ОСОБЛИВОСТІ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ОПОРНИХ ЗАКЛАДІВ – НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИХ КОМПЛЕКСІВ У РАМКАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312259Ключові слова:
педагогічна діяльність; дистанційне навчання; дистанційна освіта; освітня система; технології дистанційного навчання; опорний заклад освіти; філія; онлайн-навчання.Анотація
У статті досліджено особливості педагогічної компетентності вчителів опорних закладів навчально-виховних комплексів, що виконують свою професійну діяльність в умовах дистанційної освіти. Актуальність статі полягає у вивченні педагогічної компетентності, яка виступає одним із головних чинників високої ефективності освітнього процесу під час дистанційного навчання. У сучасних умовах в нашій країні виникає особлива потреба в дистанційному навчанні. У зв’язку з модернізацією освіти та створенням опорних закладів виникає проблема вивчення впровадження у них дистанційної форми навчання. На базі Опорного закладу навчально-виховного комплексу “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – навчальний дошкільний заклад – позашкільний навчальний заклад – гімназія” ми провели дослідження особливостей роботи педагогів. Для цього було проведено-онлайн дослідження, за яким визначено основні форми взаємодії учасників навчального процесу під час дистанційного навчання. Ми дослідили форми роботи вчителів, аспекти удосконалення їх педагогічної майстерності. З огляду на спостереження та спілкування з працівниками опорного закладу освіти висвітлили основні моменти педагогічної діяльності в умовах окупації та в контексті дистанційного навчання.
Посилання
Adamova, I. & Gholovachuk, T. (2012). Dystancijne navchannja: suchasnyj poghljad a perevaghy ta problemy [Distance learning: a modern view and advantages and problems]. Origins of pedagogical skill. No. 10. pp. 4–6. [in Ukrainian].
Ghetta, V.Gh., Jermak, S.M., Dzhevagha, Gh.V., Shuljgha, O.M., Povechera, I.V., Nosovecj, N.M. & Koljada, A.M. (2017). Dystancijne navchannja: dydaktyka, metodyka, orghanizacija: monoghrafija [Distance learning: didactics, methodology, organization: monograph]. 286 p. [in Ukrainian].
Ghoncharuk, V.V. & Ghoncharuk, V.A. (2021). Dystancijne navchannja u konteksti vyklykiv sjoghodennja [Distance learning in the context of today’s challenges]. International scientific and practical conference “Pedagogy and Psychology in the Modern World: the art of teaching and learning”: conference proceedings: “Baltija Publishing”, pp. 104–107. [in Ukrainian].
Dutchak, I. (2023). Innovatsiini formy roboty v zakladakh osvity v umovakh voiennoho stanu [Innovative forms of work in educational institutions under martial law]. Problems of education. No. 1 (98). pp. 280–298. [in Ukrainian].
Iermak, N.V. (2020). Opornyi zaklad zahalnoi serednoi osvity: orhanizatsiia roboty shchodo zabezpechennia yakisnoi osvity [The main institution of general secondary education: organization of work to ensure quality education]. Pedagogical horizons. No. 5 (113). pp. 4–12. [in Ukrainian].
Kohut, U., Sikora, O. & Vdovychyn, T. (2022). Vyklyky navchannia ta vykladannia v umovakh viiny [Challenges of learning and teaching in the conditions of war]. Youth & market, No. 6 (204). C. 83–88. [in Ukrainian].
Kukharenko, V.M. & Bondarenko, V.V. (2020). Ekstrene dystantsiine navchannia v Ukraini [Emergency distance learning in Ukraine]. Kharkiv, 409 p. [in Ukrainian].
Makhynia, L.M., Hnezdilova, Ya.V. & Hnatenko, V.M. (2023). Dystantsiine navchannia v umovakh lokdaunu i viiny v Ukraini [Distance learning in the conditions of lockdown and war in Ukraine].“PLANTA+. NAUKA, PRAKTYKA TA OSVITA” Materialy IV Naukovo-praktychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu, do 20-richchia kafedry farmakohnozii ta botaniky Natsionalnoho medychnoho universytetu imeni O.O. Bohomoltsia – PLANTA+. SCIENCE, PRACTICE AND EDUCATION”: Proceedings of the 4th scientific and practical conference with international participation, for the 20th anniversary of the Department of Pharmacognosy and Botany of the National Medical University named after O.O. Bohomolets. No. 2. pp. 98–100. [in Ukrainian].
Oleksiuk, O., Teriaieva, L. & Teraiev, V. (2023). Osoblyvosti orhanizatsii osvitnoho protsesu v umovakh dystantsiinoho navchannia [Peculiarities of the organization of the educational process in the conditions of distance learning]. Educational discourse, No. 1(40). pp. 40–58. DOI: ttps://doi.org/10.28925/2312-5829.2023.13. [in Ukrainian].
Ovcharuk, O. (2019). Tsyfrova kompetentnist uchytelia: mizhnarodni tendentsii ta ramky [Teacher digital competence: international trends and frameworks]. A new pedagogical thought. No. 4. pp. 52–55. [in Ukrainian].
Opornyi zaklad – navchalno-vykhovnyi kompleks Askaniia-Nova “Zahalnoosvitnia shkola I-III stupeniv – doshkilnyi navchalnyi zaklad – pozashkilnyi navchalnyi zaklad – himnaziia” Askaniia-Nova selyshchnoi rady [The main institution is the educational and educational complex Askaniya-Nova “General school of grades I-III – preschool educational institution – extracurricular educational institution – gymnasium” of the Askaniya-Nova settlement council]. Available at: https://an.school.org.ua/administraciya-nz-17-45-15-14-02-2020/. [in Ukrainian].
Polozhennia pro dystantsiine navchannia: Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrainy vid 25 kvitnia 2013. 466 [Regulations on distance learning: Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated April 25, 2013. 466]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text. [in Ukrainian].
Popovych, L.M. (2020). Orhanizatsiia upravlinnia opornym zakladom osvity v umovakh dystantsiinoho navchannia [Organization of the management of the main educational institution in the conditions of distance learning]. The 4th International scientific and practical conference “Science and education: problems, prospects and innovations”. pp. 550–555. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.