ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312388Ключові слова:
інклюзія; інклюзивна освіта; інклюзивне освітнє середовище; суб’єкти освітнього процесу.Анотація
У статті створення інклюзивного освітнього середовища, результатом функціонування і розвитку якого є освітні послуги нової якості, розглядається як один зі стратегічних напрямів реформування і вдосконалення вітчизняної системи освіти. Проаналізовано ключові особливості сучасної інклюзивної освіти та схарактеризовано ознаки інклюзивного освітнього середовища. Визначено організаційні, психолого-педагогічні та соціокультурні чинники, які впливають на організацію і функціонування інклюзивного освітнього середовища.
Посилання
Hontarovska, N.B. (2012). Teoretychni i metodychni zasady stvorennia osvitnoho seredovyshcha yak faktoru rozvytku osobystosti shkoliara [Theoretical and methodological principles of creating an educational environment as a factor in the development of a student’s personality]. Doctor’s thesis. Kyiv, 474 p. [in Ukrainian].
Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”] (vid 05.09.2017 № 2145-VIII). Available at: https://www.osvitakonotop.gov.ua/zakon-ukraini-vid-05-09-2017-2145-viii-pro-osvitu.html [in Ukrainian].
Iezhova, T.Ye. (2011). Tolerantne osvitnie seredovyshche inkliuzyvnoho navchalnoho zakladu yak umova sotsialnoi reabilitatsii ditei z obmezhenymy mozhlyvostiamy zhyttiediialnosti [The tolerant educational environment of an inclusive educational institution as a condition for the social rehabilitation of children with disabilities]. Actual problems of teaching and educating people in an integrated educational environment: abstracts of reports. Kyiv, pp. 59–61. [in Ukrainian].
Kozulia, V. (2020). Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche: sutnist ta osoblyvosti [Inclusive educational environment: essence and features]. Youth & market. No. 5 (184). pp. 131–136. [in Ukrainian].
Lavrinenko, L.I. (2017). Shkola dlia kozhnoho (okremi aspekty inkliuzyvnoi osvity) [School for everyone (some aspects of inclusive education)]. Educational method. manual. Chernihiv, 168 p. [in Ukrainian].
Lopatina, M. (2021). Sutnist fenomenu “inkliuzyvna osvita” [The essence of the “inclusive education” phenomenon]. Innovative Pedagogy. Vol. 39. pp. 179–183. [in Ukrainian].
Malyshevska, I.A. (2016). Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche: heneza poniattia [Inclusive educational environment: the genesis of the concept]. A special child: education and upbringing. No. 3. pp. 19–26. [in Ukrainian].
Osnovy inkliuzyvnoi osvity [Basics of inclusive education]. Educational method. manual. (Ed.). A.A. Kolupaieva. Kyiv, 2012. 308 p. [in Ukrainian].
Sorokolit, Yu. Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche yak odyn z aspektiv sotsialnoi adaptatsii ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Inclusive educational environment as one of the aspects of social adaptation of children with special educational needs]. pp. 44–48. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/16127/1/13_SOROKOLIT%20YuLIYa.pdf (Accessed 25 June 2024). [in Ukrainian].
Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. (Ed.). N.M. Bibik. Kyiv, 2018. 160 p. [in Ukrainian].
Shevtsiv, Z. (2017). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theory and methodology of professional training of future primary school teachers to work in an inclusive environment of a comprehensive educational institution]. Doctor’s thesis. Rivne, 608 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.