ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344550

Ключові слова:

дистанційна форма навчання; початкова школа; синхронне навчання; асинхронне навчання; сучасні реалії; фіксація результатів навчання учнів; онлайн уроки; педагогічні умови.

Анотація

У статті представлено результати вивчення стану впровадження дистанційної форми навчання в початковій школі у закладах освіти Запорізької області. Виокремлено педагогічні умови впровадження такої форми навчання. Окрему увагу приділено аналізу платформ для проведення онлайн уроків, способів фіксації результатів навчання учнів, формування в них наскрізних умінь. Предметом вивчення стало також питання підготовки вчителями додаткових матеріалів для здійснення асинхронного навчання.

Біографії авторів

Тетяна Гуркова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Олександр Мельник

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри початкової освіти Комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Олена Нікулочкіна

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Світлана Покрова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Комунального закладу “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Посилання

Burda, M. & Vasylieva, D. (2021). Stan dystantsiinoho navchannia matematyky u 2020–2021 rokakh [Status of distance learning in mathematics in 2020–2021]. Mathematics in the native school. No. 4. pp. 2–6. [in Ukrainian].

Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Large Explanatory Dictionary of the Modern Ukrainian Language]. (Ed.). V.T. Busel. Kyiv, 2005. 1728 p. [in Ukrainian].

Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity [Large Explanatory Dictionary of the Modern Ukrainian Language]. Available at: https://cutt.ly/rwA4lE4W [in Ukrainian].

Kontseptsiia “Nova ukrainska shkola“ [Concept “New Ukrainian School”]. Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine. Available at: https://cutt.ly/dwA4zVDZ [in Ukrainian].

Lohinova, N.A. (2022). Formuvannia proiektuvalnoi kompetentnosti vchyteliv v umovakh dystantsiinoho navchannia [Formation of teachers’ design competence in distance learning conditions]. The image of a modern teacher. No. 4(205). pp. 105–108. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V. & Ivaniuk, I.V. (2020). Rezultaty onlain opytuvannia “Potreby vchyteliv u pidvyshchenni fakhovoho rivnia z pytan vykorystannia tsyfrovykh zasobiv ta IKT v umovakh karantynu” : analitychni materialy [Results of the online survey “Teachers’ needs for improving their professional level in the use of digital tools and ICT in quarantine conditions”: analytical materials]. Kyiv. Available at: https://cutt.ly/FwA4kpSz [in Ukrainian].

Skvortsova, S. & Britskan, T. (2023). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia matematyky uchniv pochatkovoi shkoly v umovakh voiennoho chasu [Organization of distance learning of mathematics for primary school students in wartime conditions]. Tsyfrova kompetentnist suchasnoho vchytelia novoi ukrainskoi shkoly: 2023 (Poshuk rishen v period viiny) : zb. materialiv vseukr. nauk.-prakt. seminaru. (m. Kyiv, 21 bereznia 2023r.) – Digital competence of a modern teacher of a new Ukrainian school: 2023 (Search for solutions during the war): collection of materials of the All-Ukrainian scientific-practical seminar. (Kyiv, March 21, 2023) (Ed.). O.V. Ovcharuk. Kyiv, pp. 157–160. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/735075 [in Ukrainian].

Spivakovskyi, O.V., Pietukhova, L.Ie. & Kotkova, V.V. (2011). Informatsiino-komunikatsiini tekhnolohii v pochatkovii shkoli : navchalno-metodychnyi posibnyk dlia studentiv napriamu pidhotovky “Pochatkova osvita” [Information and communication technologies in primary school: a teaching and methodological manual for students of the “Primary Education” program]. Kherson, 386 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Номер

Розділ

Статті