УМІННЯ CЛУХАТИ ЯК БАЗОВА НАВИЧКА ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344450Ключові слова:
soft skills; особистісні навички; уміння слухати, комунікація; педагогічна діяльність.Анотація
У статті розглянуто вміння слухати як одну із базових soft skills (особистісних навичок) у професійній діяльності педагога. Автори акцентували увагу на важливості цієї гнучкої навички для ефективної комунікації у навчально-виховному процесі, проаналізували погляди вітчизняних і зарубіжних науковців на soft skills і навичку слухання як комплекс інших, менших, навичок. У статті також детально описано 6 видів слухання, кожен з видів розглянуто з позиції ефективності комунікації “педагог-учень”, з’ясовано найбільш доречні мовленнєві ситуації для описаних видів слухання. Окрім цього, автори статті запропонували власну класифікацію описаних видів слухання, взявши до уваги пріоритетні спільні ознаки цих особистісних навичок комунікації
Посилання
Hrytseniuk, L. (2016). Slukhaty y chuty: sekrety spilkuvannia [Listen and hear: secrets of communication]. Skills of effective communication and listening. School world, No. 21. pp. 8–14. [in Ukrainian].
Etychne proslukhovuvannia. Vstante, vymovliaite. Praktyka ta etyka publichnykh vystupiv [Ethical Listening. Stand Up, Speak Up. Practice and Ethics of Public Speaking]. Available at: https://ukrayinska.libretexts.org/Sotsialni_nauky/Komunikatsiini_doslidzhennia/Publichni_vystupy/Publichni_vystupy_(Proekt_publichnykh_vystupiv)/03%3A_Etyka_publichnykh_vystupiv/3.04%3A_Etychne_proslukhovuvannia (Accessed 25 Aug. 2025). [in Ukrainian].
Krytychne slukhannia. Vstante, vymovliaite Praktyka ta etyka publichnykh vystupiv [Critical Listening. Stand Up, Speak Up. The Practice and Ethics of Public Speaking]. Available at: https://ukrayinska.libretexts.org/Sotsialni_nauky/Komunikatsiini_doslidzhennia/Publichni_vystupy/Vstante%2C_vymovliaite_-_Praktyka_ta_etyka_publichnykh_vystupiv (Accessed 25 Aug. 2025). [in Ukrainian].
Liubchak, L.V. & Kazaruchyk, H.M. (2019). Formuvannia v maibutnikh uchyteliv hotovnosti do aktyvnoho slukhannia v protsesi pedahohichnoi vzaiemodii z molodshymy shkoliaramy [Formation of readiness for active listening in future teachers in the process of pedagogical interaction with younger schoolchildren]. Young scientist. No. 5.2 (69.2). pp. 56–59. [in Ukrainian].
Nakhod, S.A. (2018). Znachushchist “Soft skills” dlia profesiinoho stanovlennia maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii [The importance of “Soft skills” for the professional development of future specialists in socio-economic professions]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M. P. Dragomanov, Vol. 63. pp. 131–135. [in Ukrainian].
Oliiar, M. & Nakonechna, L. (2023). Rozvytok soft skills maibutnikh pedahohiv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Development of soft skills of future teachers in the process of professional training]. Educational horizons. Vol 57. No 2. pp 73–76. [in Ukrainian].
Atwater Eastwood (1992). I Hear You: A Listening Skills Handbook, 122 p. [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.