КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ КРИЗОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344559

Ключові слова:

конкурентоспроможність; криза; університет; освітологія; освіта; трансформації.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність дослідження на тлі новітніх викликів - пандемії, війни, еміграції, економічної нестабільності. Окреслено потребу в переосмисленні підходів до оцінювання якості освіти через компаративний аналіз глобальних і національних рейтингів ЗВО (Консолідованого рейтингу ЗВО України (2025 р.) та рейтингу QS World University Rankings (2025 р.)). Запропоновано комплекс заходів, спрямованих на підвищення конкурентоспроможності українських ЗВО у глобальному освітньому просторі.

Біографія автора

Катерина Бровко

доктор філософії, старший викладач кафедри англійської мови та комунікації Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Vyshkivska, V., Holikova, O. & Myroshnychenko, V. (2023). Profesiine samovdoskonalennia fakhivtsia v umovakh transformatsii osvitnoho seredovyshcha [Professional Self-Development in a Transforming Educational Environment]. No. 2(210), pp. 89–94. DOI: 10.24919/2308-4634.2023.275469. [in Ukrainian].

Hrechkosii, R. (2023). Vplyv hlobalizatsii na transformatsiini zminy v universytetskii osviti: superechnosti protsesu [Globalization and Transformational Shifts in University Education: Process Contradictions]. Higher education in Ukraine. No. 4, pp. 10–16. [in Ukrainian].

Konsolidovanyi reitynh zakladiv vyshchoi osvity Ukrainy [Ukrainian Higher Education Institutions’ Competitiveness: An Educological Approach]. Available at: https://osvita.ua/vnz/rating/51741/ (Accessed 20 Sept. 2025). [in Ukrainian].

Melnychenko, O. (2022). Konkurentospromozhnist zakladiv vyshchoi osvity v Ukraini: osvitolohichnyi aspekt [Educology as an Integrated Research Field in Education]. Osvitolohiya, No. 11(11), pp. 18–26. DOI:10.28925/2226-3012.2022.11.2 [in Ukrainian].

Ohneviuk, V.O. & Sysoieva, S.O. (2012). Osvitolohiia - naukovyi napriam intehrovanoho dosli-dzhennia sfery osvity [Educology as an Integrated Research Field in Education]. Native school. No. 4–5, pp. 44–51. [in Ukrainian].

Ohneviuk, V.O. (2009). Kryza - moment istyny dlia universytetskoi osvity [Crisis as a Defining Moment in University Education]. Higher school. No. 11, pp. 5–16. [in Ukrainian].

Ohneviuk,V. (2016). Osvita ta konkurentospromozhnist suspilstva [Education and Societal Competitiveness]. Osvitolohiya, No. 5, pp. 37–44. [in Ukrainian].

Pidkurkova, I. & Pohribna, V. (2024). Dystantsiina osvita v umovakh systemnoi kryzy: novi vyklyky ta novi mozhlyvosti [Distance Learning Amid Systemic Crisis: New Challenges and Opportunities]. The Bulletin of Yaroslav Mudryi National Law University Series Philosophy philosophies of law political science sociology. Vol. 58. DOI: 10.21564/2663 5704.58.285715. [in Ukrainian].

Chatzipanagiotou, P. & Katsarou, E. (2023). Crisis Management, School Leadership in Disruptive Times and the Recovery of Schools in the Post COVID 19 Era: A Systematic Literature Review. Education Sciences. Vol. 13, No. 2, p. 118. DOI: 10.3390/educsci13020118 [in English].

Macfarlane, B. (2024). The ideology of crisis in higher education. Higher Education Quarterly. Vol. 78, Issue 4, Article e12500. DOI: 10.1111/hequ.12500 [in English].

QS World University Rankings. Available at: https://www.topuniversities.com/world-university-rankings/2025?sort_by=rank&order_by=asc (Accessed 20 Sept. 2025). [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Номер

Розділ

Статті