INTEGRATIVE TEACHING OF GEOGRAPHICAL TOPICS RELATED TO UKRAINE AND AZERBAIJAN IN SECONDARY SCHOOLS
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344566Ключові слова:
Україна; Азербайджан; інтеграція; географія; хімія; біологія; фізика; математика.Анотація
Однією з важливих тем у викладанні географії в середніх школах є теми, присвячені фізичним, економічним та соціальним проблемам країн. Україна належить до Східної Європи, а Азербайджан до Кавказького регіону. Окрім географії Азербайджану, у середніх школах Азербайджану також викладаються географічні теми, пов’язані з іншими країнами. Однією з таких країн є Україна. Соціально-економічні та культурні відносини між Україною та Азербайджаном мають динамічний розвиток. Розширення використання інтегративних методів у навчальному процесі призводить до взаємного розвитку предметів. У цій статті аналізується методологія вивчення географічних особливостей України та Азербайджану в контексті географії, математики, фізики, хімії та біології. Україна та Азербайджан мають багаті мінеральні ресурси. Україна має залізну руду, вугілля, уран, графіт, марганець, хром, боксити, поліметали, титан, калійну сіль тощо, тоді як Азербайджан багатий на ресурси нафти, газу, залізної руди, алуніту, поліметалів, солі тощо. Згадані ресурси можуть бути інтегровані в контекст фізики, хімії та географії в навчальному процесі. Україна має багату степову, лісостепову природну зону, тоді як Азербайджан має понад 50 відсотків напівпустельних та сухостепових, рівнинних та гірських ландшафтів. Ландшафти, ґрунти, флора та фауна обох країн – це області, що вивчаються спільно біологією та географією.
Посилання
Buznytskyi, V. (2025). Diahnostuvalna kompetentnist yak skladova profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u konteksti suchasnoi osvity [Diagnostic competence as a component of professional training for future specialists in the context of modern education]. Youth & market, No. 4 (236). pp. 154–158. [in Ukrainian].
Vitiuk, V. (2017). Hotovnist pedahohiv do zmin v umovakh realizatsii Kontseptsii “Nova ukrainska shkola” [Features of professional development of the New Ukrainian School Teacher]. Image of the Modern Pedagogue. No. 2 (94). pp. 3–6. [in Ukrainian].
Gurbanzade, A.A. (2011). Azerbaijan Agriculture Geography. Baku: Cooperation, 256 p. [in Azerbaijani].
Johnstone, S. & Bloom, G. (2008). Ukraine/London: Lonely Planet Pub. Pty Ltd., 292 р. [in English].
Kocsis, K., Rudenko, L. & Schweitzer, F. (2008). Ukraine in maps. Institute of Geography National Academy of Sciences of Ukraine, Geographical Research Institute Hungarian Academy of Sciences. Kyiv–Budapest, 147 p. [in English].
Shevchuk, K. (2021). Metodyka navchannya pryrodoosvitnoyi haluzy [Methods of teaching natural science education]. Chernivtsi, 52 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.