РОЗВИТОК ГУМАНІТАРНИХ ЦІННОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312263Ключові слова:
цінності; гуманітарні цінності; професійна культура; професійна підготовка; студенти-медики.Анотація
Роль гуманітарних цінностей у сфері медичної освіти набуває все більшої актуальності з огляду на розвиток медицини та інформаційно-комунікаційних технологій. Також реформування системи охорони здоров’я має особливе значення як для лікарів, так і для пацієнтів з урахуванням ціннісних орієнтацій. Реалізація спрямованості медичної освіти переважно на формування та розвиток професійних цінностей при недодостатній увазі до гуманістичних цінностей стали надзичайно актуальні в період війни.
Цінності, як і ціннісні орієнтації закладаються і розвиваються у процесі здобуття особистістю соціального досвіду і, відповідно, проявляються у певних цілях, переконаннях, інтересах, тобто особистість проходить процес адаптації і соціалізації.
Підвищення ролі культуротворчої складової освітнього середовища дає змогу забезпечити психолого-педагогічні умови розвитку гуманітарних цінностей професійної культури у майбутніх медиків у двох площинах освітньої діяльності: педагогічній та психологічній.
Таким чином, глобальні зміни, а саме фундаменталізація чи глобалізація, мають безпосередній вплив на становлення ціннісних орієнтацій особистості.
Посилання
Kyslynska, D.M. (2015). Tsinnisni oriyentatsiyi: teoretychnyy ohlyad [Value orientations: theoretical overview]. Problems of extreme and crisis psychology. Vol. 18. pp. 89–97. [in Ukrainian].
Kobernyk, L.O. (2008). Rol ta mistse tsinnisnykh oriyentatsiy u formuvanni osobystosti [The role and place of value orientations in the formation of personality]. Science and education. Scientific and practical journal of the Southern Scientific Center of the National Academy of Sciences of Ukraine. No. 4–5. pp. 28–33. [in Ukrainian].
Panchuk, N. (2019). Tsinnisni oriyentatsiyi yak skladova zhyttyevykh stratehiy osobystosti [Value orientations as a component of life strategies of an individual]. Collection of scientific works “Problems of modern psychology”. No. 27. DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27 [in Ukrainian].
Stasevska, O.A. (2014). Systema tsinnostey yak osnova buttya suchasnoho ukrayinskoho suspilstva [The system of values as the basis of modern Ukrainian society]. Bulletin of the National University “Law Academy of Ukraine named after Yaroslav Mudryi”. No 1 (20). pp. 62–76. [in Ukrainian].
Tselyakova, O.M. (2009). Dukhovnist i tsinnisni oriyentatsiyi studentskoyi molodi Ukrayiny v transformatsiynomu suspilstvi [Spirituality and value orientations of student youth of Ukraine in a transformational society]. Humanitarian Bulletin ZDIA. Vol. 38. pp. 222–233. [in Ukrainian].
Heinrich Rickert (1986). The Limits of Concept Formation in Natural Science: A Logical Introduction to the Historical Sciences. Cambridge University Press, 276 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.