МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ТРАНСПОРТНОЇ ЗАДАЧІ З МОВОЮ PYTHON

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.318484

Ключові слова:

транспортна задача; мова Python; модуль pupl; метод проєктів.

Анотація

У статті розкриваються методичні аспекти навчання розв’язування транспортної задачі з використанням мови Python. Проаналізовано сфери застосування транспортної задачі, детально описаний метод мінімальної вартості з його програмною реалізацією мовою Python. Для перевірки на оптимальність використано модуль pupl. Ми наводимо детальну схему вивчення цієї теми, починаючи із введення основних понять, постановки задачі і закінчуючи виконанням проєктів.

Подальші дослідження будуть сфокусовані на методиці навчання розв’язування задач математичного програмування з використанням мови Python.

Біографії авторів

Тарас Кобильник

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Оксана Сікора

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Тетяна Вдовичин

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри фізики та інформаційних систем Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Dobrovolska, N.V. (2018). Metodyka vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii pry rozviazanni optymizatsiinykh zadach [Methodology for Using Information Technology in Solving Optimization Problems]. “Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience Problems”. №52. pp.290-296.”. [in Ukrainian]

Ivanytska, O.V., Roshchyna, N.V. & Serbul, R.S. (2015). Transportna zadacha liniinoho prohramuvannia [Linear programming transportation problem]. “Agrosvit”. Vol 14. pp. 35-40. [in Ukrainian]

Kobylnyk, T. & Hrozovskyi, V. (2010). Analiz mozhlyvostei vykorystannia systemy Mathematica dlia rozviazuvannia ekstremalnykh zadach [Analysis of the possibilities of using the Mathematica system for solving extreme problems]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 5 (64). pp.52-56. [in Ukrainian]

Kobylnyk, T. & Hrozovskyi, V. (2011). Metodychni aspekty vyvchennia temy «Tsilochyselne liniine prohramuvannia [Methodological aspects of studying the topic "Integer linear programming"]. “Youth and market”. Monthly scientific-pedagogical journal. Drogobych, Vol. 12 (83). pp.103-107. [in Ukrainian]

Kuzmina, N. M. (2015). Deiaki metodychni aspekty navchannia osnov teorii i metodiv optymizatsii z kompiuternoiu pidtrymkoiu [Some methodological aspects of teaching the basics of computer-aided optimization theory and methods]. Scientific Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Series 2: Computer-Oriented Learning Systems: Collection of Scientific Works, Kyiv, Vol. 15(22). pp. 42-49. [in Ukrainian]

Chilikina, T., Parfyonova, T. & Rudenko, N. (2023). Overview of software for solving optimization problems. Information technology and society, Vol. 2(8), pp.90-96. [in English]

Jha, A.K., Sharma, G., & Kaushik, N. (2023). Modeling of Transport Problem in Linear Programming with Python (PULP). SAMRIDDHI : A Journal of Physical Sciences, Engineering and Technology. [in English]

Joshi, Mrs. (2013). Optimization Techniques for Transportation Problems of Three Variables. IOSR Journal of Mathematics,Vol.9. pp.46-50. [in English]

Parganiha, K. (2018). Linear Programming with Python and Pulp. International Journal of Industrial Engineering Research and Development, Vol. 9, Issue 3. pp.01-08. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-16

Номер

Розділ

Статті