення освітнього процесу, якому останнім часом у педагогічній науці та практиці надається значна увага.
Розглянуто різні підходи до визначення понять “змішане навчання” і “гібридне навчання”. Проведено аналіз українських та іноземних джерел, який засвідчив неоднозначність тлумачення сутності цих понять у контексті їх застосування для післядипломної освіти фахівців, зокрема організації підвищення кваліфікації вчителів. Також можна відзначити важливість запропонованих автором схем використання технологій змішаного і дистанційного навчання в організації підвищення кваліфікації вчителів, що покликано підвищити якість надання освітніх послуг та базується на пропозиціях, викладених у міжнародних публікаціях “Стратегії для змішаної П(ПТ)О у відповідь на Covid-19” міжурядової організації Співдружність у навчанні (COL – Commonwealth of Learning).
Виокремили такі схеми використання технології дистанційного і змішаного навчання в організації підвищення кваліфікації українських вчителів: 1) підсилення результатів навчання за допомогою цифрових технологій та моделей змішаного навчання; 2) здійснення освітнього процесу в дистанційному режимі із застосуванням змішаного навчання; 3) навчання відбувається повністю дистанційно. Додатково наведено приклади найкращих практик та ідеї конструктивного досвіду щодо організації підвищення кваліфікації вчителів.
Посилання
Barber, W. (2020). View of Building Creative Critical Online Learning Communities through Digital Moments. The Electronic Journal Od E-Learning, Vol. 18(5), pp. 387–396. DOI: https://doi.org/10.34190/JEL.18.5.002. [in English].
Edera. “Studiia onlain-osvity”. URL: https://www.ed-era.com/ (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
Havenga, M. (2020). COVID-19: Transition to online problem-based learning in robotics – challenges, opportunities and insights. International Symposium on Project Approaches in Engineering Education, 10 (September), pp. 339–346. [in English].
Kabysh, M. (2023). Innovatsiini tekhnolohii rozvytku pedahohichnoi maisternosti vykladacha zahalnoosvitnikh dystsyplin zakladu profesiinoi osvity [Innovative technologies for the development of pedagogical skills of a teacher of general education disciplines at a professional education institution]. Knowledge, Education, Law, Management. Lublin, Vol. 2 (54), pp. 3–9. [in Ukrainian].
Kybartaite, A. & Nousiainen, J. (2007). Review of e-teaching / e-learning Practices and Technologies, 2005, pp. 1–25. [in English].
Monitoring trendów edukacyjnych. Jak kształcić na potrzeby gospodarki opartej na innowacjach? [Monitoring educational trends. How to educate for the needs of an innovation-based economy?]. Warszawa, 2021. 61 p. [in Polish].
Nauka onlain: onlain-laboratorii z khimii ta fizyky [Science online: online laboratories in chemistry and physics]. Chornomorsk National University named after Petro Mohyla. URL: https://chmnu.edu.ua/nauka-onlajn-onlajn-laboratoriyi-z-himiyi-ta-fiziki/ (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
Naukovo-metodychni zasady kredytno-modulnoi orhanizatsii navchalnoho protsesu pry pidvyshchenni kvalifikatsii kerivnykh kadriv za ochno-dystantsiinoiu formoiu navchannia [Scientific and methodical principles of the credit-module organization of the educational process when improving the qualifications of managerial personnel by face-to-face and distance education]. (Eds.). Oliinyk, V.V., Hravit V.O., Liakhotska L.L. et al. Kyiv, 2012. 210 p. [in Ukrainian].
Oliinyk, L. (2016). Zmishane navchannia – model efektyvnoi orhanizatsii kursiv pidvyshchennia kvalifikatsii v systemi pisliadyplomnoi osvity [Blended learning is a model of effective organization of professional development courses in the postgraduate education system]. Innovation in education. Kyiv, Vol. 1–2 (72–73), pp. 33–39. [in Ukrainian].
Pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohichnykh pratsivnykiv [Improving the qualifications of teaching staff]. Free legal assistance. Availablea at: https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
Polozhennia pro dystantsiinu formu zdobuttia povnoi zahalnoi serednoi osvity [Regulations on the distance form of obtaining a complete general secondary education]. Approved by the Order of the Ministry of Social Policy of Ukraine dated September 8, 2020 No. 1115 “Some issues of distance learning organization”. Official Herald of Ukraine. (2020). Vol. 81. p. 415. Art. 2645. [in Ukrainian].
Petroshchuk, N. & Matviichuk O. (2024). Rozvytok form ta zmistovoho napovnennia pidvyshchennia kvalifikatsii pedahohiv (kinets IXX st. ‒ pochatok XXI st.) [The development of the forms and content of teacher training (end of the 19th century – beginning of the 21st century)]. Youth & market. Vol. 3 (223). pp. 128‒132. [in Ukrainian].
Strategies for blended TVET in response to COVID-19 is made available under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 Licence (international). Available at: https://www.thecommonwealth.io/wp-content/uploads/2020/07/StrategiesforblendedTVETCOVID19.pdf (Accessed 15 Apr. 2024). [in English].
Tsyfrovi navychky dlia vchyteliv [Digital skills for teachers]. Action. Education. Available at: https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-iz-tsyfrovoi-hramotnosti-dlia-vchyteliv (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
What is b-learning and why can it be of interest to you? Samalane. Available at: https://samelane.com/blog/what-is-blended-learning/ (Accessed 15 Apr. 2024). [in English].
Zmishane navchannia v ramkakh Prohramy [Blended learning within the Program]. Educational reform support program in Ukraine “Democratic School”. Available at: https://www.schools-for-democracy.org/onlain-navchannia/zmishane-navchannia-v-ramkakh-prohramy (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
ZNO Vchytel [ZNO Teacher]. Udemy. Available at: https://www.udemy.com/course/znoteacher/ (Accessed 15 Apr. 2024). [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.