СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИЙ РОЗВИТОК ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЯК НАУКОВА ПРОБЛЕМА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312308Ключові слова:
діти дошкільного віку; соціально-емоційний розвиток; емоційний розвиток; соціальний розвиток; соціалізація.Анотація
У статті представлено обґрунтування проблеми соціально-емоційного розвитку дітей дошкільного віку вітчизняними і зарубіжними науковцями. Соціально-емоційний розвиток авторка вважає однією із вагомих передумов повноцінного розвитку дитини-дошкільника, ефективної адаптації її до життя у соціумі, збереження фізичного та психічного здоров’я, підготовки до шкільного навчання. Враховуючи здобутки вітчизняних та зарубіжних наукових студій, соціально-емоційний розвиток трактується як здатність дитини дошкільного віку сприймати як власні емоції, так і емоції, думки, уподобання навколишніх, володіти навичками соціальної поведінки та спілкування з дорослими й однолітками.
Посилання
Hobot, I.Yu. & Kotyakhova, Yu.M. (2013). Nastupnist roboty psykholohiv doshkilnoho navchalnoho zakladu ta shkoly [Continuity of work of preschool and school psychologists]. Adaptation of children to study at school in the activities of the psychological service. Kyiv, Ukrainian National Center of Practical Psychology and Social Work, pp. 35–48. [in Ukrainian].
Hrytsyshina, T.I. (2016). Sotsializatsiya ditey starshoho doshkilnoho viku yak sotsialno-pedahohichna problema [Socialization of older preschool children as a socio-pedagogical problem]. Education and development of a gifted personality, Vol. 12, pp. 12–15. [in Ukrainian].
Ismailova, N. (2023). Sposoby formuvannya sotsialno-emotsiynoho rozvytku u ditey doshkilnoho viku [Ways of forming socio-emotional development in preschool children]. Scientific and theoretical almanac “Grania”, Vol. 26, pp. 176–181. [in Ukrainian].
Peredriy, O. (2019). Vplyv simyi na sotsialno-emotsiynyy rozvytok dytyny doshkilnoho viku [The influence of the family on the socio-emotional development of a preschool child]. Scientific Bulletin of V. O. Sukhomlynskyi MNU, Vol. 1 (64), pp. 190–193. [in Ukrainian].
Prohrama sotsialno-emotsiynoho rozvytku “Veseli druzi” [Program of socio-emotional development “Cheerful friends”]. Available at: https://mon.gov.ua/osvita-2/doshkilna-osvita-2/diyalnist-the-lego-foundation-u-doshkilli-ukraini/programa-sotsialno-emotsiynogo-rozvitku-veseli-druzi [in Ukrainian].
Revt, A.B. (2023). Emotsiyna sfera dytyny doshkilnoho viku [The emotional sphere of a preschool child]. Scientific forum: theory and practice of research. Valencia, Kingdom of Spain. Collection of scientific papers “SCIENTIA”, pp. 189–191 [in Ukrainian].
Gavrish, N. & Reipolska, N.O. (2018). Sotsializatsiya ditey starshoho doshkilnoho viku v umovakh DNZ [Socialization of children of older preschool age in the conditions of DZ]. Monography. K.-Kropyvnytskyi, 280 p. [in Ukrainian].
Tafintseva, S. (2022). Emotsiynyi rozvytok ditey u psykholohichniy praktytsi: orhanizatsiyno-metodychni aspekty [Emotional development of children in psychological practice: organizational and methodological aspects]. Scientific works of the Interregional Academy of Personnel Management, Vol. 2 (55), pp. 39–44. [in Ukrainian].
Trofaila, N.D. Emotsiynyy rozvytok ditey doshkilnoho viku [Emotional development of preschool children]. Available at: https://dspace.udpu.edu.ua/bitstream/6789/2599/1/EMOCIJNY%60J%20ROZVY%60TOK%20DITEJ%20DOShKIL%60NOGO%20VIKU.pdf [in Ukrainian].
Cohen J., Onunaku N., Clothier S. & Poppe J. (2005). Helping young children succeed: Strategies to promote early childhood social and emotional development. (Research and Policy Report). Washington, DC: National Conference of State Legislatures, pp. 1–20. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.