ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ ЯК ВАЖЛИВА УМОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344561Ключові слова:
цифрові освітні ресурси; професійна підготовка; учитель технологій; цифрова компетентність.Анотація
У статті досліджено сутність та дидактичні можливості використання цифрових освітніх ресурсів у процесі професійної підготовки майбутніх учителів технологій. Проаналізовано історичні етапи розвитку цифрових освітніх ресурсів – від примітивних комп’ютерних програм до багатофункціональних платформ з елементами штучного інтелекту та віртуальної реальності. Акцентовано увагу на нових викликах, що постають перед системою освіти в умовах широкої цифровізації, зокрема пов’язаних з надмірним перевантаженням студентів цифровим навчальним контентом, втратою (або суттєвим послабленням) міжособистісної взаємодії між суб’єктами освітнього процесу, поверхневим засвоєнням матеріалу та ін.
Посилання
Bakhmat, N.V., Storchova, T.V., Motsyk, R.V., Melekiestseva, N.V. & Bratytsia, H.H. (2023). Suchasni tendentsii rozvytku tsyfrovoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv: yevropeiskyi dosvid [Current trends in the development of digital competence of future teachers: European experience]. Academic Visions. No. 15. pp. 1–15. [in Ukrainian].
Hurevych, R.S, Hordiichuk, H.B. & Kademiia, M.Iu. (2017). Informatsiino-osvitnii portal u pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv [Information and educational portal in the training of future teachers]. Vinnytsia, 416 p. [in Ukrainian].
Nyshchak, I.D., Matvisiv, Ya.Ia. & Ulych, A.I. (2022). Dydaktychni mozhlyvosti tsyfrovykh tekhnolohii u hrafichnii pidhotovtsi maibutnikh uchyteliv trudovoho navchannia [Didactic possibilities of digital technologies in graphic training of future teachers of labor training]. Scientific Bulletin of Kremenets Taras Shevchenko Regional Academy of Humanities and Pedagogy. Series: Pedagogical Sciences. Odesa, Vol. 15. pp. 111–118. [in Ukrainian].
Olefirenko, T. & Polevyk, R. (2024). Tsyfrovi osvitni resursy yak instrument profesiinoho rozvytku maibutnikh uchyteliv tekhnolohichnoi osvity [Digital educational resources as a tool for professional development of future teachers of technological education]. Educational scientifіc space. Issue 7. Vol. 1. pp. 120–130. [in Ukrainian].
Proshkin, V., Khoruzha, L. & Semenikhina, O. (2021). Teoriia i praktyka profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv matematyky ta informatyky zasobamy tsyfrovykh tekhnolohii [Theory and practice of professional training of future teachers of mathematics and computer science using digital technologies]. Theoretical and practical aspects of the use of mathematical methods and information technologies in education and science: monograph. Kyiv, 332 p. [in Ukrainian].
Ferrari, A. (2013). DIGCOMP: a framework for developing and understanding digital competence in Europe. Luxembourg: Publications Office of the European Union, 46 p. Available at: https://publications.jrc.ec.europa.eu/repository/bitstream/JRC83167/lb-na-26035-enn.pdf [in English].
Marnita, M., Nurdin, D. & Prihatin, E. (2023). The effectiveness of elementary teacher digital literacy competence on teacher learning management. Journal of Innovation in Educational and Cultural Research. Vol. 4. No. 1. рр. 35–43. Available at: http://www.jiecr.org/index.php/jiecr/article/view/444 [in English].
Skantz-Aberg, E., Lantz-Andersson, A., Lundin, M. & Williams, P. (2022). Teachers’ professional digital competence: An overview of conceptualisations in the literature. Cogent Education. Vol. 9. No. 1. Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/2331186X.2022.2063224 [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.