ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344561

Ключові слова:

цифрові освітні ресурси; професійна підготовка; учитель технологій; цифрова компетентність.

Анотація

У статті досліджено сутність та дидактичні можливості використання цифрових освітніх ресурсів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів технологій. Проаналізовано історичні етапи розвитку цифрових освітніх ресурсів – від примітивних комп’ютерних програм до багатофункціональних платформ з елементами штучного інтелекту та віртуальної реальності. Акцентовано увагу на нових викликах, що постають перед системою освіти в умовах широкої цифровізації, зокрема пов’язаних з надмірним перевантаженням студентів цифровим навчальним контентом, втратою (або суттєвим послабленням) міжособистісної взаємодії між суб’єктами освітнього процесу, поверхневим засвоєнням матеріалу та ін.

Біографії авторів

Мирослав Пагута

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри технологічної та професійної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Іванна Підгородецька

здобувачка першого (бакалаврського) рівня вищої освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bakhmat, N.V., Storchova, T.V., Motsyk, R.V., Melekiestseva, N.V. & Bratytsia, H.H. (2023). Suchasni tendentsii rozvytku tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv: yevropeiskyi dosvid [Current trends in the development of digital competence of future teachers: European experience]. Academic Visions. No. 15. pp. 1–15. [in Ukrainian].

Hurevych, R.S, Hordiichuk, H.B. & Kademiia, M.Iu. (2017). Informatsiino-osvitnii portal u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Information and educational portal in the training of future teachers]. Vinnytsia, 416 p. [in Ukrainian].

Nyshchak, I.D., Matvisiv, Ya.Ia. & Ulych, A.I. (2022). Dydaktychni mozhlyvosti tsyfrovykh tekhnolohii u hrafichnii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [Didactic possibilities of digital technologies in graphic training of future teachers of labor training]. Scientific Bulletin of Kremenets Taras Shevchenko Regional Academy of Humanities and Pedagogy. Series: Pedagogical Sciences. Odesa, Vol. 15. pp. 111–118. [in Ukrainian].

Olefirenko, T. & Polevyk, R. (2024). Tsyfrovi osvitni resursy yak instrument profesiinoho rozvytku maibutnikh uchyteliv tekhnolohichnoi osvity [Digital educational resources as a tool for professional development of future teachers of technological education]. Educational scientifіc space. Issue 7. Vol. 1. pp. 120–130. [in Ukrainian].

Proshkin, V., Khoruzha, L. & Semenikhina, O. (2021). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky ta informatyky zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future teachers of mathematics and computer science using digital technologies]. Theoretical and practical aspects of the use of mathematical methods and information technologies in education and science: monograph. Kyiv, 332 p. [in Ukrainian].

Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: a framework for developing and understanding digital competence in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 46 p. Available at: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC83167/lb-na-26035-enn.pdf [in English].

Marnita, M., Nurdin, D. & Prihatin, E. (2023). The effectiveness of elementary teacher digital literacy competence on teacher learning management. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research. Vol. 4. No. 1. рр. 35–43. Available at: http://www.jiecr.org/index.php/jiecr/article/view/444 [in English].

Skantz-Aberg, E., Lantz-Andersson, A., Lundin, M. & Williams, P. (2022). Teachers’ professional digital competence: An overview of conceptualisations in the literature. Cogent Education. Vol. 9. No. 1. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2022.2063224 [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Номер

Розділ

Статті