ОСТАП МАКАРУШКА ПРО ПЕДАГОГІКУ ЯК НАУКУ ВИХОВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312269Ключові слова:
Остап Макарушка; підручник; наука виховання; цінності; діти; виховник.Анотація
У статті розкрито погляди українського педагога Остапа Макарушки на педагогіку як науку виховання, викладені у підручнику для шкіл і родин “Наука вихованя”. Педагогіка – це мистецтво вести молодь до досконалості, забезпечуючи як фізичне здоров’я, так і духовне збагачення. Педагогіка навчає дорослих мистецтва виховання, яке передбачає глибоке розуміння дитячої психології та фізіології. Педагог повинен не тільки знати, чого хоче досягти, але й уміти передбачити потреби майбутнього суспільства, формувати освічених, моральних та свідомих особистостей. Акцентовано увагу на ідеях правди, добра і краси, які спонукають до постійного розвитк уі самовдосконалення. Підручник є цінним внеском у розвиток теорії виховання.
Посилання
Bodak, L. (2019). Providni napriamy diialnosti O. Makarushky v Ruskomu pedahohichnomu tovarystvi (1890–1910) [Leading directions of O. Makarushka’s activity in the Russian pedagogical society (1890–1910)]. Scientific vector in the Balkans, No. 1 (3), pp. 16–18. [in Ukrainian].
Vyshnivskyi, R. (2007). Ivan Franko pro rol vchytelia u navchanni ta vykhovanni uchnivskoyi molodi [Ivan Franko on the role of a teacher in teaching and educating the student youth]. Youth & market, No. 8, pp. 114–118. [in Ukrainian].
Vyshnivskyi, R. (2008). Ridna mova i literatura yak chynnyky vykhovannia uchnivskoyi molodi u tvorchosti Ivana Franka [Native language and literature as factors of education of student youth in the works of Ivan Franko]. Scientific Bulletin of Chernivtsi University, Vol. 393, pp. 7–13. [in Ukrainian].
Dudnyk, N. (2005). Ideia natsionalnoho vykhovannia v pedahohichnomu ta prosvitnytskomu dorobku Antona Lototskoho [The idea of national education in the pedagogical and educational works of Anton Lototskyi]. Youth & market, No. 4, pp. 95–98. [in Ukrainian].
Zavhorodnia, T. (1998). Dydaktychna dumka v Halychyni (1919–1939 roky) [Didactic thought in Galicia (1919–1939)]. Ivano-Frankivsk, 168 p. [in Ukrainian].
Karpenko, O. & Bodak, L. (2022). Pedagogichni idei Ostapa Makarushky (1867–1931) [Pedagogical ideas of Ostap Makarushka (1867–1931)]. Odesa, 258 p. [in Ukrainian].
Levytska, L. (2004). Ostatp Makarushka pro vykhovannia kharakteryny dytyny [Ostap Makarushka on the education of a child’s character]. Science & Education, No. 1, pp. 100–103. [in Ukrainian].
Makarushka, O. (1922). Nauka vykhovania [The science of education]. A textbook for schools and families. Lviv, 152 p. [in Ukrainian].
Strazhnikova, I. (2016). Ivanna Petriv: pedahoh, hromadskyi diiach, pysmennyk [Ivanna Petriv: educator, public figure, writer]. Ivano-Frankivsk, 132 p. [in Ukrainian].
Chepil, M. (1999). Vretsona pro zmist diialnosti vchytelia shchodo formuvannia natsionalnoi svidomosti uchniv [Spindles about the content of the teacher’s activity in forming the national consciousness of students]. Creative personality of the teacher: problems of theory and practice, No.3, pp. 164–168. [in Ukrainian].
Chepil, M. (2000). Ukrainska ideia v pedahohichnii spadshchyni Mykhaila Halushchynskoho [Ukrainian idea in the pedagogical heritage of Mykhailo Halushchynskyi]. Scientific notes of Ternopil State Pedagogical University. Series: pedagogy, No. 8, pp. 28–31. [in Ukrainian].
Chepil, M. & Vyshnivskyi, R. (2016). “… yaka molod, take i maibutnie narodu”. Ivan Franko pro osvitu ta vykhovannia [“… what kind of youth, such is the future of the people”. Ivan Franko on education and upbringing]. Kyiv, 420 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.