РОЗВИТОК ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ У СТУДЕНТІВ ЗВО УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312307Ключові слова:
мовленнєва діяльність; читання; слухання; говоріння; письмо; навчання мовлення.Анотація
Мовлення – одна з найважливіших здібностей розумної людини. Кожний вид мовленнєвої діяльності активізують відповідні фізіологічні та психічні механізми в людині. Мовленнєва діяльність значно залежить від фізіологічного стану організму, здатності слухати, бачити, говорити тощо. Мета дослідження – визначити поняття мовлення, його складові та окреслити особливості розвитку іншомовного мовлення у студентів ЗВО. Читання – це такий вид мовленнєвої діяльності, який передбачає письмову форму спілкування. Слухання або аудіювання – це вид мовленнєвої діяльності, який передбачає усну форму спілкування. Говоріння – це такий вид мовленнєвої діяльності, який передбачає кодування інформації засобами мови, з подальшою її усною передачею іншій людині. Письмо – це найскладніший вид мовленнєвої діяльності, оскільки він вимагає досить високого розумового та психічного розвитку людини. Процес навчання мовленнєвої діяльності повинен включати опанування певного, окремого виду, а усіх загалом. Мовлення – це вища форма психічної діяльності людини, яка реалізується через говоріння, слухання, письмо та читання. Мовлення характеризується певними складовими, до яких належать: мотив, мета, об’єкт, результат.
Посилання
Baidak, L.I. (2016). Vzaiemopoviazane navchannia vydam movlennievoi diialnosti pry vykladanni inozemnoi movy u nelinhvistychnomu vyshi [Interrelated learning of types of speech activity when teaching a foreign language in a non-linguistic higher education institution]. Materialy XXV mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi internet-konferentsii “Problemy ta perspektyvy rozvytku nauky na pochatku tretoho tysiacholittia u krainakh Yevropy ta Azii”, (m. Pereiaslav-Khmelnytskyi, 2016 r.). – Proceedings of the XXV international scientific and practical internet conference “Problems and prospects of the development of science at the beginning of the third millennium in the countries of Europe and Asia”, (Pereyaslav-Khmelnytskiy, 2016). pp. 250–256. [in Ukrainian].
Boiko, N.I. (2019). Vydy movlennievoi diialnosti pid chas vyvchennia ukrainskoi movy yak inozemnoi: innovatsiini metody navchannia inozemnykh studentiv [Types of speech activity during learning Ukrainian as a foreign language: innovative methods of teaching foreign students]. Scientific journal of the NPU named after M.P. Drahomanov, No. 67. pp. 29–33. [in Ukrainian].
Kolodina, L. & Laksha, K. (2019). Vydy movlennievoi diialnosti studentiv na zaniattiakh z inozemnoi movy, spriamovani na rozvytok navychok hovorinnia [Types of speech activity of students in foreign language classes aimed at the development of speaking skills]. Young scientist. No. 9 (73). pp. 384–386. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2019-9-73-82 [in Ukrainian].
Mova, istoriia, kultura u linhvokomunikatyvnomu prostori: zbirnyk naukovykh prats [Language, history, culture in the linguistic and communicative space: a collection of scientific papers]. (Ed.). L.V. Bidenko. Sumy, 2017. 393 p. [in Ukrainian].
Stativka, V.I. (2006). Vzaiemozviazane navchannia vydiv movlennievoi diialnosti uchniv osnovnoi shkoly u protsesi pidhotovky ta stvorennia tekstiv [Interrelated learning of types of speech activity of elementary school students in the process of preparing and creating texts]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kyiv, 40 p. [in Ukrainian].
Khomiak, A. & Klish, P. (2010). Movlennieva diialnist yak zasib verbalnoho spilkuvannia [Speech activity as a means of verbal communication]. Scientific Bulletin (Institute of Foreign Philology). Series: Pedagogical sciences, No. 23. pp. 34–40. [in Ukrainian].
Cherednichenko, N.V. & Karpenko, O.M. (2016). Psykholinhvistychnyi pidkhid do podolannia movlennievykh porushen u ditei iz systemnymy vadamy movlennia [Psycholinguistic approach to overcoming speech disorders in children with systemic speech disorders]. Scientific journal. Corrective pedagogy, No. 31. pp. 132–140. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.