ПРОБЛЕМА ФОРМУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ-АГРАРІЇВ У ПРОЦЕСІ МАТЕМАТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ В КРИЗОВИХ УМОВАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312274

Ключові слова:

інноваційна компетентність; математична підготовка; фахівці-аграрії; кризові умови; аграрні заклади вищої освіти.

Анотація

У статті розглянуто проблему формування інноваційної компетентності майбутніх фахівців аграрного профілю в процесі математичної підготовки, яка має бути спрямована на задоволення сучасних вимог сільськогосподарського виробництва на основі математичного моделювання в системі Mathcad.

Доведено провідну роль математичної складової у формуванні інноваційної компетентності майбутніх фахівців-аграріїв. Розглянуто шляхи її формування в умовах кризи, використовуючи сучасні освітні технології. Зокрема, це дистанційна та змішана форми навчання, з використанням програмного забезпечення для математичного моделювання Mathcad.

Обґрунтовано основні принципи формування математичної компетентності майбутніх фахівців, використовуючи функціональні можливості консорціуму та показано, що за такого підходу трансформація математичних дисциплін відбувається за рахунок створення відповідних інформаційних середовищ.

Доведено доцільність впровадження математичного моделювання на базі Mathcad у процесі формування інноваційної компетентності майбутніх аграріїв. На основі вказаних узагальнених принципів продемонстровано впровадження відповідної технології в аграрних закладах вищої освіти.

Біографія автора

Людмила Новицька

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики, фізики та компютерних технологій Вінницького національного аграрного університету

Посилання

Bobrycjka, V.I. & Procjka S.M. (2019). Orghanizacijno-pedaghoghichni umovy vykorystannja elektronnykh navchaljnykh kursiv v osvitnjomu procesi zakladiv vyshhoji osvity Ukrajiny [Organizational and pedagogical conditions for the use of electronic training courses in the educational process of higher education institutions of Ukraine]. Bulletin of the National Aviation University. Series: Pedagogy. Psychology, Vol. 15, pp. 9–18. [in Ukrainian].

Dzis, V.G., Levchuk, O.V. & Dyachynska, O.M. (2020). Prykladna matematyka na osnovi Mathcad [Applied mathematics based on Mathcad]. Vinnycya, 378 p. [in Ukrainian].

Zyukov, M.E. (2013). Obuchenie vysshey matematike s ispolzovaniem Microsoft Mathematics [Teaching advanced mathematics using Microsoft Mathematics]. Bulletin of Taras Shevchenko Luhansk National University. Pedagogical sciences, No. 20, pp. 67–72.

Kaletnik, Gh.M. (2013). Naukovo-navchaljno-vyrobnychyj kompleks jak koncepcija mekhanizmu perekhodu aghropromyslovogho vyrobnyctva na innovacijnu modelj rozvytku [Scientific-educational-production complex as a concept of the mechanism of transition of agro-industrial production to an innovative model of development]. Economy of agro-industrial complex, No. 9, pp. 5–11. [in Ukrainian].

Katalogh osvitnikh proghram pidghotovky bakalavriv 2023–2024 n.r. [Catalog of educational programs for bachelors 2023-2024 n.y. National University of Bioresources and Nature Management of Ukraine]. Availablea at: https://nubip.edu.ua/node/46601 (Accessed 01 August 2024). [in Ukrainian].

Kyslova, M.A. & Slovak, K.I. (2016). Metodyka vykorystannja mobiljnogho navchaljnogho seredovyshha u navchanni vyshhoji matematyky majbutnikh inzheneriv – elektromekhanikiv [The method of using a mobile educational environment in teaching higher mathematics to future electromechanical engineers]. Information technologies and teaching aids, Vol. 1, No. 1, pp. 27–35. [in Ukrainian].

Kononets, N. (2013). Informacijno-osvitnje seredovyshhe jak dydaktychna osnova dlja resursno-orijentovanogho navchannja studentiv u aghrarnomu koledzhi [Information and educational environment as a didactic basis for resource-oriented education of students in an agricultural college]. Proceedings of the Origins of pedagogical skills: coll. of science works. (Poltav. National Pedagogical University named after V.G. Korolenko, 2013), pp. 129–134. [in Ukrainian].

Kornjev, R.S. (2006). Pidghotovka majbutnikh ekonomistiv-aghrarnykiv do profesijnoji informacijnoji dijaljnosti [Training of future agrarian economists for professional information activities]. Candidate’s thesis. Ternopil, 293 p. [in Ukrainian].

Levchuk, O.V. (2020). Vyshha matematyka [Higher mathematics]. Electronic study guide. Vinnycya. Available at: http://socrates.vsau.org/b04213/elbook/view_index.php (Accessed 10 June 2024). [in Ukrainian].

Levchuk, O.V. & Novytska, L.I. (2017). Dydaktychni osoblyvosti tekhnolohii vykorystannia systemy Mathcad v matematychnii pidhotovtsi fakhivtsiv ahrarnoi haluzi [Didactic features of the technology of using the Mathcad system in the mathematical training of specialists in the agricultural sector]. Economy. Finances. Management: current issues of science and practice. No. 3, pp. 78–89. [in Ukrainian].

Ministerstvo aghrarnoji polityky ta prodovoljstva Ukrajiny [Ministry of Agrarian Policy and Food of Ukraine]. Available at: https://minagro.gov.ua/node/16015 (Accessed 01 August 2024). [in Ukrainian].

Novitska, L.I. (2019). Matematychne modeliuvannia v systemi ekonomichnoi osvity [Mathematical modeling in the system of economic education]. Economy, finances, management: Topical issues of sciense and practical activity, No. 5, pp. 94–99. [in Ukrainian].

Novozhylova, O.Gh. (2011). Pro rozvytok motyvacii do vyvchennja matematychnykh kursiv u studentiv-ekonomistiv [On the development of motivation to study mathematics courses among economics students]. Didactics of mathematics: problems and research coll of science etc., Vol. 36, pp. 43–47. [in Ukrainian].

Pakhotina, P.K. (2008). Formuvannja informacijno-komunikacijnoji kompetentnosti majbutnikh fakhivciv z aghrarnykh specialjnostej [Formation of information and communication competence of future specialists in agrarian specialties]. Candidate’s thesis. Kyiv, 360 p. [in Ukrainian].

Rakov, S.A. (2005). Matematychna osvita: kompetentnisnyj pidkhid z vykorystannjam IKT [Mathematical education: competence approach using ICT]. Kharkiv, 360 p. [in Ukrainian].

Semenikhina, O.V. & Drushljak, M.Gh. (2014) Kompjuterni instrumenty proghram dynamichnoji matematyky i metodychni problemy jikh vykorystannja [Computer tools of dynamic mathematics programs and methodological problems of their use]. Information technologies and teaching aids, Vol. 4, No. 42, pp. 109–117. [in Ukrainian].

Tryus, Ju.V. (2012). Innovacijni informacijni tekhnologhiji u navchanni matematychnykh dyscyplin [Innovative information technologies in the teaching of mathematical disciplines]. Bulletin of the National University “Lviv Polytechnic”, No. 731, pp. 76–81. [in Ukrainian].

Ukrainian Center for Evaluation of the Quality of Education. Available at: http://testportal.gov.ua/pisa/ [in Ukrainian].

Shubravsjka, O. (2012). Innovacijnyj rozvytok aghrarnogho sektora ekonomiky Ukrajiny: teoretyko-metodologhichnyj aspekt [Innovative development of the agrarian sector of the economy of Ukraine: theoretical and methodological aspect]. Ukraine economy, No. 1, pp. 27–35. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті