ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312388

Ключові слова:

інклюзія; інклюзивна освіта; інклюзивне освітнє середовище; суб’єкти освітнього процесу.

Анотація

У статті створення інклюзивного освітнього середовища, результатом функціонування і розвитку якого є освітні послуги нової якості, розглядається як один зі стратегічних напрямів реформування і вдосконалення вітчизняної системи освіти. Проаналізовано ключові особливості сучасної інклюзивної освіти та схарактеризовано ознаки інклюзивного освітнього середовища. Визначено організаційні, психолого-педагогічні та соціокультурні чинники, які впливають на організацію і функціонування інклюзивного освітнього середовища.

Біографії авторів

Анна Слатвінська

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Володимир Товстоган

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії й методики виховання, психології та інклюзивної освіти Комунального вищого навчального закладу “Херсонська академія неперервної освіти”

Тетяна Острянко

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри психології  Відкритий міжнародний університет розвитку людини “Україна”

Посилання

Hontarovska, N.B. (2012). Teoretychni i metodychni zasady stvorennia osvitnoho seredovyshcha yak faktoru rozvytku osobystosti shkoliara [Theoretical and methodological principles of creating an educational environment as a factor in the development of a student’s personality]. Doctor’s thesis. Kyiv, 474 p. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro osvitu” [Law of Ukraine “On Education”] (vid 05.09.2017 № 2145-VIII). Available at: https://www.osvitakonotop.gov.ua/zakon-ukraini-vid-05-09-2017-2145-viii-pro-osvitu.html [in Ukrainian].

Iezhova, T.Ye. (2011). Tolerantne osvitnie seredovyshche inkliuzyvnoho navchalnoho zakladu yak umova sotsialnoi reabilitatsii ditei z obmezhenymy mozhlyvostiamy zhyttiediialnosti [The tolerant educational environment of an inclusive educational institution as a condition for the social rehabilitation of children with disabilities]. Actual problems of teaching and educating people in an integrated educational environment: abstracts of reports. Kyiv, pp. 59–61. [in Ukrainian].

Kozulia, V. (2020). Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche: sutnist ta osoblyvosti [Inclusive educational environment: essence and features]. Youth & market. No. 5 (184). pp. 131–136. [in Ukrainian].

Lavrinenko, L.I. (2017). Shkola dlia kozhnoho (okremi aspekty inkliuzyvnoi osvity) [School for everyone (some aspects of inclusive education)]. Educational method. manual. Chernihiv, 168 p. [in Ukrainian].

Lopatina, M. (2021). Sutnist fenomenu “inkliuzyvna osvita” [The essence of the “inclusive education” phenomenon]. Innovative Pedagogy. Vol. 39. pp. 179–183. [in Ukrainian].

Malyshevska, I.A. (2016). Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche: heneza poniattia [Inclusive educational environment: the genesis of the concept]. A special child: education and upbringing. No. 3. pp. 19–26. [in Ukrainian].

Osnovy inkliuzyvnoi osvity [Basics of inclusive education]. Educational method. manual. (Ed.). A.A. Kolupaieva. Kyiv, 2012. 308 p. [in Ukrainian].

Sorokolit, Yu. Inkliuzyvne osvitnie seredovyshche yak odyn z aspektiv sotsialnoi adaptatsii ditei z osoblyvymy osvitnimy potrebamy [Inclusive educational environment as one of the aspects of social adaptation of children with special educational needs]. pp. 44–48. Available at: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/16127/1/13_SOROKOLIT%20YuLIYa.pdf (Accessed 25 June 2024). [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: poradnyk dlia vchytelia [New Ukrainian school: a teacher’s guide]. (Ed.). N.M. Bibik. Kyiv, 2018. 160 p. [in Ukrainian].

Shevtsiv, Z. (2017). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly do roboty v inkliuzyvnomu seredovyshchi zahalnoosvitnoho navchalnoho zakladu [Theory and methodology of professional training of future primary school teachers to work in an inclusive environment of a comprehensive educational institution]. Doctor’s thesis. Rivne, 608 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-03

Номер

Розділ

Статті