РОЗВИТОК ГУМАНІТАРНИХ ЦІННОСТЕЙ ПРОФЕСІЙНОЇ КУЛЬТУРИ У СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312263

Ключові слова:

цінності; гуманітарні цінності; професійна культура; професійна підготовка; студенти-медики.

Анотація

Роль гуманітарних цінностей у сфері медичної освіти набуває все більшої актуальності з огляду на розвиток медицини та інформаційно-комунікаційних технологій. Також реформування системи охорони здоров’я має особливе значення як для лікарів, так і для пацієнтів з урахуванням ціннісних орієнтацій. Реалізація спрямованості медичної освіти переважно на формування та розвиток професійних цінностей при недодостатній увазі до гуманістичних цінностей стали надзичайно актуальні в період війни.

Цінності, як і ціннісні орієнтації закладаються і розвиваються у процесі здобуття особистістю соціального досвіду і, відповідно, проявляються у певних цілях, переконаннях, інтересах, тобто особистість проходить процес адаптації і соціалізації.

Підвищення ролі культуротворчої складової освітнього середовища дає змогу забезпечити психолого-педагогічні умови розвитку гуманітарних цінностей професійної культури у майбутніх медиків у двох площинах освітньої діяльності: педагогічній та психологічній.

Таким чином, глобальні зміни, а саме фундаменталізація чи глобалізація, мають безпосередній вплив на становлення ціннісних орієнтацій особистості. 

Біографії авторів

Оксана Ісаєва

доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Національного університету “Львівська політехніка”професор кафедри латинської та іноземних мов Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького

Ганна Шайнер

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Інституту гуманітарних і соціальних наук Національного університету Львівська політехніка

Посилання

Kyslynska, D.M. (2015). Tsinnisni oriyentatsiyi: teoretychnyy ohlyad [Value orientations: theoretical overview]. Problems of extreme and crisis psychology. Vol. 18. pp. 89–97. [in Ukrainian].

Kobernyk, L.O. (2008). Rol ta mistse tsinnisnykh oriyentatsiy u formuvanni osobystosti [The role and place of value orientations in the formation of personality]. Science and education. Scientific and practical journal of the Southern Scientific Center of the National Academy of Sciences of Ukraine. No. 4–5. pp. 28–33. [in Ukrainian].

Panchuk, N. (2019). Tsinnisni oriyentatsiyi yak skladova zhyttyevykh stratehiy osobystosti [Value orientations as a component of life strategies of an individual]. Collection of scientific works “Problems of modern psychology”. No. 27. DOI: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2015-27 [in Ukrainian].

Stasevska, O.A. (2014). Systema tsinnostey yak osnova buttya suchasnoho ukrayinskoho suspilstva [The system of values as the basis of modern Ukrainian society]. Bulletin of the National University “Law Academy of Ukraine named after Yaroslav Mudryi”. No 1 (20). pp. 62–76. [in Ukrainian].

Tselyakova, O.M. (2009). Dukhovnist i tsinnisni oriyentatsiyi studentskoyi molodi Ukrayiny v transformatsiynomu suspilstvi [Spirituality and value orientations of student youth of Ukraine in a transformational society]. Humanitarian Bulletin ZDIA. Vol. 38. pp. 222–233. [in Ukrainian].

Heinrich Rickert (1986). The Limits of Concept Formation in Natural Science: A Logical Introduction to the Historical Sciences. Cambridge University Press, 276 p. [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті